Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny software

Startet av sk0yern, torsdag 24. juni 2021, klokken 10:10

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: Kires på mandag 06. juni 2022, klokken 11:48
Bruker det ofte på bilturer for å holde kjøleboksen i gang mens vi og gjør noe annet. Sist for er par uker siden. Utsjekk fra hotell kl 11.00, vi skulle ikke reise før i 15 tiden, da er det kjekt å sette boksen i bilen og la den gå. Ikke et must men utrolig kjekt.
Dette er standardbruk når man er på ferietur. Selv under lading så står bilen delvis på, slik at kjøleboksen fremdeles går.

Dessuten, selv om det ikke catcher enkelte å sove i bilen, så er det helt ypperlig når man er en eller to på tur, og forholdene ikke frister til å slå opp telt, eller lommeboka til å betale for et hotellrom, om det overhode finnes ledige rom.

Eller man kjører seint og finner ut at det er på tide å sove fremfor å kjøre videre.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Kires

Sitat fra: DagfinnN på mandag 06. juni 2022, klokken 15:28
Sitat fra: Kires på mandag 06. juni 2022, klokken 11:48
Bruker det ofte på bilturer for å holde kjøleboksen i gang mens vi og gjør noe annet. Sist for er par uker siden. Utsjekk fra hotell kl 11.00, vi skulle ikke reise før i 15 tiden, da er det kjekt å sette boksen i bilen og la den gå. Ikke et must men utrolig kjekt.

Tips:
Sentry mode vil også holde kjøleboksen i gang :)

Takk for tips🙂👍
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

daktari

Sitat fra: DagfinnN på mandag 06. juni 2022, klokken 10:55
Sitat fra: daktari på mandag 06. juni 2022, klokken 10:05
Hvilke situasjoner bruker du camp mode?

Nå har Id.4 "keep climate on" fra salgsstart, noe Tesla ikke hadde. Etter mange år på markedet fikk Tesla camp mode og enda senere dog mode. Det er absolutt bra men ikke kritisk.

Keep climate on er derimot kritisk for meg, og det er ikke alle biler som har det.
Når var salgstart av ID.4? Lenge før det tidspunktet hadde alle Tesla fått camp-mode over the air update. Dog-mode kom før den tid igjen og er nesten det samme.
Bruker det mye, ofte har jeg sett på fotball-kamp i bilen når jeg har vært på besøk på en familie-hytte i Vestfold.
Fredelig, og kjølig i bilen. Ikke det i hytta.
Annet eksempel: Vi hadde kjøpt inn snitter til et familieselskap. Det var 31 varmegrader i/rundt hytta og langt fra nok plass i kjøleskapet. Gjestene kom ikke før om 4 timer.
Løsning: Camp-modus og temp på 14 grader. Det reddet maten.
Uansett - Camp-modus er bare en fordel å ha. Å si at det ikke er nødvendig fordi din bil ikke har det, er og blir for dumt.
bra use case! Lol
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

sk0yern

Fra å ha som kravspec at bilen skal fungere som kjøleskap for koldtbordet, til nyheter om 2.4, postet for et par dager siden.
Så er man heldig får man kanskje en innkalling i løpet av måneden..
SitatDear all,
As you know, it's our goal and stated claim to keep you up to date with the latest developments of the ID. family. This is especially true for the development and the rollout of new ID. software.
With that being said, we are happy to provide you with new information about the ID. software updates.
First things first:
The development of the ID. software 2.4 has been completed. We will inform you about the exact date for when this starts in the workshops later this month.

Robert Nilsen

Fikk i dag beskjed fra min forhandler (Autoria)om at Volkswagen har utsatt bytte av batteri og oppgradering til 2.4  på ubestemt tid

MinID

Sitat fra: Robert Nilsen på tirsdag 07. juni 2022, klokken 21:13
Fikk i dag beskjed fra min forhandler (Autoria)om at Volkswagen har utsatt bytte av batteri og oppgradering til 2.4  på ubestemt tid

Tja. Vw Tyskland informerte for et par dager siden at 2.4 er klar. 3.0 gjenstår godkjenning.  Oppstart 2.4 starter vistnok snart. Sjekk face gruppene.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

ELvin2022

Rart at 3.0 skal godkjennes? Min ble levert med 3.0...

MinID

Sitat fra: ELvin2022 på tirsdag 07. juni 2022, klokken 22:00
Rart at 3.0 skal godkjennes? Min ble levert med 3.0...

Ikke noe merkelig.  Din er ny med forbedret hardware. 3.0 som ennå ikke er godkjent er for biler produsert tidligere enn uke 8. De må oppgraderes via 2.4. Ikke helt som din.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

ELvin2022


IDChrister

Fikk nettopp svar fra min forhandler at de ikke har fått noen dato, men sannsynligvis etter sommeren. (Om den kommer før ville bare være bonus da)

daktari

Interessant å lese på nett at tyskere, engelskmenn og andre allerede har fått time i juli, eller har fått gjennomført oppdatering allerede.
Møller har fellesferie, så null niks. Den norske feriekulturen på godt og vondt...
Foreløpig ikke sett rapporter fra ota 3.0.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Dieselgubben

Mest på "godt" vil jeg si. I fellesferien er jo mange på reisefot, at VW da skulle kalle inn biler med "no-show" som resultat og bemanne etter dette, kan vi ikke forvente. Men enig at det går for tregt i forhold til lovnader, dette burde vært på plass lenge før sommerferien.

ENTO

Får min gtx iløpet av 2-3 uker. Hvilken softwareversjon får jeg ?

igniztion

Sitat fra: ENTO på torsdag 14. juli 2022, klokken 10:42
Får min gtx iløpet av 2-3 uker. Hvilken softwareversjon får jeg ?

Mest sannsynlig 3.0
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

ELvin2022

Sitat fra: igniztion på torsdag 14. juli 2022, klokken 10:56
Sitat fra: ENTO på torsdag 14. juli 2022, klokken 10:42
Får min gtx iløpet av 2-3 uker. Hvilken softwareversjon får jeg ?

Du får 3.0 hvis den var satt sammen etter februar

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA