Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjon og levering av GTX

Startet av Trond.m, lørdag 03. juli 2021, klokken 19:00

« forrige - neste »

Trond.m

#180
Mellom 2000 og 3000.
De åpnet for at forhandlere nå kan bestille biler til lager. De taper nok en del salg på lang leveringstid. Det viser jo at forhandlerne har tro på markedet.
Nå fører selvsagt ikke dette til kortere leveringstid i dag, men kunder som kommer til en butikk om 6 mnd vil da kunne velge blant lagerbiler og endre utstyrsnivå på disse framfor å legge inn ny bestilling.

ID4

Sitat fra: Trond.m på fredag 24. september 2021, klokken 11:08
Mellom 2000 og 3000.
De åpnet for at forhandlere nå kan bestille biler til lager. De taper nok en del salg på lang leveringstid. Det viser jo at forhandlerne har tro på markedet.
Nå fører selvsagt ikke dette til kortere leveringstid i dag, men kunder som kommer til en butikk om 6 mnd vil da kunne velge blant lagerbiler og endre utstyrsnivå på disse framfor å legge inn ny bestilling.

Okay :) Betyr nok også at neste sommer blir prisen normalisert.

Trond.m

Det er grunn til å tro det ja. Men 2500 biler er egentlig ikke å mange. Har de ikke solgt omtrent 10.000 id.4 1St ?

ID4

Sitat fra: Trond.m på fredag 24. september 2021, klokken 12:26
Det er grunn til å tro det ja. Men 2500 biler er egentlig ikke å mange. Har de ikke solgt omtrent 10.000 id.4 1St ?

Mulig. Jeg har bare kjøpt en som jeg kan bekrefte, og en idx i bestilling ;)

Pr nå registrert i overkant av 6000 id4. Det hadde nok vært vesentlig høyere om ikke det var lang ventetid.

biggern


Trond.m

Forhandlerne har visst akkurat nå fått beskjed om at nye kundebestillinger ikke kan forventes levert før høsten 2022.

Rexen

Selv om det er på kanten av temaet så prøver jeg her; Hvordan få videoene til å starte på Møllers hjemmsider "Forbered deg til utlevering av bilen"?
Går inn på "Videoer" og klikker på "Førermiljø ID.4 GTX" men alt som skjer er at boksen krysses ut.
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

ELvin2022

Tror det er noen oppdateringer av appen på gang, har sett de videoene før, men når jeg prøver nå så går det ikke. Prøv igjen om ett par dager.

Jambo

Enig, har sett videoene før, men da jeg sjekket nå så er det bare hvit bakgrunn der i stedet for forhåndsvisning av videoer, og ingen videoer åpner seg. Prøv igjen om noen dager, tenker jeg.

Krokstein

Sitat fra: Trond.m på lørdag 25. september 2021, klokken 16:59
Forhandlerne har visst akkurat nå fått beskjed om at nye kundebestillinger ikke kan forventes levert før høsten 2022.
:o Men hvis forhandlerne nå har fått lov til å bestille inn biler til lager, som nevnt lenger oppe, så hjelper det vel litt hvis man kan få tak i noe av det som til enhver tid er på vei?? De forhandlerne som da gutser og bestiller inn mye biler vil jo da kunne "skvise" de litt mer forsiktige forhandlerne
ID.4 GTX


mpett

Hei

Jeg hestilt GTX - ser denne står i status 5 av 8 i produksjonen.
Status       :      I PRODUKSJON         
Sjekkpunkt   :  5         START PÅ SAMLEBÅND
Best. prod år: 2021    Uke:     23                 
Fbek. prod år: 2021    Uke:     35                 
Sbek. prod år: 2021    Uke:     35       
Noen som har formening på hvor mange uker det tar å komme seg igjennom alle steg?
Bilen har utstyrspakke + på alt samt hengerfeste.


Tor Erik

Produksjonen skal gå fort. For min del stod den en stund på steg 7 (rundt uke 32-33, om jeg husker rett), kanskje 1-2 uker for å vente på deler. Så <1 uke etter produksjon for å vente på transport fra Tyskland. Bilen kom vel til Norge rundt uke 37, og jeg hentet fredag 24 sept.

biggern

#193
Hvor ser dere denne info?
Ser Aprogress har ligget i Bhaven i 7-8 dager. Antar WD.

biggern

Uffda. Ser ut som den blir liggende 2 uker til og at neste seiling ikke ankommer før 11.10

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA