Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er i venstre felt, vil ikke kjøre forbi.

Startet av oto, onsdag 23. juni 2021, klokken 22:53

« forrige - neste »

oto

Flere som stadig opplever det rare at om du ligger i venstre felt på motorvei med Autopilot på og tar igjen en bil som ligger i høyre felt, så bremser bilen opp og vil liksom ikke kjøre forbi? Det virker som om bilen liksom glemmer at det er lov å kjøre forbi om man ligger i venstre felt. Tror den er i England eller noe. :-/ Det inntreffer bare av og til, kanskje noen ganger fordi den andre bilen vingler en smule, andre ganger ser jeg ikke noe bestemt mønster.
TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

hanjan

Det er nok sikkert et påkjøringsfelt der...

Sent from my SM-N975F using Tapatalk


oto

TMX75D født oktober 2017
VW e-Golf 2015

runel

Opplevde det samme, men lå i høyre felt. Bilen min reduserte farten til samme fart som bilen i venstre felt som lå ca 2 sekunders avstand foran. Observerte at i grafikken på skjermen så det ut som bilen foran krysset den blå linjen mot mitt kjørefelt, mens når jeg så fremover på veien hadde den god avstand (20 - 30 cm) til hvit linjen mot mitt kjørefelt.

OhmPaPa

Skjer en sjelden gang. Er bare å vifte med stortåa så tar bilen hintet og kjører forbi.

kodax

Sitat fra: runel på torsdag 24. juni 2021, klokken 09:25
Opplevde det samme, men lå i høyre felt. Bilen min reduserte farten til samme fart som bilen i venstre felt som lå ca 2 sekunders avstand foran. Observerte at i grafikken på skjermen så det ut som bilen foran krysset den blå linjen mot mitt kjørefelt, mens når jeg så fremover på veien hadde den god avstand (20 - 30 cm) til hvit linjen mot mitt kjørefelt.
Det er iht. trafikkregel § 5. Det er ulovlig å kjøre forbi i høyre fil på motorveien med mindre du ligger i kollektiv feltet. Mener jeg leste i manualen at det også er slik AP opfører seg, men mulig jeg husker feil?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Helt riktig. Flere andre bilmerker gjør det samme, så det skal nok være slik.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

mj

Sitat fra: oto på onsdag 23. juni 2021, klokken 22:53
Flere som stadig opplever det rare at om du ligger i venstre felt på motorvei med Autopilot på og tar igjen en bil som ligger i høyre felt, så bremser bilen opp og vil liksom ikke kjøre forbi? Det virker som om bilen liksom glemmer at det er lov å kjøre forbi om man ligger i venstre felt. Tror den er i England eller noe. :-/ Det inntreffer bare av og til, kanskje noen ganger fordi den andre bilen vingler en smule, andre ganger ser jeg ikke noe bestemt mønster.

Har vært slik lenge men det er bare på enkelte strekk og alltid på disse stedene. Kom i en oppdatering i fjor en gang.
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA