Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjon og levering av GTX

Startet av Trond.m, lørdag 03. juli 2021, klokken 19:00

« forrige - neste »

Zoe2017

Fikk bekreftet nå at redusert pris (- kr 2850) pga manglende effekt fra VP gjelder. Det med førerassistentpakke+ varierer fra bil til bil - noen (inkudert vår bil) har alt av funksjonalitet, andre mangler noen funksjoner. Ryddig håndtert av forhandleren.

Sitat fra: hELgenen på lørdag 16. oktober 2021, klokken 18:08
Du skulle få 1500,- ut over dette avhengig av pakke. Var noe med pre collision  setebeltestrammer et eller annet som fulgte med en av pakkene mener jeg. Husker ikke navnet her og nå,men det var satt en rabatt på 1500 her da de ikke klarte å levere dette pga halvleder mangel. Så det burde bli :
7300,- : Valuta
2850,- : Varmepump
1500,- : Manko førerassistentpakke+

Det er det jeg forventer...samt at panoramataket sitter godt uten knirk
Renault Zoe 2017
VW ID4 GTX bestilt

biggern


Krokstein

Artikkelen er litt mangelfull. Det å kutte 250.000 biler høres jo mye ut, men de kunne kostet på seg et tall for hva som er normalproduksjon også
ID.4 GTX

Krokstein

Artikkel idag i Teknisk Ukeblad med en opplisting av leveransetid for de fleste (?) elbilene. Noen har biler på lager, noen angir et anslag på leveringstid......og volkswagen gruppen skiller seg litt ut med å være veldig vage og ikke gi noe som helst anslag på leveringstid
ID.4 GTX

Zoe2017

Vår bil klargjøres nå og vi henter den i uke 44, faktisk som ble avtalt da vi bestilte bilen i mai. Noen bekymringer rundt knirkende panoramatak som andre har snakket om her, men ellers fornøyd med prosessen så langt. Mye bedre enn det vi opplevde med Hyundai og Ioniq 5 lanseringen..... ID.4 var faktisk Plan B etter Enyaq (som er større og mer praktisk som familiebil), men det var tydelig for oss allerede i fjor at Enyaq IV80X var problematisk mht levering i løpet av 2021.
Renault Zoe 2017
VW ID4 GTX bestilt

Chivas

Sitat fra: biggern på onsdag 20. oktober 2021, klokken 13:54
Glad jeg ventet noen måneder og ikke gikk for Skoda 4x4.
Henter GTXen imorgen.
https://finansavisen.no/nyheter/bil/2021/10/18/7755015/skoda-smellen-blir-enda-storre
Hvis jeg skal tro på selgeren min når jeg bestilte min GTX, så mente han at VW skulle prioriteres foran Skoda fremover - og at 4x4 Enyaq kunne man nesten beregne 2023 på

biggern

#261
Om, og jeg håper, beltestrammeren ikke er med i vår bil.
Selger sa, noen får og andre ikke.
Jeg bryr meg ikke og vil ikke klage om så er tilfellet.
Dette da mange (selv VW folk) har blitt sjokkert når denne plutselig aktiveres.
Om det er noe justerings muligheter vites ikke.
Virker som det begynner å bli så mye fintfølende automatikk med bremsing og stramming osv,
som kun vil/kan medføre unødvendige situasjoner, om fører blir paralysert noen sekunder.

biggern

Sitat fra: Zoe2017 på onsdag 20. oktober 2021, klokken 14:48
Vår bil klargjøres nå og vi henter den i uke 44, faktisk som ble avtalt da vi bestilte bilen i mai. Noen bekymringer rundt knirkende panoramatak som andre har snakket om her, men ellers fornøyd med prosessen så langt. Mye bedre enn det vi opplevde med Hyundai og Ioniq 5 lanseringen..... ID.4 var faktisk Plan B etter Enyaq (som er større og mer praktisk som familiebil), men det var tydelig for oss allerede i fjor at Enyaq IV80X var problematisk mht levering i løpet av 2021.

De ville ikke love noen ting når vi kikket på iv80 og prøvde å ha en kontrakts samtale rundt 80x.
Selger var veldig arrogant om jeg kom med noen krav på lev. osv.., selv med kønummer osv.
Rabatter kunne vi bare glemme.
Så da tuslet vi over gaten til noen mer hyggelige selgere hos VW, og glad er jeg for det.

Olemann

#263
Hva er forhandlerpraksis når det gjelder lease/lånebil ved forsinket levering av GTX?   Vil tro at man 2-3 uker etter seneste leveringsuke i kontrakt kan ha en mulighet til det?
Tenker ikke formaljuridisk, mer hva praksis er hos ulike forhandlere i denne situasjonen som mange av oss nå er havnet i.

LMOR

Tror det er veldig forskjellig ift behov. Flere får leie bil til grei pris, mens jeg fikk låne en AWD på en tur jeg skulle tatt med GTX. Min er foreløpig ca 20 uker forsinket.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

hELgenen

20 uker forsinket? Det var mye. Jeg venter ennå,skulle få uke 31. Siste oppdatering er nå uke 46. Håper min ikke også blir 20 uker forsinket...

biggern

20 uker ?
Snakker vi ID4 eller GTX.
Uffda, høres trist ut uansett.
Produsenter sliter med å møte markeds behovet.

LMOR

GTX. Hadde opprinnelig levering 32. Håper nå på 51/52. Er ikke produsert enda..
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

GHS

Hei
Eg bestillte ID4 GTX 14 August. Min selger kan ikkje opplyse om sansynleg leveringstid.
Ser det er flere som viser til produksjonsuke, leveringsuke osv.
Hvor kan eg finne dette siden selgeren min ikkje kan opplyse meg?

LMOR

Stod i min kontrakt. Men kanskje de har sluttet å skrive dato der.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA