Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Produksjon og levering av GTX

Startet av Trond.m, lørdag 03. juli 2021, klokken 19:00

« forrige - neste »

Rexen

Sitat fra: biggern på onsdag 29. september 2021, klokken 14:31
Hvor ser dere denne info?
Ser Aprogress har ligget i Bhaven i 7-8 dager. Antar WD.
Jeg fikk melding om at bilen nå var på båten den 23.9. Båten lå da i havn i Bremerhaven i henhold til sida som tidligere har vært vist til på disse sidene. Og der ble den og var der fremdeles da jeg 27.9. fikk beskjed om at bilen var i Oslo.
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

biggern

Sitat fra: mpett på onsdag 29. september 2021, klokken 13:45
Hei

Jeg hestilt GTX - ser denne står i status 5 av 8 i produksjonen.
Status       :      I PRODUKSJON         
Sjekkpunkt   :  5         START PÅ SAMLEBÅND
Best. prod år: 2021    Uke:     23                 
Fbek. prod år: 2021    Uke:     35                 
Sbek. prod år: 2021    Uke:     35       
Noen som har formening på hvor mange uker det tar å komme seg igjennom alle steg?
Bilen har utstyrspakke + på alt samt hengerfeste.

Hvor ser du denne info?

biggern

#197
Sitat fra: Rexen på onsdag 29. september 2021, klokken 16:19
Sitat fra: biggern på onsdag 29. september 2021, klokken 14:31
Hvor ser dere denne info?
Ser Aprogress har ligget i Bhaven i 7-8 dager. Antar WD.
Jeg fikk melding om at bilen nå var på båten den 23.9. Båten lå da i havn i Bremerhaven i henhold til sida som tidligere har vært vist til på disse sidene. Og der ble den og var der fremdeles da jeg 27.9. fikk beskjed om at bilen var i Oslo.

Da må det være andre båter/andre firma som går?
På UECC sider indikeres kun AutoProgress imot Oslo, som har ligget stille i Bremerhaven siden siste ankomst 22.09.
Kan den ha gått via Drammen?
Hvem/hvor fikk du info om bilens lokasjon?

hELgenen

Sitat fra: biggern på onsdag 29. september 2021, klokken 16:25
Sitat fra: mpett på onsdag 29. september 2021, klokken 13:45
Hei

Jeg hestilt GTX - ser denne står i status 5 av 8 i produksjonen.
Status       :      I PRODUKSJON         
Sjekkpunkt   :  5         START PÅ SAMLEBÅND
Best. prod år: 2021    Uke:     23                 
Fbek. prod år: 2021    Uke:     35                 
Sbek. prod år: 2021    Uke:     35       
Noen som har formening på hvor mange uker det tar å komme seg igjennom alle steg?
Bilen har utstyrspakke + på alt samt hengerfeste.

Hvor ser du denne info?

Min ble bestilt i uke 18, produsert i uke 38 - den står nå og venter på deler og selger sier den kommer til meg i desember en gang. Det er jo noe helt spinnvilt med kø systemene til importøren. Tidlig kø nr hadde jeg også...


mpett

Sitat fra: biggern på onsdag 29. september 2021, klokken 16:25
Sitat fra: mpett på onsdag 29. september 2021, klokken 13:45
Hei

Jeg hestilt GTX - ser denne står i status 5 av 8 i produksjonen.
Status       :      I PRODUKSJON         
Sjekkpunkt   :  5         START PÅ SAMLEBÅND
Best. prod år: 2021    Uke:     23                 
Fbek. prod år: 2021    Uke:     35                 
Sbek. prod år: 2021    Uke:     35       
Noen som har formening på hvor mange uker det tar å komme seg igjennom alle steg?
Bilen har utstyrspakke + på alt samt hengerfeste.

Hvor ser du denne info?

Selger ser denne informasjon i sine systemer -

Rexen

Sitat fra: biggern på onsdag 29. september 2021, klokken 16:28
Sitat fra: Rexen på onsdag 29. september 2021, klokken 16:19
Sitat fra: biggern på onsdag 29. september 2021, klokken 14:31
Hvor ser dere denne info?
Ser Aprogress har ligget i Bhaven i 7-8 dager. Antar WD.
Jeg fikk melding om at bilen nå var på båten den 23.9. Båten lå da i havn i Bremerhaven i henhold til sida som tidligere har vært vist til på disse sidene. Og der ble den og var der fremdeles da jeg 27.9. fikk beskjed om at bilen var i Oslo.

Da må det være andre båter/andre firma som går?
På UECC sider indikeres kun AutoProgress imot Oslo, som har ligget stille i Bremerhaven siden siste ankomst 22.09.
Kan den ha gått via Drammen?
Hvem/hvor fikk du info om bilens lokasjon?
Fra Sulland. Bilen er nå booket for transport men tog til Narvik og derfra til Tromsø med bil. Forventet ankomst Tromsø den 13.10.
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

Rexen

Sitat fra: hELgenen på onsdag 29. september 2021, klokken 17:05
Sitat fra: biggern på onsdag 29. september 2021, klokken 16:25
Sitat fra: mpett på onsdag 29. september 2021, klokken 13:45
Hei

Jeg hestilt GTX - ser denne står i status 5 av 8 i produksjonen.
Status       :      I PRODUKSJON         
Sjekkpunkt   :  5         START PÅ SAMLEBÅND
Best. prod år: 2021    Uke:     23                 
Fbek. prod år: 2021    Uke:     35                 
Sbek. prod år: 2021    Uke:     35       
Noen som har formening på hvor mange uker det tar å komme seg igjennom alle steg?
Bilen har utstyrspakke + på alt samt hengerfeste.

Hvor ser du denne info?

Min ble bestilt i uke 18, produsert i uke 38 - den står nå og venter på deler og selger sier den kommer til meg i desember en gang. Det er jo noe helt spinnvilt med kø systemene til importøren. Tidlig kø nr hadde jeg også...
Noen her har beskrevet det som bingo. Det eneste jeg ikke har bestilt et pakken med panoramatak. I tillegg virker det vel inn hvilken farge de kjører i produksjon (min er Mangan Grey Metallic / Sort tak) og om de "tilfeldigvis" har inne alle deler mens bilen går gjennom produksjonslinjen. Har vært heldig og fått med alt.
VW ID4 GTX bestilt
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

hELgenen

Fikk dette udaterte brevet fra møller systemet i dag (se under).
Det som jeg stusser på er at det ikke er datert - mao. kan VW ha sittet på informasjon i lang,lang tid og presset kunder ut i en vanskelig situasjon der kunden f.eks allerede har avtalt salg en eksisterende bil basert på siste dato i leverings vinduet som er ført opp i kontrakten. Jeg finner det ekstremt useriøst å sende ut brev som ikke er daterte. Dersom andre har fått dette tidligere så følg gjerne opp med informasjon her.

Du kan ikke vise dette vedlegget.



Krokstein

Jeg har ikke fått noe slikt brev. Har du "mast" litt på forhandleren din og så har de tatt tak i dette litt generelle og udaterte brevet som de har liggende og sendt det over til deg?
ID.4 GTX

hav4rd

Ser på facebook-siden "VW ID4 Norge" at noen fikk et identisk brev 8. september. Mulig brevet har vært i omløp tidligere enn dette også.
ID.4 GTX (2022)

hELgenen

Sitat fra: Krokstein på torsdag 30. september 2021, klokken 12:58
Jeg har ikke fått noe slikt brev. Har du "mast" litt på forhandleren din og så har de tatt tak i dette litt generelle og udaterte brevet som de har liggende og sendt det over til deg?
Ser slik ut ja - og ja, jeg maste litt og fikk dette i retur.
Dersom det er slik at dette har vært sirkulert siden 8 september, men KUN vært sendt til de som faktisk klager - så har altså VW sittet å ruget på informasjon som kunne vært avgjørende for enkelte. Det er nisselue kundebehandling. Dersom noen allerede har avtalt å selge sin eksisterende bil med utgangspunkt i siste leveringspunkt i sine avtaler - så risikerer de å bli sittende uten bil i denne perioden. Greit nok med forsinkelser - men det som IKKE er greit er at VW IKKE har informert kundene sine fortløpende slik at kunden kunne tatt grep om situasjonen.  Det minste man kan forvente av en profesjonell aktør er jo at man blir orientert fortløpende. Her har man tydeligvis skrevet et ferdig brannslukningsbrev som dyttes over på kunder som begynner  å klage på for sen levering. Dette brevet burde selvfølgelig bli sendt ut til alle kunder samtidig slik at hver og en av oss kunne vurdere egne tiltak gitt situasjonen. Nei - her har man virkelig mye å lære om god kommunikasjon!.

Løytnanten

Her vil jeg nok si at man skal være ganske så nedsnødd om man ikke har fått med seg den store usikkerheten som nå rår i snart alle bransjer, og som gjør det umulig å estimere troverdige leveringstider. Jeg har i alle fall fått det veldig klart for meg uten at jeg har mottatt noe personlig og datert brev fra Møller om det.

hELgenen

Nå har det seg slik at jeg har blitt varslet om en forsinkelse på ca 2 mnd. Nå fikk jeg nylig vite om 2 nye måneder. Det er faktisk en vesentlig forskjell å få vite at leveringen blir forsinket en gang i tråd med det man leser i media. Og så oppleve nok en forsinkelse som da ikke kommuniseres til kunden. Her snakker jeg om det "skjulte" brevet som da jeg ikke fikk før nå. Man kan ikke forvente å bli bombet 2 ganger på samme sted for å si det slik. Dette er altså varsel nr.2 for meg som de da har sittet å ruget på

biggern

#208
Trist for alle, og kanskje spes. 1st og Max kunder, som best. bilen for en stund siden, mens vi med GTX best. i Mai tiden.
Forhandlere har kun oversikt ifra importør Møller, som har minimal oversikt imot fabrikken og deres planer.
Da blir det bare spennende fremover, når kommer neste båt og er min med?

E-Trond

Sitat fra: hav4rd på torsdag 30. september 2021, klokken 14:31
Ser på facebook-siden "VW ID4 Norge" at noen fikk et identisk brev 8. september. Mulig brevet har vært i omløp tidligere enn dette også.

Fikk dette brevet 7 september uten at jeg har klagd eller spurt tidligere.
Er nok forskjell på kundebehandlere siden ikke alle har mottatt det samtidig.
Polestar 2  2022
Ioniq  2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA