Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

"Gammel" Tesla og garanti/serviceapparatet til Tesla

Startet av async3phase2, onsdag 23. juni 2021, klokken 11:42

« forrige - neste »

async3phase2

Da har jeg hatt mulighet til å ha en superlade "session" der jeg kunne følge med litt. Jeg lagra loggen i "Scan my Tesla" også, men den må jobbes med. Ankom med godt og varmt batteri, gjennomsnittstemperatur på 42 grader.

SOC (%)   Effekt (kW)
15   114
20   110
25   107
30   108
35   106
40   104
45   103
50   103
55   100
60   91
65   84
70   78
75   72
80   65
85   56
90   50

Jeg er fornøyd, dette nesten som i gamledager  :D

Har ikke hatt tid til å dypdykke inn i dette, men det ser ut som om det er en SW capping på kapasitet på det nye batteriet. Ved 90% SOC angitt i bilen sier SMT 66,9 kWh remaining, det får jeg ikke helt til å stemme overens med at batteriet i SMT sies å ha en totalkapasitet på 87,4kWh. Ser SOC i prosent i SMT og bil heller ikke stemmer overens.

Bilen angir forøvrig max 400km i appen når jeg trekker ladenivå til 100%. SMT sier max 430km. I praksis har jeg nok ikke tilgang til de øverste 30 km.

B

MadsV

Gratulerer med nytt batteri.

Hadde min første opplevelse med Tesla forrige uke, det gikk jo igrunn bra. Men syns det var rart at de ikke kunne fortelle meg hva som har blitt skiftet på garanti siden bilen var ny med hensyn til personvern. Spurte om det var originalt batteri i bilen, men det kunne de ikke si.
Ellers syns jeg det er greit å ordne ting i app, men savner en knapp man kan trykke på så man blir oppringt, for å snakke med en random person ett annet sted i landet er litt bortkastet tid for meg

async3phase2

Here we go again...

Dette blir vel en del to av denne tråden som jeg startet i juni, der jeg endte opp med nytt HV batteri.

Problem nå: Feil på SD kort i navi, meldt inn i begynnelsen av juni. Kart virker, men ikke navigasjon, og dertil forvarming av batteri etc.

Bilen kjøpte jeg ny i 2014, så ingen garantier lengre.

En avtale flyttet av Tesla og en bomtur til Tesla senere (der jeg får vite at også eMMC er dårlig og må byttes, recall) – så fikk jeg for en tid tilbake time 11. oktober, som da blir førstkommende mandag.

Får nå vite av Tesla, pr SMS at de må ha bilen i fem arbeidsdager for å bytte SD kort og eMMC. Ingen lånebil tilgjengelig.

Bor relativt sentralt i en småby, men jobber ute på «bøgda». Kollektivtrafikk er et svært tidkrevende og begrenset alternativ.
I tillegg bruker jeg drøyt en halv arbeidsdag bare på å komme frem og tilbake til service med bilen. Ikke Teslas feil, men henger med i regnestykket mitt.

Hva synes folket, er fem dager på en slik jobb ok?

Rosstopher

2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

k1

Irriterer meg grønn at dette med lånebil er blitt så forbaska vanskelig, selv på bil og jobb som må gjøres innenfor garanti. Og da en bil utenfor garanti, er det jo sjanseløst å kunne få den servicen...

geear

Ikke vanskelig på garantisaker i Stavanger iallfall. Kanonbra. Slutta med chill mode på lånebiler har de og. ;) utenfor garanti vet jeg de har høy dagspris.

k1

Oslo med K100, Oslo nord og Skøyen, samt Moss er gjengangere på å sende sms dagen eller to før bilen skal inn for garantiutbedringsfeil med å informere om at lånebil «dessverre» ikke er tilgjengelig for øyeblikket... og ja, alle er prøvd det siste året. Får jo bare håpe dette bedrer seg igjen.

K-billy

Jeg skal bytte eMMC og SD til navigasjonen i Stavanger om et par uker, og det skal ta 2,5 timer inkludert oppdatering av programvare.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA