Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjon og levering av GTX

Startet av Trond.m, lørdag 03. juli 2021, klokken 19:00

« forrige - neste »

hELgenen

Sitat fra: E-Trond på torsdag 30. september 2021, klokken 18:41
Sitat fra: hav4rd på torsdag 30. september 2021, klokken 14:31
Ser på facebook-siden "VW ID4 Norge" at noen fikk et identisk brev 8. september. Mulig brevet har vært i omløp tidligere enn dette også.

Fikk dette brevet 7 september uten at jeg har klagd eller spurt tidligere.
Er nok forskjell på kundebehandlere siden ikke alle har mottatt det samtidig.

Skulle gjerne blitt forklart av ledelsen i Møller på hvorfor dette u-daterte brevet ble skrevet og hvorfor det ikke er sendt ut til alle kunder som venter på sin bil.  Dette er kort fortalt et "tulleskriv" på linje med elektroniske julekort fra ledelsen - det gir nada mening å sitte på et slik ferdig skrevet brev og så dele det ut når folk begynner å etterlyse bilene sine. Ledelsen i Møller burde være litt mer pro-aktive - ikke drive gjøn med kundene med en slik avledningsmanøver som Joseph Goebbels kunne forfattet i sitt hode. Når man skrev dette brevet burde det være datert og så sendt ut til alle kunder der og da. De fleste har ingen problemer med å forstå de faktiske problemene - men når man blir kontaktet og så får vite at ja - vi har forsinkelser på 10 uker ( i mitt tilfelle fra 31 til 41) - så tar man det til etterretning, forholder seg til det..og planlegger ut fra det. Da har vi fått beskjed om den forsinkelsen alle forventet skulle komme gjennom skriverier i media. Så forfatter Møller et internt brev der de innrømmer at det kommer ytterligere forsinkelser - men de sender det ikke ut til kundene der og da. De sitter på informasjonen inntil kunden igjen begynner å lure på status. Da tar man frem det ferdige brevet og sender det ut - og informerer om den ytterligere forsinkelsen som de internt har kjent til lenge. Hva slags strutsepolitikk er dette? Nei - må si jeg er svært skuffet over måten dette er håndtert på. Ja - forsinkelser har jeg stor forståelse for - men å tilbakeholde informasjon. Det liker jeg ikke. Kanskje det er flere skjulte feil og mangler med bilen de ikke gidder å informere om også når den tid kommer? - De har i alle fall vist en måte å håndtere informasjon på som gjør det plausibelt å tenke i de baner - og DET burde de tenke litt mer på!

biggern

Jeg har aldri mottatt slikt brev eller info fra Møller.

hELgenen

Sitat fra: biggern på torsdag 30. september 2021, klokken 19:31
Jeg har aldri mottatt slikt brev eller info fra Møller.

Da kan du sikkert ringe din lokale forhandler og be om det elektroniske julekortet fra importøren du også

ID4

Sitat fra: hELgenen på torsdag 30. september 2021, klokken 19:27
Sitat fra: E-Trond på torsdag 30. september 2021, klokken 18:41
Sitat fra: hav4rd på torsdag 30. september 2021, klokken 14:31
Ser på facebook-siden "VW ID4 Norge" at noen fikk et identisk brev 8. september. Mulig brevet har vært i omløp tidligere enn dette også.

Fikk dette brevet 7 september uten at jeg har klagd eller spurt tidligere.
Er nok forskjell på kundebehandlere siden ikke alle har mottatt det samtidig.

Skulle gjerne blitt forklart av ledelsen i Møller på hvorfor dette u-daterte brevet ble skrevet og hvorfor det ikke er sendt ut til alle kunder som venter på sin bil.  Dette er kort fortalt et "tulleskriv" på linje med elektroniske julekort fra ledelsen - det gir nada mening å sitte på et slik ferdig skrevet brev og så dele det ut når folk begynner å etterlyse bilene sine. Ledelsen i Møller burde være litt mer pro-aktive - ikke drive gjøn med kundene med en slik avledningsmanøver som Joseph Goebbels kunne forfattet i sitt hode. Når man skrev dette brevet burde det være datert og så sendt ut til alle kunder der og da. De fleste har ingen problemer med å forstå de faktiske problemene - men når man blir kontaktet og så får vite at ja - vi har forsinkelser på 10 uker ( i mitt tilfelle fra 31 til 41) - så tar man det til etterretning, forholder seg til det..og planlegger ut fra det. Da har vi fått beskjed om den forsinkelsen alle forventet skulle komme gjennom skriverier i media. Så forfatter Møller et internt brev der de innrømmer at det kommer ytterligere forsinkelser - men de sender det ikke ut til kundene der og da. De sitter på informasjonen inntil kunden igjen begynner å lure på status. Da tar man frem det ferdige brevet og sender det ut - og informerer om den ytterligere forsinkelsen som de internt har kjent til lenge. Hva slags strutsepolitikk er dette? Nei - må si jeg er svært skuffet over måten dette er håndtert på. Ja - forsinkelser har jeg stor forståelse for - men å tilbakeholde informasjon. Det liker jeg ikke. Kanskje det er flere skjulte feil og mangler med bilen de ikke gidder å informere om også når den tid kommer? - De har i alle fall vist en måte å håndtere informasjon på som gjør det plausibelt å tenke i de baner - og DET burde de tenke litt mer på!

Enig i kritikken din. Kanskje du bør åpent spørre ansvarlige hos Møller. De har tidligere svart på kritikk i nevnte facebruk gruppe. Iallfall en fra toppledelsen er med der og innimellom svarer på saklig kritikk.

Daniel_

Helt enig. Jeg fikk vite om forsinkelsen først når jeg ringte (på tidspunktet da jeg faktisk skulle fått levert bilen).

Dette er rett og slett meget uprofesjonelt.
Model Y - Sept 2021

Olemann

Mange av oss her inne har vel hatt 5-6 elbiler og stått i like mange reservasjonskøer de siste 8-9 årene.
Fellesnevner er forsinkelser og utsettelser.  Så, dette er helt normalt for elbil.  Vi får bare smøre oss med tålmodighet, nå også smurt av pandemi, stengte fabrikker og chip mangler  ;D

Et grovt anslag er at jeg har stått i kø for levering samlet ca. 4-5 år.

hELgenen

Sitat fra: Olemann på fredag 01. oktober 2021, klokken 16:00
Mange av oss her inne har vel hatt 5-6 elbiler og stått i like mange reservasjonskøer de siste 8-9 årene.
Fellesnevner er forsinkelser og utsettelser.  Så, dette er helt normalt for elbil.  Vi får bare smøre oss med tålmodighet, nå også smurt av pandemi, stengte fabrikker og chip mangler  ;D

Et grovt anslag er at jeg har stått i kø for levering samlet ca. 4-5 år.

Dersom du er i bransjen for flipping så er en god forutsetning for dette at det hele tiden er underskudd av biler.
Sånn sett er man kanskje ikke så irritert dersom det underbygger hele fundamentet for egen agering - MEN det er også mange av oss som faktisk skal beholde den nye bilen - og for oss er dette bare tragisk

Olemann

Vet ikke om det er meg du sikter til med dette "Dersom du er i bransjen for flipping", men kan opplyse deg om at jeg verken har vært eller kommer til å starte i bilbransjen, med eller uten fokus på flipping.

Hensikten med mitt innlegg var å vise at forsinkede elbiler er mer normalt enn unormalt, og at mange av oss som har hengt med her inne noen år har opplevd det.

Å si at forsinkelser er tragisk synes jeg er å bruke et for sterkt ord, tragedie er for meg noe annet, men det er både kjedelig og irriterende.  Så hjelper det kanskje en smule å tenke at det rammer store deler av verden, det er ikke en selv som personlig angripes.
Men, å smøre seg godt med tålmod er aldri dumt når det gjelder elbil.

Sitat fra: hELgenen på fredag 01. oktober 2021, klokken 16:33
Sitat fra: Olemann på fredag 01. oktober 2021, klokken 16:00
Mange av oss her inne har vel hatt 5-6 elbiler og stått i like mange reservasjonskøer de siste 8-9 årene.
Fellesnevner er forsinkelser og utsettelser.  Så, dette er helt normalt for elbil.  Vi får bare smøre oss med tålmodighet, nå også smurt av pandemi, stengte fabrikker og chip mangler  ;D

Et grovt anslag er at jeg har stått i kø for levering samlet ca. 4-5 år.

Dersom du er i bransjen for flipping så er en god forutsetning for dette at det hele tiden er underskudd av biler.
Sånn sett er man kanskje ikke så irritert dersom det underbygger hele fundamentet for egen agering - MEN det er også mange av oss som faktisk skal beholde den nye bilen - og for oss er dette bare tragisk

Løytnanten

Sitat fra: Olemann på fredag 01. oktober 2021, klokken 18:48
Vet ikke om det er meg du sikter til med dette "Dersom du er i bransjen for flipping", men kan opplyse deg om at jeg verken har vært eller kommer til å starte i bilbransjen, med eller uten fokus på flipping.

Hensikten med mitt innlegg var å vise at forsinkede elbiler er mer normalt enn unormalt, og at mange av oss som har hengt med her inne noen år har opplevd det.

Å si at forsinkelser er tragisk synes jeg er å bruke et for sterkt ord, tragedie er for meg noe annet, men det er både kjedelig og irriterende.  Så hjelper det kanskje en smule å tenke at det rammer store deler av verden, det er ikke en selv som personlig angripes.
Men, å smøre seg godt med tålmod er aldri dumt når det gjelder elbil.

Sitat fra: hELgenen på fredag 01. oktober 2021, klokken 16:33
Sitat fra: Olemann på fredag 01. oktober 2021, klokken 16:00
Mange av oss her inne har vel hatt 5-6 elbiler og stått i like mange reservasjonskøer de siste 8-9 årene.
Fellesnevner er forsinkelser og utsettelser.  Så, dette er helt normalt for elbil.  Vi får bare smøre oss med tålmodighet, nå også smurt av pandemi, stengte fabrikker og chip mangler  ;D

Et grovt anslag er at jeg har stått i kø for levering samlet ca. 4-5 år.

Dersom du er i bransjen for flipping så er en god forutsetning for dette at det hele tiden er underskudd av biler.
Sånn sett er man kanskje ikke så irritert dersom det underbygger hele fundamentet for egen agering - MEN det er også mange av oss som faktisk skal beholde den nye bilen - og for oss er dette bare tragisk
Du er en sann og dyktig diplomat Olemann! Spesielt for aktive forumdeltakere bør det ikke være noen overraskelse at leveringstidspunktet for den bestilte bilen er helt i det blå.

LMOR

Er heller ikke noen «flipper» selv om de som har mange innlegg blir mistenkt som det..
Har kjøpt 9 elbiler se siste 6 årene, men 7 av disse er/blir i bruk i nærmeste familie. De 2 som er solgt ut var henholdsvis 3 og 5 år gamle.
Støtter Olemann, når id.4 er på andre plass på antall utleverte biler i 2021, så beviser det at de ikke er verre enn andre elbilmerker.
Men ellers enig i at informasjonen burde vært bedre, men det er lite de lokal forhandlerne eller Møller Norge kan gjøre med utfordringene som garantert er værre for dem enn for oss. Vi venter bare på 1 bil, men de mister x ganger flere salg.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Bjoris

VW har jo levert ok med ID4 til nå, men fremover ser det svart ut. Tesla kommer til å stjele mye salg med så kort levering som de har. Forstår EV6 og Ioniq5 også kan leveres raskere, dette er ikke bra for salget til VW...


LMOR

Kan vel bare leveres raskere hvis du velger en farge osv som allerede er bestilt inn. Skal du velge fritt står det på flere sider at Ioniq5 tar 2mnd lengre enn id.4.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

ELvin2022

Er det noen her som har fått eller fått bekreftet at bestillt bil er påbegynt, som IKKE har forhondsreservert eller er VIP? 🙂

Bjoris

Har noen slektninger som bestilte Ioniq5 nettopp og der var det 5 mnd levering vs 10 mnd for ID4.


LMOR

Sitat fra: ELvin2022 på mandag 04. oktober 2021, klokken 18:47
Er det noen her som har fått eller fått bekreftet at bestillt bil er påbegynt, som IKKE har forhondsreservert eller er VIP? 🙂
Ja, bestilte i starten på mai, og har fått bekreftet produksjon i uke 44.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA