Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tester

Startet av moby666, onsdag 30. juni 2021, klokken 08:33

« forrige - neste »

Counterpointer

Så en I5 i virkeligheten i går. Det var en hvit utgave med reklame på. Så ikke noe spesiell ut i trafikken, ville trodd den skilte seg mer ut.

carlings

Sitat fra: moby666 på onsdag 30. juni 2021, klokken 12:04
Tja, det er Motor som skriver klasseledende bagasjerom....


Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 30. juni 2021, klokken 11:52
Sitat fra: Jambo på onsdag 30. juni 2021, klokken 11:17

Produsentenes literangivelser for bagasjeplass skal man alltid ta med en bøtte salt, jeg stoler mer på de oppgitte målene som viser et veldig lavt bagasjerom, og den svært skrå bakluka gjør det nok ikke bedre.

Motor hadde en ryddig fremstilling, men synes det glippet litt på akkurat det punktet. Bilen fremstilles som klasseledende basert på oppgitt litermål, samtidig som testeren ser at andre kan være "mer praktiske". I realiteten betyr "mer praktisk" her at en får inn mer både i liter og i fysisk utforming. Dermed blir det jo helt feil å si klasseledende bare fordi litertallene fra produsent er høye.

Den Motor-anmeldelsen er slett arbeid. Fremstår som den er skrevet i fullt hastverk.

carlings

TU sin test er også snodig. Hva er det med bilanmeldelser som ikke nevner et ord om hvordan bilen er å kjøre? Eller kjørekomfort?

Denne fra Bil24 er litt rotete skrevet, men gjorde meg likevel mye smartere: https://bil24.no/forste-test-av-hyundai-ioniq-5/

Dette virker jo veldig bra, særlig at bakseteplassen angivelig er så diger at man kan skyve setene mye frem for å frigjøre mer bagasjeplass.

trykkertor

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 30. juni 2021, klokken 20:03
Så en I5 i virkeligheten i går. Det var en hvit utgave med reklame på. Så ikke noe spesiell ut i trafikken, ville trodd den skilte seg mer ut.
Enig.
Møtte en sort i går. Var litt "meh!" følelse da den passerte. Ikke noe som skilte seg særlig ut.

ProsjektX

Sitat fra: trykkertor på onsdag 30. juni 2021, klokken 21:40
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 30. juni 2021, klokken 20:03
Så en I5 i virkeligheten i går. Det var en hvit utgave med reklame på. Så ikke noe spesiell ut i trafikken, ville trodd den skilte seg mer ut.
Enig.
Møtte en sort i går. Var litt "meh!" følelse da den passerte. Ikke noe som skilte seg særlig ut.
Synes det har vært klart fra bilder at denne gjør seg best i lyse farger som får frem detaljene, som gravty gold, mystisk olive eller den lyse blåfargen. Har nå bare sett fysisk svart og gravity gold, og synes svart ble for diskret
2023 Tesla Model Y, 2021 Ioniq 5 P45, 2019 Kia eNiro, 2019 Hyundai Kona, 2017 Hyundai Ioniq

Counterpointer

Sitat fra: ProsjektX på onsdag 30. juni 2021, klokken 22:09
Sitat fra: trykkertor på onsdag 30. juni 2021, klokken 21:40
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 30. juni 2021, klokken 20:03
Så en I5 i virkeligheten i går. Det var en hvit utgave med reklame på. Så ikke noe spesiell ut i trafikken, ville trodd den skilte seg mer ut.
Enig.
Møtte en sort i går. Var litt "meh!" følelse da den passerte. Ikke noe som skilte seg særlig ut.
Synes det har vært klart fra bilder at denne gjør seg best i lyse farger som får frem detaljene, som gravty gold, mystisk olive eller den lyse blåfargen. Har nå bare sett fysisk svart og gravity gold, og synes svart ble for diskret
Her er det jo bare meninger som er ekstremt subjektive (min egen inkludert).

Men jeg har likt flere utgaver jeg har sett bilder av, men den var mer avvikende i virkeligheten enn biler pleier å være. Vi som er litt mer opptatt av nye biler er vant til å vurdere bilen opp mot forventningene når de kommer.

Må få sett en i gull, det er en av de mest spennende fargene.

Forøvrig synes jeg den sorte i «the late brake show» så bra ut.


Nordbø

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 30. juni 2021, klokken 22:27
Forøvrig synes jeg den sorte i «the late brake show» så bra ut.

Var ikkje den Lucid Blue?

trondhla

Inoniq 5 "drikker" som bare det. 30,9 kWh på mila har denne testeren målt. Ikke å vente at den må lade som rakker'n for å komme frem.
https://youtu.be/Za_r37w3oz0?t=462

Counterpointer

Sitat fra: Nordbø på torsdag 01. juli 2021, klokken 15:05
Sitat fra: Counterpointer på onsdag 30. juni 2021, klokken 22:27
Forøvrig synes jeg den sorte i «the late brake show» så bra ut.

Var ikkje den Lucid Blue?
Det har du fanken meg rett i

Da husker jeg ikke hvor det var jeg så den.

Counterpointer

https://youtu.be/SZnbkcLEAh4

Her er den i sort hvertfall og siden det er en test passer det i tråden.

Sort er grei farge, men gjør seg dårlig med tekst på. Det var forstyrrende på den hvite jeg så også.
Tror formen på I5 er såpass utfordrende med krysslinjer og rektangler at den fort blir rotete i utrykket.

NicoAB

Få kritiske refleksjoner knyttet til pris i testene. De fleste elbiler i denne klassen er 100-200 000 kr dyrere i Sverige enn Norge. Ioniq 5 er litt billigere i Sverige... Virker som Hyundai har tatt momsfritaket i egen lomme.

Olemann

Sitat fra: NicoAB på torsdag 01. juli 2021, klokken 17:08
Få kritiske refleksjoner knyttet til pris i testene. De fleste elbiler i denne klassen er 100-200 000 kr dyrere i Sverige enn Norge. Ioniq 5 er litt billigere i Sverige... Virker som Hyundai har tatt momsfritaket i egen lomme.

Interessant, hvordan er prisene på ID4.GTX vs Ionic5 i Sverige?

MisterScience

#28
Sitat fra: trondhla på torsdag 01. juli 2021, klokken 16:04
Inoniq 5 "drikker" som bare det. 30,9 kWh på mila har denne testeren målt. Ikke å vente at den må lade som rakker'n for å komme frem.
https://youtu.be/Za_r37w3oz0?t=462

Tja, vet ikke om det er et forferdelig dårlig resultat i 130km/t i drivende regn. Tilsvarende tall for en BMW i3s i solskinn, 6 minusgrader og 130km/t (samme tester) var 27,4 kWt/100km, ca. 28 for en VW iD3 i godt elbilvær. (PS: Det er 3,09kWt på mila, 30,9kWt/100km). Riktignok klarte Kia eNiro det på rett under 23kWt/100km i 13 grader uten varmeapparat, men gjetter på at Ioniq 5 lander på en 25-26 under samme forhold som slettes ikke er ille for en såpass stor bil.
2014 Volkswagen e-UP!

trondhla

Njaaa, Mercedes Benz EQS på autobahn, snittforbruk 1,7 kWh/10 km. I allefall ifølge "Herr Bloch" fra video under. Hastighet er ca. 125-130 km/h.  Mulig at MB har kommet opp med gode løsninger men 3,0 på mila er mye.
https://youtu.be/38Mqc41uBrw?t=3035

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA