Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nye priser (igjen) hos Mer

Startet av knute, onsdag 23. juni 2021, klokken 15:37

« forrige - neste »

RJK

Legg merke til at Mer kompenserer seg selv endel, ved at de i samme slengen økte prisene for oss i de dyre strømområdene. Og det er nok her de har flest ladere og kunder.

Mer vil ha stadig mer... Men skjønner selvsagt signalene de sender ved å senke prisen noe i de billige regionene i nord.

Sist prisendring fra Mer, ble meldt i august, gjeldende fra 1. denne måneden. Disse endringene kommer da på toppen av dette.

Prisområde Sør (N01, N02 & N05)

Hurtig- og lynlading
Registrert kunde: Fra NOK 7,99 til NOK 8,99 per kWh
Drop-in: Fra NOK 8,39 til NOK 9,39 per kWh

For normallading er prisene uendret. Men en ganske heftig prisøkning på veldig kort tid. Inntreffer altså 21 dager etter forrige endring, og de krever da 1 kr mer. Dette synes jeg er ganske usmakelig fra dem.

https://no.mer.eco/nyheter/mer/mer-oker-prisene-i-offentlig-ladenettverk/
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

andre1980

#76
Sitat fra: Hen9ng på torsdag 22. september 2022, klokken 00:15
Nå har de hvertfall innført prisdiffrensiering på nord vs. sør men den var fryktelig stusselig. Syntes det fortsatt virker uforholdsmessig dyrt for de som er bosatt i nord, sett i differanse fra spotpris..


Nye priser gjeldende fra 22. september 2022

Prisområde Nord (N03 & N04)

Hurtig- og lynlading

Registrert kunde: NOK 6,39 per kWh

Drop-in: NOK 6,99 per kWh

Normallading

Registrert kunde: NOK 3,99 pr kWh

Drop-in: NOK 4,39 per kWh


Prisområde Sør (N01, N02 & N05)

Hurtig- og lynlading

Registrert kunde: NOK 8,99 per kWh

Drop-in: NOK 9,39 per kWh

Normallading

Registrert kunde: NOK 6,99 per kWh

Drop-in: NOK 7,25 per kWh

De har samtidig benyttet anledningen til å øke prisene for oss i sør med ytterligere 1,- /kWh
De har priset seg totalt ut. Hvorfor flå de som allerede blir flådd enda mer på bekostning av at dem som ikke blir flådd skal få det enda lettere?

Glad jeg har tegnet avtale med 12 mnd binding på en brøkdel av prisene her.

goggo

Sitat fra: andre1980 på torsdag 22. september 2022, klokken 06:18
Sitat fra: Hen9ng på torsdag 22. september 2022, klokken 00:15
Nå har de hvertfall innført prisdiffrensiering på nord vs. sør men den var fryktelig stusselig. Syntes det fortsatt virker uforholdsmessig dyrt for de som er bosatt i nord, sett i differanse fra spotpris..


Nye priser gjeldende fra 22. september 2022

Prisområde Nord (N03 & N04)

Hurtig- og lynlading

Registrert kunde: NOK 6,39 per kWh

Drop-in: NOK 6,99 per kWh

Normallading

Registrert kunde: NOK 3,99 pr kWh

Drop-in: NOK 4,39 per kWh


Prisområde Sør (N01, N02 & N05)

Hurtig- og lynlading

Registrert kunde: NOK 8,99 per kWh

Drop-in: NOK 9,39 per kWh

Normallading

Registrert kunde: NOK 6,99 per kWh

Drop-in: NOK 7,25 per kWh

De har samtidig benyttet anledningen til å øke prisene for oss i sør med ytterligere 1,- /kWh
De har priset seg totalt ut. Hvorfor flå de som allerede blir flådd enda mer på bekostning av at dem som ikke blir flådd skal få det enda lettere?

Glad jeg har tegnet avtale med 12 mnd binding på en brøkdel av prisene her.

Det som jo gjør dette enda mer spesielt er at MER er den eneste lade-operatøren som er 100% statseid.
Det er altså ingen som er så griske som den norske staten når det gjelder å ta betalt for strømmen! Hvis det var noen her som har lurt på det da...


mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Rollep

Sitat fra: goggo på torsdag 22. september 2022, klokken 07:39

Det som jo gjør dette enda mer spesielt er at MER er den eneste lade-operatøren som er 100% statseid.
Det er altså ingen som er så griske som den norske staten når det gjelder å ta betalt for strømmen! Hvis det var noen her som har lurt på det da...


mvh
Hugo

Eviny som vel er nest dyrest i landet er i prinsipp også 100% statseid (Statkraft + 17 kommuner)

Ja det er en skandale, spesielt med tanke på at det meste av strømmen produseres til 10-15øre/kWt
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA