Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla og service

Startet av geear, fredag 18. juni 2021, klokken 09:16

« forrige - neste »

geear

Mobile service installerte CCS hos meg, rett etter det ble tilgjengelig i 2019, så du kan jo prøve å få det?

Eventuelt ta en reklamasjon samtidig, så får du lånebil. Hadde lånebil under service også pga samtidige reklamasjoner.  :P

Rævedilter

Sitat fra: geear på torsdag 26. august 2021, klokken 20:35
Mobile service installerte CCS hos meg, rett etter det ble tilgjengelig i 2019, så du kan jo prøve å få det?

Eventuelt ta en reklamasjon samtidig, så får du lånebil. Hadde lånebil under service også pga samtidige reklamasjoner.  :P

Garantien gjekk ut til nyttår som var, og reklamasjonar iht. kjøpsloven er vel bortimot bortkasta hos Tesla.

Kunne ikkje få mobil service til å montere CCS sjølv om jobben min er 500 m fra Tesla.

keepitsimple

Sitat fra: Motorwatt på søndag 15. august 2021, klokken 15:45
Nå er det lang ventetid - igjen. Bestilte service på bilen, og jeg er i den heldige situasjon at jeg innenfor rimelighetens grenser, kan bruke 4 stk. SCer. Men den med kortest ventetid hadde ledig time 29 september!45 dager!
Ja, jeg skulle ha service i morgen. Får beskjed per sms at de ikke kan tilby loaner pga stor pågang. Neste ledige time var 26 september.
Tesla Model S 75D - 2016 Solgt 2022
Model Y Long range - 2022

Motorwatt

Fant denne litt gamle tråden hvor emne passet:
I går fikk jeg ikke bilen i gear. Uansett hva jeg prøvde, var det ingen reaksjon. Reset ble selvsagt utført. Hadde 3 passasjerer, og det manglet ikke på kommentarer... Ringte Tesla Road Service på høyttalende telefon, og som svart etter 10 sekunder. Forklarte problemet, og var forberedt på inntauing og lånebil. "Et øyeblikk ..... Jeg ser at gasspedalen din står litt inne. Kan du sjekke gulvmatten?". Og den hadde selvsagt glidd fram, og berørte pedalen. Kommentarene fra passasjerene endret seg diametralt, og ble det store samtaleemnet resten av turen. Bra reklame!
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Ellemelle

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 25. januar 2022, klokken 12:54
Fant denne litt gamle tråden hvor emne passet:
I går fikk jeg ikke bilen i gear. Uansett hva jeg prøvde, var det ingen reaksjon. Reset ble selvsagt utført. Hadde 3 passasjerer, og det manglet ikke på kommentarer... Ringte Tesla Road Service på høyttalende telefon, og som svart etter 10 sekunder. Forklarte problemet, og var forberedt på inntauing og lånebil. "Et øyeblikk ..... Jeg ser at gasspedalen din står litt inne. Kan du sjekke gulvmatten?". Og den hadde selvsagt glidd fram, og berørte pedalen. Kommentarene fra passasjerene endret seg diametralt, og ble det store samtaleemnet resten av turen. Bra reklame!
Men det var jo litt rart at den ikke ga en feilmelding om gasspedalen. Vanligvis får jeg både pip og skriftlig varsel hvis jeg gjør noe i feil rekkefølge (sette i gir uten å bremse, for eksempel)

Motorwatt

Ja, det er noe med logikken som ikke stemmer, men var tydeligvis ikke første gangen TRS var borte i problemet.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

«Melding på skjerm» er langt bedre utrykk enn «skriftlig varsel»
Skriftlig varsel er i vanlig språkbruk på papir.

[pirkemode off]

SurSnasen

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 25. januar 2022, klokken 12:54
"Et øyeblikk ..... Jeg ser at gasspedalen din står litt inne. Kan du sjekke gulvmatten?". Og den hadde selvsagt glidd fram, og berørte pedalen.

Det er da jeg lurer: hvordan i all verden er det mulig at gulvmatten sklir frem slik at den trykker INN gasspedalen? Det er vel egentlig umulig med mindre den ligger oppå pedalen? Dette skulle jeg likt å sett bilde av.

Motorwatt

Vanskelig/umulig å rekonstruere, men den må altså ha "berørt" wattpedalen. Ikke nødvendigvis trykket den inn. Hvilke sensorer som ligger hvor aner ikke jeg, men alt jeg gjorde var å trekke matten 3-4 cm tilbake. Bøyde meg ikke ned for å sjekke først....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

filtvet

Hadde samme feil når jeg hadde lagt matten litt kjapt etter bilvask.

Klykken

Sitat fra: SurSnasen på onsdag 26. januar 2022, klokken 12:18
Det er da jeg lurer: hvordan i all verden er det mulig at gulvmatten sklir frem slik at den trykker INN gasspedalen? Det er vel egentlig umulig med mindre den ligger oppå pedalen? Dette skulle jeg likt å sett bilde av.
Er vel akkurat som du beskriver, at matten har sklidd frem og over kanten som wattpedalen hviler på og trykket den litt ned.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

SurSnasen

Sitat fra: Klykken på onsdag 26. januar 2022, klokken 15:05
Er vel akkurat som du beskriver, at matten har sklidd frem og over kanten som wattpedalen hviler på og trykket den litt ned.

Hvilken kant? Etter hva jeg kan huske så er både bremsepedalen og wattpedalen på Model Y (og 3) hengslet i topp. Om matten er såpass lang at den stikker opp i området hvor pedalen befinner seg, og matten dyttes videre oppover, vil den jo bare legge seg BAK pedalene, og ikke legge noe press oppå. Eller husker jeg helt feil?

Klykken

Model S, som @Motorwatt har, mener jeg bestemt å huske har base i bunn.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

Så feil kan jeg ta xD
Bra jeg ikke var så bastant som jeg tenkte *puh*

Men, når wattpedalen er trykket inn samtidig som brems, og du prøver å sette bilen i gir, får du ikke varsel i form av lyd og tekst i skjermen bak rattet?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA