Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny software

Startet av sk0yern, torsdag 24. juni 2021, klokken 10:10

« forrige - neste »

hELgenen

Lurer på hva som ligger i min oppdatering jeg fikk varsel om i bilen her om dagen. Det står bare at ny versjon er tilgjengelig,men det er nada info om hva den inneholder. Står faktisk :

Denne oppdateringen inneholder :

.



Jepp to punktum...det er alt


Jeg har ikke fått noe nytt 12V batteri,så det er ikke 2.4. Har 2.3 (0910) nå

Tipper det er en kartoppdatering..men står jo nada..


igniztion

Hadde vært kjekt med noe info ja. Har fått 2 oppdateringer de siste dagene, der den ene var oppdatering av We Charge appen i bilen. Den andre stod det bare 2 punkt uten info.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

hELgenen

Sitat fra: igniztion på tirsdag 19. juli 2022, klokken 10:50
Hadde vært kjekt med noe info ja. Har fått 2 oppdateringer de siste dagene, der den ene var oppdatering av We Charge appen i bilen. Den andre stod det bare 2 punkt uten info.

Jeg installerer uansett ikke en oppdatering uten readme info...
Så da får denne stå slik inntil de kommer med litt.mer info

Chrisstrom

Fra min kontakt person : Erik arnesen bryn
2.4 ble sluppet mandag forrige uke😊 Vi tester ut hvor lang tid og hvordan vi skal gjøre det på en mest effektiv måte på interne biler for å unngå at kundebiler blir stående mer enn en dag😊 Tipper at fra neste uke så booker vi inn kundebiler😊 Booking senteret vårt tar kontakt med kunder for å booke time når de får klarsignal fra de som har ansvaret for oppdateringen 😊
Tesla model 3 2021/10
Vw id 4 pro 2021/06

ENTO

Er det slik å forstå at batteriprosenten til venstre for batterisymbolet i dashbordet kun er der dersom sw 3.0 er installert ?

IvarAndreas

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 19. juli 2022, klokken 10:57

Jeg installerer uansett ikke en oppdatering uten readme info...
Så da får denne stå slik inntil de kommer med litt.mer info
Installerte denne og i går kom det en ny med OTA-oppdatering..

ELvin2022

Sitat fra: ENTO på søndag 31. juli 2022, klokken 20:01
Er det slik å forstå at batteriprosenten til venstre for batterisymbolet i dashbordet kun er der dersom sw 3.0 er installert ?
jepp 👍🏻 med mindre du har mindre enn 10 % igjen da, da kommer den på sw2.3 også

ELvin2022

Er det noen har som har fått innkalling til verksted til 2.4 sw enda?

hELgenen

Sitat fra: ELvin2022 på mandag 01. august 2022, klokken 13:30
Er det noen har som har fått innkalling til verksted til 2.4 sw enda?

Ja,fikk time 15.08
Flyttet den en uke senere da det passet bedre for meg.


igniztion

Fikk beskjed av min forhandler at de avventer litt med innkallingene pga. rapporter om problemer hos mange andre verksteder. Sa meg villig til å være prøvekanin, men fikk ganske lunken respons på det også.

Flere som rapporterer at bilen har vært inne i 3-5 dager for oppdatering fordi oppdateringen feiler osv.

2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

daktari

I de fleste land er de igang med 2.4-utrullingen. 3.0 skal dukke opp ganske rett etterpå OTA.

I dag slapp de oversikt over 3.0, og jeg teller 20 ganske interessante forbedringer. For mange å ramse opp, derfor link til ID.Drivers club på FB:
https://www.facebook.com/groups/volkswageniddriversclub/permalink/992530424756637/

Noen høydepunkter er ladeplanlegger i navi ala Tesla, GPS og status dører/vinduer i app, bedre navi, bedre AR hud, bedre stemmestyring, Car2X og self ladehastighet og muligens "battery care mode" hvis der betyr manuell styring av varming av batteri.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

igniztion

Battery care mode er vel bare en innstilling for å sørge for at du ikke lader over 80% jevnlig eller noe sånt, slik jeg tolker informasjonen som er kommet rundt dette.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA