Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Produksjon og levering av GTX

Startet av Trond.m, lørdag 03. juli 2021, klokken 19:00

« forrige - neste »

Olemann

#300
Takker! Får håpe din også er i siget nå snart.

Innbyttepris;  Her tror jeg man kan skrive til man blir både grønn og blå.  Har handlet bil (privat) i snart 40 år og erfaringene er slik:
- Proffe oppkjøpere som vil KJØPE av deg dytter på deg at bilen er mindre verdt fordi den er registrert noen dager for tidlig.
- Proffe oppkjøpere som skal SELGE til deg sier det betyr null og niks.
- Møller legger ved innbytte all vekt på årsmodell, reg.år betyr intet.  Her er de redelige og kjører samme tenkning begge veier.
- Det finnes bilmerker og importører som vektlegger både reg.år og modellår. Da kan reg. år bety noe for formell takst, men mindre for kjøpere som jo legger vekt på alder (og mye annet)
- Og; argumenter om "hva takstmenn flest ville sagt om de ble spurt" er jo rimelig uinteressant, i og med at de ikke er spurt og dermed ikke dokumentert.

Jeg var som sagt ikke redd for å få min i romjula, men skal heller ikke selge med det første, hadde jeg spekulert og skulle solgt i januar hadde jeg nok bedt om reg. i januar.

Fasit får jeg når jeg selger om 2-3-4 år.   Det jeg vet, fra salg av ca. 15-20 biler på FINN de siste 20 årene, er at folk er både frekke, oppfinnsomme og påståelige når det gjelder å presse prisen ned.  Jeg har ventet med kaldt blod, og før eller siden dukker det opp en hyggelig og saklig kjøper  ;D


Sitat fra: E-Trond på søndag 02. januar 2022, klokken 12:39
Sitat fra: Olemann på onsdag 29. desember 2021, klokken 18:30

Da er min GTX endelig hentet og på plass i garasjen.  Nøyaktig 13 uker etter siste leveringsdato i kontrakt.  Og den har så vidt jeg har oppfattet kost seg på et eller annet lager mens den ventet på deler i enda lenger tid enn 13 uker og med ferdigstatus i over 2 måneder.
Antar dette er nokså typiske tall, muligens av interesse for andre som også har siste leveringsdato i kontrakt.

Men, det er historie, nå er den da på plass - og noen ny bestilling av elbil og ditto venting blir det ikke med det første :)
Gratulerer med bil! :+1:
Bestilte bil 21.mai,med siste levering i uke 45.
Da blir det vel levering i første uka i februar på meg da... ;D
Siste beskjed var at de manglet deler til comfortpakke pluss,var i begynnelsen av desember.

Kunne også fritt velge om jeg ville ta levering i desember eller januar her tidligere,før forsinkelsene. Noe selgeren mente var gunstigere ang innbyttepris senere.

E-Trond

"Fasit får jeg når jeg selger om 2-3-4 år.   Det jeg vet, fra salg av ca. 20 biler på FINN de siste 20 årene, er at folk er både frekke, oppfinnsomme og påståelige når det gjelder å presse prisen ned.  Jeg har ventet med kaldt blod, og før eller siden dukker det opp en hyggelig og saklig kjøper  ;D"

Er selv i en prosess nå med salg av bil,og det er helt utrolig hvor mange dårlige tilbud en får...
Og forhandlere er ikke mer seriøse enn private,etter min mening.
Budene har variert fra det dårligste,fra Nettbil,til 60.000 mer fra en privatperson.
Møter en kjøper i kveld og håper på en hyggelig handel.
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

JG

For de som venter og lurer på forsinket levering: Fullspekket bil med leveringsuker 42-45 2021 ble utlevert til meg 04.01.2022.

ELvin2022

Hørte rykter om at fabrikken holder stengt til og med uke 3. Og at de ikke begynner på biler de ikke klarer å ferdigstille med det samme,slik at det ikke hoper seg opp. Flere som har lest dette?

Paasan

Jepp, stoppet påbegynning av nye biler frem til minst 19.

Paasan

Presisering, fabrikken er ikke stengt, men ingen nye produksjonsbekreftelser.

ENTO

#306
Bestilte ny VW ID4 GTX i går. Har hytte på fjellet og er ikke safe med 2 hjuls trekk. GTX er også mer sporty. Er mer tålmodig denne gangen og tar
bilen når den måtte komme. Blir da sikkert en 2023 modell. Fikk et tilbud jeg var meget fornøyd med. Betalte kr. 499.230,- for min id4 1st max i august. Tror jeg skal klare å få igjen de pengene ja ! (6500 km) !

ID4

Sitat fra: ENTO på tirsdag 11. januar 2022, klokken 23:47
Bestilte ny VW ID4 GTX i går. Har hytte på fjellet og er ikke safe med 2 hjuls trekk. GTX er også mer sporty. Er mer tålmodig denne gangen og tar
bilen når den måtte komme. Blir da sikkert en 2023 modell. Fikk et tilbud jeg var meget fornøyd med. Betalte kr. 499.230,- for min id4 1st max i august. Tror jeg skal klare å få igjen de pengene ja ! (6500 km) !

Gratulerer med bestilling. Du får antagelig pengene igjen på din Max. Går samme vei, men fra 1.st, regner også å få pengene igjen. Når er forventet levering?

casall

Sitat fra: ENTO på tirsdag 11. januar 2022, klokken 23:47
Bestilte ny VW ID4 GTX i går. Har hytte på fjellet og er ikke safe med 2 hjuls trekk. GTX er også mer sporty. Er mer tålmodig denne gangen og tar
bilen når den måtte komme. Blir da sikkert en 2023 modell. Fikk et tilbud jeg var meget fornøyd med. Betalte kr. 499.230,- for min id4 1st max i august. Tror jeg skal klare å få igjen de pengene ja ! (6500 km) !

Vurderer å bestille GTX nå selv. Er det mulig å vite hva du betalte, og hva slags utstyr osv?

ID4

Sitat fra: casall på onsdag 12. januar 2022, klokken 11:06
Sitat fra: ENTO på tirsdag 11. januar 2022, klokken 23:47
Bestilte ny VW ID4 GTX i går. Har hytte på fjellet og er ikke safe med 2 hjuls trekk. GTX er også mer sporty. Er mer tålmodig denne gangen og tar
bilen når den måtte komme. Blir da sikkert en 2023 modell. Fikk et tilbud jeg var meget fornøyd med. Betalte kr. 499.230,- for min id4 1st max i august. Tror jeg skal klare å få igjen de pengene ja ! (6500 km) !

Vurderer å bestille GTX nå selv. Er det mulig å vite hva du betalte, og hva slags utstyr osv?

https://elbilforum.no/index.php?topic=57625.0

casall

Han har jo ikke skrvet noe der? Så vet ikke hvorfor du linket dit.

ID4

Sitat fra: casall på torsdag 13. januar 2022, klokken 13:23
Han har jo ikke skrvet noe der? Så vet ikke hvorfor du linket dit.

Fordi du finner andre priseksempler i tråden, om han ikke svarer deg her. Få som ønsker å oppgi pris.

biggern

#312
LOL
Mange har sikret seg GTX opp imot 550K er det et greit svar for en fult utstyrt ?
Fullt utstyrt i dag nærmer en seg 600.
Hva er ønsket?
Idag er etterspørsel større enn mulig levering.
Er det så vanskelig å forstå at prisen økes ?
Tror virkelig noen at prisen vil gå ned (bedre rabatter) ved en slik status og etterspørsel ?
Jeg går ikke ut med hva jeg betalte..det er privat.

Vaduz

Du er vel allerede anonym på et forum, hvorfor må du da holde tilbake pris av private hensyn?

Olemann

#314
Ser at noen fortsatt etterspør hva andre har gitt for sin bil, rabatter etc.  Dette er så vidt jeg kan erindre solid drøftet de siste 5-6 årene her inne, og tror ikke det kommer nye argumenter på dette feltet.
Et søk eller 3 på Forum gir derfor gode svar på dette.

Kan dele en erfaring;  Oppga min pris/rabatt i en slik tråd for mange år siden.  Det førte til et himla styr, ikke før var de første kommentarene om at jeg fikk en god pris mottatt, før noen absolutte ville vite hvilke forhandler +++   

Åpenbart ikke fordi de var nysgjerrige, men fordi de ville bruke MIN avtale til å presse sin forhandler for selv å spare penger.....Sånn er verden dessverre, og så minner jeg om at prising på en vare er som all annen service, det er et forhold mellom 2 parter, som bygger på relasjoner, og der type relasjon bestemmer også pris.  Listepris er for lister, ikke for handling (unntatt kanskje Tesla)

Det at jeg måker snø for naboen betyr f.eks. ikke at jeg har planer om å måke for alle som kontakter meg....naboen og jeg har en relasjon, som jeg også har til min bilforhandler - bl.a. fordi jeg nå nettopp kjøpte min 7. nye bil der, av samme forhandler.

PS! Dette er et deskriptivt innlegg, ikke normativt, la oss unngå debatten om det er bra eller dårlig at det er slik, jeg lar i alle fall den ligge.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA