Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Produksjon og levering av GTX

Startet av Trond.m, lørdag 03. juli 2021, klokken 19:00

« forrige - neste »

ELvin2022

Ok. Nærmer seg kanskje for meg og da. Ligger 1 mnd etter deg

Shanont

Sitat fra: LMOR på mandag 04. oktober 2021, klokken 19:17
Sitat fra: ELvin2022 på mandag 04. oktober 2021, klokken 18:47
Er det noen her som har fått eller fått bekreftet at bestillt bil er påbegynt, som IKKE har forhondsreservert eller er VIP? 🙂
Ja, bestilte i starten på mai, og har fått bekreftet produksjon i uke 44.

Bestillte 29 april. Vissnok i karosseri avdeling nå. Usikker på hva det betyr med tanke på levering dog, har både panorama og hengerfeste.
Har eid/eier: bmw i3 94ah,  peugeot e-2008 , ID4 GtX

biggern

#227
Main Highway var innom Oslo igår. Rundt 800 VAG biler.

biggern

Autoprogress ankommer Oslo rundt 7-8.10, men har vistnok bare rundt 300 VW ombord.

ENTO

Er det like lang leveringstid på «vanlig» ID4 som GTX ?

snillekim

Ca 8 mnd på vanlig ID4. Men selger kunne ikke garantere levering til forventet leveringstid.

ihaal

Fikk endelig levert min GTX i dag (levering i Bergen).  :+1: Kønummer rundt 100, så tok sin tid, men den som venter på noe godt osv. Var på båten 23. september, så de som er i samme situasjon kan vel fort regne tre uker.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

biggern

Jeg har ikke peiling på hvor mange som fremdeles venter på 1st og Max, men virker som GTX er prioritert?
Skal hente vår neste uke på Kolbotn.

hELgenen

Ok - da skjer det noe - hadde kø nr. 3xx - og jeg har fått beskjed om uke 46. Dvs. bilen står i Tyskland nå - den har stått der noen uker (snart en måned) nå. Lurer på om det har noen hensikt å bestille noen flere VW konsern biler mer fremover - mulig vi skal ha ny bil i 2023 og da må vi vel tenke på det allerede? Men det skjer jo så mye både med det ene og andre merket nå så og VW er man jo bundet til en kontrakt i årevis ser det ut som. Frister i alle fall ikke å kjøpe nytt der før ting har normalisert seg

Rexen

Sitat fra: hELgenen på torsdag 14. oktober 2021, klokken 16:20
Ok - da skjer det noe - hadde kø nr. 3xx - og jeg har fått beskjed om uke 46. Dvs. bilen står i Tyskland nå - den har stått der noen uker (snart en måned) nå. Lurer på om det har noen hensikt å bestille noen flere VW konsern biler mer fremover - mulig vi skal ha ny bil i 2023 og da må vi vel tenke på det allerede? Men det skjer jo så mye både med det ene og andre merket nå så og VW er man jo bundet til en kontrakt i årevis ser det ut som. Frister i alle fall ikke å kjøpe nytt der før ting har normalisert seg
Håper bilen er ferdig produsert. Leste en plass (var det i dette forumet?) at VW hadde sluttet å starte produksjon av nye biler men i stedet brukte delene på bilene som står på reservebenken. Da er det håp.

Bilen min ankom byen i går og jeg var å så på den for bl.a. sjekke hvilke sommerdekk som sto på; Hankook ventus s1 evo 3. Er usikker på om jeg er fornøyd med det?
På en lapp sto det at jeg er VIP kunde (korrekt) og at jeg hadde kønr. 2543. Det har vitterlig vært bingo om hvilke biler som tilfeldigvis var i produskjon da de hadde de kritiske delene (slepekrok, halvledere...).
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

hELgenen

Sitat fra: Rexen på torsdag 14. oktober 2021, klokken 17:50
På en lapp sto det at jeg er VIP kunde (korrekt) og at jeg hadde kønr. 2543. Det har vitterlig vært bingo om hvilke biler som tilfeldigvis var i produskjon da de hadde de kritiske delene (slepekrok, halvledere...).

Oi oi oi...DET er jo helt hinsides...med kø nr. 3xx OG VIP (slik det står i kontrakten) så burde jeg som lånte penger med gratis rente til Møller i laaaaang tid ha havnet LAAAAAAANGT foran deg i køen. Men da vet jeg jo med 100% sikkerhet at det kø.nr hadde NULL betydning for når du får bil. Ikke bare det - det er min 2 ID.4 - har også en id.4 1st som jeg bestilte en gang sommeren 2020 og som jeg fikk våren 2021 - så sånn sett var jeg jo en god kunde for Møller med 2 biler inne. Hmm..det betyr nada for dem tydeligvis. Vi får se hva som skjer - er lovet både 7300 + 1500 i rabatt siste året på GTX som følge av det ene og det andre...så får vi se om de holder det da - heldigvis har jeg alt skriftlig....men kanskje ikke det betyr noe heller for Møller? Skal bli spennende å se hva de gjør - er sikkert ikke eneste kunde som med sikkerhet vet at jeg er blitt dyttet bakover i køen

LMOR

Tja, håper det ordner seg. For min del er så langt de 7300.- halvert uten at jeg har fått noen forklaring på det enda. På pakken med 1500.- i rabatt så økte de pakken med 5000.- samtidig. Det har jeg i hvert fall fått ordnet opp i, tror jeg. Men har ikke betalt noe enda, da min bil som skulle vært produsert uke 26, ikke er produsert enda.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Krokstein

Sitat fra: Rexen på torsdag 14. oktober 2021, klokken 17:50
Håper bilen er ferdig produsert. Leste en plass (var det i dette forumet?) at VW hadde sluttet å starte produksjon av nye biler men i stedet brukte delene på bilene som står på reservebenken. Da er det håp.

Bilen min ankom byen i går og jeg var å så på den for bl.a. sjekke hvilke sommerdekk som sto på; Hankook ventus s1 evo 3. Er usikker på om jeg er fornøyd med det?
På en lapp sto det at jeg er VIP kunde (korrekt) og at jeg hadde kønr. 2543. Det har vitterlig vært bingo om hvilke biler som tilfeldigvis var i produskjon da de hadde de kritiske delene (slepekrok, halvledere...).

Er det helt random hvilke dekk som settes på bilen? Er det mulig å påvirke dette på noe vis eller er det bare å bukke og være glad for at bilen har kommet frem?
ID.4 GTX

hav4rd

Sitat fra: Krokstein på torsdag 14. oktober 2021, klokken 22:55Er det helt random hvilke dekk som settes på bilen? Er det mulig å påvirke dette på noe vis eller er det bare å bukke og være glad for at bilen har kommet frem?

Jeg spurte forhandler om dette, og fikk inntrykk av at sommerdekk var tilfeldig, og ikke mulig å påvirke.

På vinterdekk er det slik jeg har forstått mulig å velge mellom Continental, Pirelli og Nokian. (Jeg har valgt 19'' lanseringspakke)
ID.4 GTX (2022)

Rexen

Sitat fra: hav4rd på torsdag 14. oktober 2021, klokken 23:18
Sitat fra: Krokstein på torsdag 14. oktober 2021, klokken 22:55Er det helt random hvilke dekk som settes på bilen? Er det mulig å påvirke dette på noe vis eller er det bare å bukke og være glad for at bilen har kommet frem?

Jeg spurte forhandler om dette, og fikk inntrykk av at sommerdekk var tilfeldig, og ikke mulig å påvirke.

På vinterdekk er det slik jeg har forstått mulig å velge mellom Continental, Pirelli og Nokian. (Jeg har valgt 19'' lanseringspakke)
Jeg kunne i utgangspunktet velge hvilken som helst dekk på vinterhjula. Men da det viste seg at Goodyear ble veldig dyre måtte jeg event. betale kr. 6000 ekstra for disse. Valgte Michelin med pigg etter noe meningsutveksling i annen tråd her på forumet https://elbilforum.no/index.php?topic=58022.0.
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA