Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Økt rulleomkrets

Startet av tomrh, lørdag 26. juni 2021, klokken 09:48

« forrige - neste »

tomrh

Vår gamle 12-leaf er besluttet å vrakes (ødelagt ombordlader, 69% soh, ikke mye bil igjen..) Den har imidlertid relativt nye 205/60R16 sommerdekk. Lurte på å bruke disse videre på evalia, men avviket i rulleomkrets fra standard blir da på hele 5%. Er det noen som har erfaring med hvordan bilen takler såpass store avvik?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

cra

Burde gå greit, men vær oppmerksom på evt. avvik i reell vs vist hastighet på speedometer (du vil kjøre litt fortere enn vist). Max tillatt avvik ift standarddimmensjon oppgitt i vognkort er 5%.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

tomrh

Gikk greit. Bilen kjennes litt mykere i fjæringa bare.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA