Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Diffuser bak, Maxton

Startet av SilverBullet, søndag 13. juni 2021, klokken 18:44

« forrige - neste »

SilverBullet


Sandvika

#1
Ikke testet, men ekstremt skeptisk.
Noen med mer peil på areodynamikk eller racing må gjerne få korrigere meg, men formålet med en diffusor er å skape et rom for luften til å ekspandere og skape et område med lavere trykk som igjen gir mer marktrykk og mindre turbulens i møte med luften som kommer fra siden.

Når diffuseren som her limes utenpå eksisterende støtfanger så klarer jeg ikke å se hvordan de klarer å spre luften bedre eller unngår ekstra turbulens. Får en viss feeling av at dette er produkt som har samme funksjon som laksetrappene på Asconaene og Datusene på 80 tallet...

SilverBullet

Sitat fra: Sandvika på mandag 14. juni 2021, klokken 15:49
Ikke testet, men ekstremt skeptisk.
Noen med mer peil på areodynamikk eller racing må gjerne få korrigere meg, men formålet med en diffusor er å skape et rom for luften til å ekspandere og skape et område med lavere trykk som igjen gir mer marktrykk og mindre turbulens i møte med luften som kommer fra siden.

Når diffuseren som her limes utenpå eksisterende støtfanger så klarer jeg ikke å se hvordan de klarer å spre luften bedre eller unngår ekstra turbulens. Får en viss feeling av at dette er produkt som har samme funksjon som laksetrappene på Asconaene og Datusene på 80 tallet...
Laxetrapp er i vinden igjen :D

VegarHenriksen

Det er vell mest for utseende og ikke så mye for ytelse/aero. Er nok de ferreste av oss som kjører slik at man opplever forskjellen.

Hvis du søker etter Maxton på Teslaownersclub så finner du noen eiere med kitet.

Jeg syns den ser veldig fin ut og jeg tror den kommer til å bli bra. Personlig blir det litt kjedelig og ikke så spennende så jeg har nettopp bestilt en skikkelig diffuser fra kina lignende den Stig-O hadde på sin. Når det er sagt så liker jeg front-lipen og sideskjørtene til Maxton veldig godt og skulle ønske de tilbydde de i ekte karbon-finish.

Tesla SP90DL+ (v3) & S85
OpenPilot & Tinkla | Full innvendig & utvendig facelift
https://vsco.co/vegarhenriksen

Sandvika

Men er det egentlig en diffuser om den ikke fungerer som en diffuser?  I mitt hode er dette  reinspikka råne-accesories. Om man liker sånt får være opp til den enkelte.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA