Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ny software

Startet av sk0yern, torsdag 24. juni 2021, klokken 10:10

« forrige - neste »

Jambo

Sitat fra: biggern på mandag 13. september 2021, klokken 09:29
Sitat fra: Jambo på mandag 13. september 2021, klokken 00:54
Det koster bare 1290 kr for 2 nye år slik jeg forstår det.

Hvilke link ?
Her er indikert 2.650,-
https://www.volkswagen.no/no/tilkoblings-og-mobilitetstjeneste/tilkobling/we-connect/alle-tjenester.html
Jeg må ha sett feil pga. visning på mobil. Trodde jeg var på den samme siden, men jeg husker at det var en tabell med bare to kolonner på.

magfred

Da rulles ut 2.3 til alle, pressemelding fra idag:

https://www.volkswagen-newsroom.com/en/press-releases/volkswagen-introduces-over-the-air-updates-for-all-id-models-7497

På andre forum melder flere om at de har mottatt en e-post de skal svare på (altså uten å ha sendt inn "I want OTA" tidligere).
Peugeot e208 GT Pack
Volkswagen ID.5 GTX Facelift
Tidligere Volkswagen ID.4 1st Max

unik42

1) Tjenesten «Låse og låse opp» er sikkerhetsrelevant og krever identitetskontroll via Volkswagen Ident-prosedyren. Identiteten din bekreftes da av en Volkswagen-partner eller kunderådgiver via videochat.

Jaha.... kan vi da se langt etter og drite i å få muligheten til å låse bilen med telefonen?
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

sk0yern

#64
Sitat fra: magfred på mandag 13. september 2021, klokken 11:22
Da rulles ut 2.3 til alle, pressemelding fra idag:

På andre forum melder flere om at de har mottatt en e-post de skal svare på (altså uten å ha sendt inn "I want OTA" tidligere).
Så man må få eposten (og svare), før OTA blir tilgjengelig i bil altså?
EDIT, og jeg fant svaret selv:
Vi sender deg en e-post hvor vi ber deg om ditt samtykke til å motta oppdateringen. Det kan ta noen uker fra du gir ditt samtykke til oppdateringen kan lastes ned i din bil. Når Over-the-Air oppdateringen er lastet ned og klar for installasjon, vises meldingen "Systemoppdatering tilgjengelig" i infotainmentskjermen.

igniztion

2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

daktari

Litt teit at vi ikke kunne lagt inn samtykke rett i appen. Men det er kanskje et konsulentselskap som solgte en mail-variant til VW?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hELgenen

#67
Fikk ny app i dag - en we-charge app eller hva det nå man kaller den. En ny kart app som viser ladere og status på ladere live. Kartet er google maps og i det kartet så vises altså ladere tilgjengelig - klikker man på laderen står live status på om de er ledige eller opptatt. Fremtidige ladere står faktisk også der - jeg ser f.eks en recharge lader som de driver å setter opp nå - som kommer frem i appen - dog med 0 tilgjengelige stolper av 6.

Her en en snutt av appen :

https://www.youtube.com/watch?v=wbrfD99Bt1Y

perimec

Hi,
but how many have got the new software 2.3? still nothing here...

daktari

Ikke her heller...
har fått WeCharge-appen derimot, det er litt rart at den dukket opp sånn plutselig.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hakotorg

Ikke fått 2.3 enda.

Fikk We charge appen i helga. Den burde jo så klart vært pakket inn i navigasjonen, men prøvde den litt ut og syns den virket ganske bra. Til nå har min kone måtte sjekke status via chargefinder når jeg kjører.
En "widget" som viste en liste med status på de nærmeste laderne kunne vært noe.

amrois

Jeg har også fått den første lille oppdateringen, med WeCharge app. Satser på at den store oppdateringen kommer snart.

Jeg har forsøkt å finne info om hvordan den nye appen virker, men uten hell. Er det noen som kan linke til en ressurs for å forstå den nye appen? For meg synes det som om den viser ladere som ikke er WeCharge, blant annet MER-ladere. Jeg har sett ladere i bilappen, som ikke kommer opp i WeConnectID appen. Ser ingen filterfunksjoner i selve appen annet enn på ladehastighet. Virker heller ikke som om den bruker filterne satt i navi'en? Noen som har funnet ut av dette?
ID4 Pro Perf Tech

hakotorg

Har du prøvd å huke av den firkanten helt nederst der du filtrerer etter ladehastighet?
Jeg bare prøvde meg litt frem i går og virker som den da bare viser wecharge kompatible ladere.
Den hadde en rar beskrivelse, så det kan være noe annet også :) 

daktari

WeCharge appen viste kommunale ladere her i Oslo hvertfall.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

unik42

Skal vi opprette ny tråd for neste softwareversjon, eller skal vi fortsette i samme tråden?

I følge infoen i vedlagt bilde (fra en tråd på VWIDtalk) skal neste utgave av bilene inneholde versjon 3.0. Går vi da fra 2.3 -> 3.0?
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA