Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjon og levering av GTX

Startet av Trond.m, lørdag 03. juli 2021, klokken 19:00

« forrige - neste »

Løytnanten

Sitat fra: Olemann på lørdag 15. januar 2022, klokken 17:42

PS! Dette er et deskriptivt innlegg, ikke normativt, la oss unngå debatten om det er bra eller dårlig at det er slik, jeg lar i alle fall den ligge.

Klokt kommentert, Olemann - det må det være lov å kommentere.

biggern

#316
Jepp.
Mine tanker er akkurat som skrevet av Ole.
Min pris og mine rabatter er ikke noe som jeg ønsker å dele, etter 6+ biler, firmaavtale og kundekontakt imot VAG i 30+ år.
Det viktigste er at en føler seg trygg med 4x4 funksjonaliteten til alle bilers begrensning på is osv.
Etter samtale med forhandler relatert til forskjellige feil registrert er deres tilbakemelding at det til våren skal komme en ny versjon og bilen må inn for å oppgradere til SW 2.4.
Fikk beskjed om at dette ikke kan utføres OTA, selvom jeg har 2.3 idag.
3.0 kommer til høsten.
Tja, hva vet jeg. Bare å følge med.

Løytnanten

Sitat fra: biggern på lørdag 15. januar 2022, klokken 20:47

Etter samtale med forhandler relatert til forskjellige feil registrert er deres tilbakemelding at det til våren skal komme en ny versjon og bilen må inn for å oppgradere til SW 2.4.
Fikk beskjed om at dette ikke kan utføres OTA, selvom jeg har 2.3 idag.
3.0 kommer til høsten.
Tja, hva vet jeg. Bare å følge med.

Ikke betryggende! Her går VAG definitivt i kortbukser i forhold til Tesla.

Jambo

#318
Sitat fra: Løytnanten på søndag 16. januar 2022, klokken 12:53
Sitat fra: biggern på lørdag 15. januar 2022, klokken 20:47

Etter samtale med forhandler relatert til forskjellige feil registrert er deres tilbakemelding at det til våren skal komme en ny versjon og bilen må inn for å oppgradere til SW 2.4.
Fikk beskjed om at dette ikke kan utføres OTA, selvom jeg har 2.3 idag.
3.0 kommer til høsten.
Tja, hva vet jeg. Bare å følge med.

Ikke betryggende! Her går VAG definitivt i kortbukser i forhold til Tesla.
Det er uttalt mange ganger offisielt fra VW at 3.0 kommer OTA i mars/april, men at eksisterende biler produsert fram til en viss dato i fjor (desember?) skal kalles inn for å bytte noe hardware som ennå ikke var klargjort for OTA, men som nå vil være det, og få nytt, mer teknologisk avansert 12V-batteri, før de kan få 3.0. Nye biler produseres allerede med 3.0. Dette om 2.4 har jeg ikke sett andre steder før her.

biggern

#319
Ikke vet jeg.
Kanskje noe imot endringer indikert på Enyaq ?

Jambo

#320
Veldig interessant, takk for opplastingen. Men jeg ser at en del av det som står der allerede er implementert på ID4 GTX fra 2.3, f.eks. traction mode. Software er ikke helt identisk på Skoda og Volkswagen, forståelig egentlig.

Det som også ikke er nevnt der, er opptil 50 km lenger rekkevidde som VW har nevnt at ID4 skal få av oppdatering 3.0, selv på vinteren sto det der jeg leste. Vinterforbruket på korte turer skal også reduseres.

biggern

#321
Jepp.
Er nok ikke sammenlignbart.
Også Coming/Leaving home belysning er på ID 2.3.
Virker klart som de sliter med FW versjoner og info til kunder på hva/hvor/når.

ID4

Blir vel en utfordring når ca 20000 biler skal inn for denne oppdateringen (id4+3).

Tar vel litt tid å få gjennomført, og logistikk på utstyr som skal byttes ut.

LMOR

Noen som har fått ny informasjon denne uken?
Var det ikke nå systemene skulle oppdateres med ny status?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Olemann

Sitat fra: Jambo på mandag 17. januar 2022, klokken 08:38
Det som også ikke er nevnt der, er opptil 50 km lenger rekkevidde som VW har nevnt at ID4 skal få av oppdatering 3.0, selv på vinteren sto det der jeg leste. Vinterforbruket på korte turer skal også reduseres.

Finnes det noe kilde/link til dette? Eller noen som vet om det handler om effektivisering av drivlinje, endring av forvarming eller reduksjon av buffer?

ELvin2022

Noen som har fått muligheten enda til å følge bestilt bil i bilhold appen?har fått mail fra vw at man skal kunne se hvor bilen befinner seg i produksjonsløpet, men på min står det fortsatt bare bestillt. Selvom jeg vet at den står i chekpoint 7.

Løytnanten

Sitat fra: ELvin2022 på onsdag 19. januar 2022, klokken 17:13
Noen som har fått muligheten enda til å følge bestilt bil i bilhold appen?har fått mail fra vw at man skal kunne se hvor bilen befinner seg i produksjonsløpet, men på min står det fortsatt bare bestillt. Selvom jeg vet at den står i chekpoint 7.

Hva er "bilhold appen"? Hvordan får jeg tilgang til den? Har ikke hørt en bokstav om dette fra min forhandler. Bestilte bil 21. mai med seneste leveringsuke 51/2021.

hELgenen

Sitat
Få komplett oversikt over ditt bilhold

Bestill enkelt verkstedtimer, EU-kontroll eller service til din bil, og få varsler når det nærmer seg. Har du skadet bilen din kan du rapportere skaden online og vi vil sende deg et tilbud og et forslag til tid for utbedring av skaden innen 24t.

Bilhold gir deg som kjører en Audi, Volkswagen, ŠKODA eller SEAT full oversikt over dine biler og ditt bilhold. Se verksted- og fakturahistorikk og din bils tekniske data.

Har du bestilt en elbil fra oss? Bestillingen finner du i Bilhold og vi varsler deg når vi åpner for kjøp. Takk for at du velger oss!

Der har du info om appen

Løytnanten

Sitat fra: hELgenen på onsdag 19. januar 2022, klokken 18:19
Sitat
Få komplett oversikt over ditt bilhold

Bestill enkelt verkstedtimer, EU-kontroll eller service til din bil, og få varsler når det nærmer seg. Har du skadet bilen din kan du rapportere skaden online og vi vil sende deg et tilbud og et forslag til tid for utbedring av skaden innen 24t.

Bilhold gir deg som kjører en Audi, Volkswagen, ŠKODA eller SEAT full oversikt over dine biler og ditt bilhold. Se verksted- og fakturahistorikk og din bils tekniske data.

Har du bestilt en elbil fra oss? Bestillingen finner du i Bilhold og vi varsler deg når vi åpner for kjøp. Takk for at du velger oss!

Der har du info om appen

Takker for informasjon. Når jeg laster ned appen og forsøker å logge meg på med mobilnummeret mitt så får jeg beskjed: "Finner ingen bruker tilknyttet dette nummeret"

Forslag?

hELgenen

Sitat fra: Løytnanten på onsdag 19. januar 2022, klokken 19:51
Sitat fra: hELgenen på onsdag 19. januar 2022, klokken 18:19
Sitat
Få komplett oversikt over ditt bilhold

Bestill enkelt verkstedtimer, EU-kontroll eller service til din bil, og få varsler når det nærmer seg. Har du skadet bilen din kan du rapportere skaden online og vi vil sende deg et tilbud og et forslag til tid for utbedring av skaden innen 24t.

Bilhold gir deg som kjører en Audi, Volkswagen, ŠKODA eller SEAT full oversikt over dine biler og ditt bilhold. Se verksted- og fakturahistorikk og din bils tekniske data.

Har du bestilt en elbil fra oss? Bestillingen finner du i Bilhold og vi varsler deg når vi åpner for kjøp. Takk for at du velger oss!

Der har du info om appen

Takker for informasjon. Når jeg laster ned appen og forsøker å logge meg på med mobilnummeret mitt så får jeg beskjed: "Finner ingen bruker tilknyttet dette nummeret"

Forslag?

Tja - har du prøvd først her :

https://www.mittbilhold.no/bilhold/public/#create-new-user

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA