Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kan ikke laste inn tilkoblingsstatus

Startet av Zubzero, lørdag 19. juni 2021, klokken 21:54

« forrige - neste »

Zubzero

Jeg har i 7 dager nå hatt feilmeldingen "kan ikke laste inn tilkoblingsstatus". Er det flere som har hatt denne? Har den gått vekk av seg selv etter hvert? Dette medfører at mobilapp heller ikke oppdaterer seg.... Er feilen på serversiden?

hELgenen


Zubzero


hELgenen

#3
Hatt bilen siden mars/april. Denne meldingen dukket opp relativt nylig. Siste uke vil jeg anta.
Ikke snakket med verksted


Sverre_E

Jeg har ikke fått koblet bilen mot appen ennå.
Bilen er ikke tilkoblet, og vil ikke vise noen kode.
Får ikke skrudd av "Privat modus" om det skulle ha noe å si?
Har sendt melding til service-avdelingen. Mulig jeg må ringe de.
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

elbilFrodo

Sitat fra: Sverre_E på søndag 20. juni 2021, klokken 13:15
Jeg har ikke fått koblet bilen mot appen ennå.
Bilen er ikke tilkoblet, og vil ikke vise noen kode.
Får ikke skrudd av "Privat modus" om det skulle ha noe å si?
Har sendt melding til service-avdelingen. Mulig jeg må ringe de.

Fant du ut av det?

Jeg sliter med noe lignende.

hELgenen

Jeg hadde dette på VW id.4.
Snakket med verksted. De meldte det videre og ca 1 uke etterpå var det ok igjen her. Tipper det var rot med servere

Sverre_E



Sitat fra: elbilFrodo på mandag 05. juli 2021, klokken 14:52
Fant du ut av det?

Jeg sliter med noe lignende.

De ville ha bilen inn, så etter onsdag bør det være i orden.
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

Tom Erik Roberg

Hei,

Hvordan løste dette seg? Har hatt samme problem i 3 dager nå. Bilen har fungert prikkfritt i 2300km sålangt før dette.

hELgenen

Her er et tips som fungerte på id.4:

Sett bilen i offline via menyvalg i infotainment systemet.

Vent 30 min

Sett den online igjen

Verdt et forsøk

Sverre_E

Forhandler mente alt i bilen var normalt, og at det var en mulig brukerfeil.
Mulig jeg overser noe for å få koblet til?
Har ikke rukket å gjøre flere forsøk på tilkobling.
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

Tafsern

Det beste man kan gjøre (eller få verkstedet til å gjøre) om bilen ikke går online er å koble fra 12v batteriet en stund. Da resettes modulene og bilen vil etter all sannsynlighet være good to go etterpå. Dette måtte gjøres med vår ved utlevering og har fungert siden (2300km). :)

hELgenen

Som nevnt over,samme problem med id.4 og jeg fikk følgende tips som virket :


"Takk for din tilbakemelding.

Vi anbefaler du går i Offline modus og venter 30 minutter med tenningen av og bilen låst.

Etter det kan du gå til bilen igjen og endre fra Offline til Online."


Sverre_E

Oppdatering:
Nå er bilen endelig på nett. :)
Den har vært låst i "privat modus", og mystisk mann med hatt og briller, øverst i skjermen, forfulgte meg til en hver tid.
Det var en kommunikasjonsenhet som måtte skiftes.
Dette kan være greit å vite, når alle andre forsøk på å koble seg til bilen feiler.
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

kfalnes

Opplever samme problem etter en OTA oppdatering av min Skoda Enyaq iV80 som forhandler ikke har noen som helst kjennskap til  ::)

Sist helg fikk jeg varsel om en tilgjengelig programvareoppdatering til min Skoda Enyaq iV80. Jeg har hatt bilen siden oktober 2021 og dette er den første programvareoppdateringen som har blitt pushet. Tidligere har det kun vært et par oppdateringer av brukermanualen. Uansett, oppdateringen ble installert på søndag 7. august og siden den gang har det vært problemer med tilkoblingsstatusen.

Hver gang bilen nå startes blir "Laster inn tilkoblingsstatus..." stående å spinne inntil man får beskjed om at "Kan ikke laste inn tilkoblingsstatus".

Jeg har aldri opplevd dette før. Problemet er jo at informasjonen i MySkoda-appen ikke oppdateres. Appen har tilsynelatende kontakt med bilen, men oppgitt rekkevidde og batterilading er de samme som før oppdateringen og stemmer ikke med faktiske verdier.

Kundeservice hos forhandler mente det kunne skyldes dårlig dekning, men det stemmer ikke. De foreslo resetting av infotainment-skjermen ved å holde inne av-knappen i >20 sek, men det har ikke hjulpet. Siste forslag fra kundeservice om å resette til fabrikkinnstillinger, viste seg å være umulig: Når jeg forsøker får jeg beskjed om å deaktivere Privat Modus. Ifølge systeminnstillinger står ikke bilen i Privat Modus, men forsøker jeg å aktivere, for så å kunne deaktivere, får jeg melding om at "Funksjonen er ikke tilgjengelig nå. Prøv igjen senere".

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA