Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Produksjon og levering av GTX

Startet av Trond.m, lørdag 03. juli 2021, klokken 19:00

« forrige - neste »

LMOR

Det eneste jeg tenker dette er viktig ift både meg og deg Olemann, er at vi ikke ønsker oss en bil som har stått ute i ro i 6-10mnd før vi får den.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

hELgenen

Sitat fra: LMOR på tirsdag 07. september 2021, klokken 16:14
Det eneste jeg tenker dette er viktig ift både meg og deg Olemann, er at vi ikke ønsker oss en bil som har stått ute i ro i 6-10mnd før vi får den.

Samme her  - vil ikke ha en bil som har stått lagret i lengre tid.
Batteriet har kanskje tatt skade, mus,rotter osv..kan ha kommet til på ledninger, rust kan ha begynt å danne
seg både her og der - spesielt om bilen står ute i all slags vær.

De kan sikkert pynte opp en bil slik at den ser ny og fin ut ut - men det er alt det man ikke ser som ville bekymret
meg dersom jeg visste bilen hadde stått utendørs en tid.

Krokstein

Får man ikke beskjed når produksjon av bilen starter? ...sånn at man vet hvor lang tid det tar fra det tidspunktet til man selv setter seg i bilen. Tviler på at det vil ta månedsvis #optimist
ID.4 GTX

Rexen

Sitat fra: Krokstein på tirsdag 07. september 2021, klokken 23:33
Får man ikke beskjed når produksjon av bilen starter? ...sånn at man vet hvor lang tid det tar fra det tidspunktet til man selv setter seg i bilen. Tviler på at det vil ta månedsvis #optimist
Jeg fikk beskjed fra selger. Tilfeldigvis da jeg var hos selger.
Mentalt er jeg instillt på at det vil ta "månedsvis" før bilen er ferdig selv om produksjon startet fredag.
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

Erdetmulig

I min kontrakt står det antatt leveringsuke og seneste leveringsuke. Ser nå ut som om de klarer seneste leveringsuke
:+1:

Trond.m

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 07. september 2021, klokken 16:40
Batteriet har kanskje tatt skade, mus,rotter osv..kan ha kommet til på ledninger, rust kan ha begynt å danne
seg både her og der
Synes dette høres ut til å være litt overdrevne bekymringer. Fikk levert en id.4 i april 21 som var produsert uke 42 2020. Var ikke antydning til hverken rust eller mus. Bilene står heller ikke fulladet. Dessuten vet vi vel uansett ikke når batteriet / battericellene ble produsert, selv om bilen kommer rett fra samlebåndet.

Limodriver

Det eneste jeg tror kan være en reell bekymring dersom bilen har stått lagret over lenger tid er eventuelle flat spots på dekkene. Dette kan ofte ikke avhjelpes uten å bytte dekk. Imidlertid merker en det fortalt kan reklamere.

Når det gjelder rust batterislitasje osv må en regne med at produsent oC importør vet hvordan bilen skal behandles for å unngå skade. Garantien gjelder uansett fra leveringsdato, ikke produksjonsdato.

LMOR

Garantien dekker ikke rust på bemseskiver f.eks.
Garantien gjelder fra registreringsdato, men i hvert fall på noen merker starter service intervallene fra produksjonsdato.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

hELgenen

Sitat fra: Trond.m på onsdag 08. september 2021, klokken 08:42
Sitat fra: hELgenen på tirsdag 07. september 2021, klokken 16:40
Batteriet har kanskje tatt skade, mus,rotter osv..kan ha kommet til på ledninger, rust kan ha begynt å danne
seg både her og der
Synes dette høres ut til å være litt overdrevne bekymringer. Fikk levert en id.4 i april 21 som var produsert uke 42 2020. Var ikke antydning til hverken rust eller mus. Bilene står heller ikke fulladet. Dessuten vet vi vel uansett ikke når batteriet / battericellene ble produsert, selv om bilen kommer rett fra samlebåndet.

Var kanskje litt uklar - tenkte på 12V batteriet - det er kjent for lades helt ut og kan ta skade av det.

ThomasEL

Man må jo anta fabrikken har vett til å ikke la bilene stå ved 100% SOC...

I motsetning til enkelte Audi merkeforhandlere her i Norge som har oppbevart et godt antall lager- og utstillingsbiler i flere måneder med over 95% SOC😢
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Trond.m

Det har løsnet og vår GTX står nå i Bremerhaven og venter på båt. 👍

ihaal

Fikk melding fra selger om at bilen min ble ferdig produsert i går. Hadde kønummer rundt 100, men er greit fornøyd hvis den kommer fram i løpet av måneden nå.  :+1:
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

abel

Jeg får min GTX Mangan Grey nå på mandag. Bestilt 29. april. Blir spennende å gå fra Tesla Model S til denne.

Zoe2017

Vår bil er nå på vei til bremerhaven - mangan grå med mestparten av pakkene - kønummer 3xx
Renault Zoe 2017
VW ID4 GTX bestilt

ihaal

Hvor lang tid gikk det fra dere fikk beskjed om at bilen var ferdigprodusert til den stod på båten?
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA