Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skal bremsene høres slik ut? Ja, sier forhandler.

Startet av Rednaxela, torsdag 17. juni 2021, klokken 08:01

« forrige - neste »

LMOR

Har du prøvd uten? Ser ikke for meg når jeg vil trenge det. Normal "autohold", silk mange biler har, er slik VW har det når autohold står av.
Jeg tror det min hjerne ikke vil venne seg til å ta foten fra bremsen mens jeg står og venter på å komme videre.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Roy Aasen

Har prøvd uten ja.
Men liker helt klart at den er på. Slipper bremsepedalen så fort bilen står. Kjører med ACC på i tillegg, så det blir perfekt for min del.

Rednaxela

Forumbrukere på vwidtalk diskuterer også dette. En av dem var innom VW og fikk samme beskjed som meg.

Matt Watsons test tyder på at også nye Q4-eiere får gleden av denne lyden fra sine nye glis. Så sånn er det bare ja. Inntil det avtar.

LMOR

Sitat fra: Roy Aasen på onsdag 23. juni 2021, klokken 14:19
Har prøvd uten ja.
Men liker helt klart at den er på. Slipper bremsepedalen så fort bilen står. Kjører med ACC på i tillegg, så det blir perfekt for min del.
Når du kjører ACC så har AutoHold ingen funksjon. Da skal en uansett ikke holde inne bremsepedalen.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

igniztion

Synes Autohold er mest irriterende i de sitasjoner den ville være mest til hjelp i en ICE. Ut av lukeparkering i bakke. Er skikkelig skummelt å gi nok gass til at auto hold slipper helt når man står 50cm unna en annen bil.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

LMOR

Ikke uenig. Men det er vel en automatisk bråbremsing under 10km. Så du skal ikke kunne kjøre borti? Eller er ikke det standard på alle modellen?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

igniztion

Jo, men den fungerer jo fint uten auto hold aktivert.

Problemet er at om man må lirke seg ut av en parkeringsplass, må man gi en del mer pådrag enn det som føles trygt for at auto hold skal slippe helt. Hvis man er forsiktig, drar auto hold på bremsene igjen uten at man ønsker det.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

amrois

Jeg klarer ikke finne ut hvordan auto hold deaktiveres.  Noen som kan forklare fremgangsmåten? På forhånd takk!
ID4 Pro Perf Tech

Jambo

Sitat fra: amrois på mandag 28. juni 2021, klokken 09:43
Jeg klarer ikke finne ut hvordan auto hold deaktiveres.  Noen som kan forklare fremgangsmåten? På forhånd takk!
Hørt om bruksanvisning? Uansett:
"Open the vehicle settings in the Infotainment system. Open the Vehicle menu. Open the Exterior menu. Open the Brakes menu. [...] Switch off the Auto Hold function. [...] The Auto Hold function can only be switched off if the brake pedal is depressed."

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA