Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Aktive kjøleflaps - en felle for salt og drit?

Startet av trykkertor, lørdag 17. juli 2021, klokken 23:20

« forrige - neste »

lars667

Jeg ser at I5-en har flapsene åpne når den lader 7.2 kW AC, i alle fall. I 15-20 grader.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Orbit

Følg også med hva som skjer til vinteren. Jeg har erfaring fra e-tron, og den gjør alltid en for form "systemsjekk" med åpning/lukking av flapsene når lading starter, uansett vær og temperatur (Den ender som oftest opp med å la de være lukket etter sjekken). Om du kjører i snøvær som pakker seg på fronten utenpå flapsene, og så parkerer et kaldt sted slik at dette fryser fast, kan mekanismen slite. Det er derfor en fordel å få bort fuktig snø som har pakket seg her når du parkerer, før den fryser.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA