Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny software

Startet av sk0yern, torsdag 24. juni 2021, klokken 10:10

« forrige - neste »

Trond.m

Får følgende melding i ny id.4 med 3.0 sw.

«Lisensen er utløpt. Lisens for nødropstjeneste utløpt. Nødanrop ikke mulig»

Det er jo litt uheldig hvis det stemmer og man skulle bli involvert i en ulykke. Hva skjer om jeg tester nødknappen ?

Er det andre som har samme melding ?

Trond.m

Har også oppdager at temperaturen i bilen ofte endres til 22 grader. Dette vitner om et gufs fra fortiden da VW e-up og e-golf ikke husket innstilt temperatur og 22 grader var default. Nå husker den som regel temperaturen, men av og til går den inn og endrer den til 22 grader 😥

MinID

Sitat fra: Trond.m på søndag 15. mai 2022, klokken 17:34
Får følgende melding i ny id.4 med 3.0 sw.

«Lisensen er utløpt. Lisens for nødropstjeneste utløpt. Nødanrop ikke mulig»

Det er jo litt uheldig hvis det stemmer og man skulle bli involvert i en ulykke. Hva skjer om jeg tester nødknappen ?

Er det andre som har samme melding ?

Bør kontakte vw. Høres ut som en feil.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Trond.m

#213
Problemet er løst. Problemet var at bilen ikke var synkronisert og online. De har endret litt på 3.0 på dette punktet, så det må vel klassifiseres som brukerfeil. Men det hverken forhandler eller jeg har funnet noen løsning på er å unngå å måtte bekrefte pålogging hver gang bilen. Ikke noe stort problem, men helt unødvendig og litt irriterende.

ELvin2022

Sitat fra: Trond.m på mandag 16. mai 2022, klokken 22:13
Problemet er løst. Problemet var at bilen ikke var synkronisert og online. De har endret litt på 3.0 på dette punktet, så det må vel klassifiseres som brukerfeil. Men det hverken forhandler eller jeg har funnet noen løsning på er å unngå å måtte bekrefte pålogging hver gang bilen. Ikke noe stort problem, men helt unødvendig og litt irriterende.
Synes det er veldig irriterende og fryktelig unødvendig. Dette må da vell kunne fikses?

Trond.m

#215
Noe som er enda med irriterende er at den stiller tilbake temperaturen til 22 grader når den finner det for godt. Det gjør den ganske ofte. Synes 22 grader er litt for varmt, men jeg vurderer nå å bøye meg for presset fra VW 😥

Øyvind.h

Min holder alltid fast ved forrige temperatur.
Kun én ting endrer dette og det er om jeg bruker forvarming eller kjøring i appen. Da settes temp til lik den innstilte i appen har når klima aktiveres i den.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Trond.m

#217
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 17. mai 2022, klokken 23:00
Min holder alltid fast ved forrige temperatur.
Kun én ting endrer dette og det er om jeg bruker forvarming eller kjøring i appen. Da settes temp til lik den innstilte i appen har når klima aktiveres i den.
Har bilen din også 3.0 SW ? Jeg mistenkte en stund at den hentet temperaturen fra det som er innstilt i appen for forvarming. Den står jo normalt på 22, men den er satt ned til 20 uten at det endret noe. Og endringen til 22 grader kan skje under kjøring.

IDChrister

Noen som har fått innkalling til oppdatering? :)

daktari

Nada, ingen info heller.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Robert Nilsen

Som vanlig, lite info før man spør......

daktari

Har spurt, for bilen har vært på verkstedet, men de sier bare "snart".
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

IDChrister

"snart" er jo veldig relativt.. det var "snart" i februar og. når jeg sier snart mener jeg innen en time :( "snart" my ass.

igniztion

Jeg har innsett at jeg bare blir mer frustrert av å vente/mase/søke/grave/spørre om oppdatering. Bilen fungerer greit med 2.3, så eventuelle forbedringer får komme når dem kommer. Hadde vært fint å få BMS-oppdatering på plass før neste vinter i alle fall.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Asfalt

Jeg har nå hatt den nye bilen i noen dager og driver fremdeles å gjør meg kjent med alle funksjoner.
- Ved "oppstart" av bilen kommer det en velkomstmelding "Velkommen, ...." da har man valget mellom bytt bruker, mer informasjon eller ok. Hos Møller sa de at denne ville forsvinne etter ca 10 sekunder hvis man ikke kvitterer, men det gjør den ikke hos meg. Hvordan fungerer denne hos dere andre med 3.0? Må man gjøre den store jobben med å trykke ok? Ingen stor sak men litt irriterende.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA