Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Type2 ladekabel med vinklet pistolskaft / kompakt pistol

Startet av TorAtle, onsdag 16. juni 2021, klokken 18:00

« forrige - neste »

TorAtle

Har kun 40cm til nabobilen i garasjeanlegget og ønsker en ladekabel der pistolen tar lite plass og kabelen går mest mulig nedover. Likte designet til Charge Amps Beam, men den kommer dessverre kun i 5m lengde. Må være minst 7.5m. 3-fas 16A. Noen forslag?
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

Erik Ola Ulvestad

Kan kanskje vere behjelpelig med å skaffe pistol frå GEWISS som er 225mm totalt. Men desverre uten kabel. (Fant kun 5 meter i lista. Kan kanskje spesialbestille)



~~~~~~~~~~~~~
Privat: Interesse for ladesystemer.
Jobb:
Malthe Winje Automasjon AS
www.mwg.no

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

TorAtle

Den pistolen så ikke så dum ut, Erik. Setter den opp som en kandidat. Det beste hadde vært å finne en ferdig kabel så man unngikk spesialbestillinger.
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

Orbit

#3
Du kan også sjekke med Ladefabrikken som håndterer reklamasjoner/garanti for Charge Amps i Norge. Det er mulig de kan bygge om til lenger kabel, gitt de har selve kabelen i metervare.

Edit: Charge Amps Beam er bare 1-fase, så da går mest sannsynlig dette forslaget ut, gitt ønske om 3-fase.....
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Homecast

https://www.defa.com/no/produkt/econnect-ladekabel/

Vi i DEFA har lansert e-connect ladekabel

se link på side for forhandlere 3 fase i 20 og 32A samt 7,5 meter (eller 5, men det var ikke aktuelt her) er også 1 fase, men det igjen var ikke tema her

forsøkte å måle min egen 22kW kabel på 7,5 meter, noe uvitenskapelig målte jeg rundt 22-23 cm (fra det som er på utsiden av bilen).

Forsøkte å legge inn bilde, men fikk feilmelding her. forsøker igjen senere
2018 Nissan Leaf LE
2021 ID4

Prosjekterer større ladeanlegg i min jobb i DEFA, men er her på formuet som privatperson.

Homecast

Usikker på hvordan denne står mot andre leverandører, er ikke like kompakt som gewiss sin, men den er hyllevare om ikke annet :)
2018 Nissan Leaf LE
2021 ID4

Prosjekterer større ladeanlegg i min jobb i DEFA, men er her på formuet som privatperson.

TorAtle

Takk for bilde. Har notert meg DEFA sin kabel allerede, uten at jeg synes den skilte seg vesentlig ut. Mange av pistolene har ganske lik utforming, sikkert av praktiske grunner. Charge Amps Beam derimot var noe annet, noe nytt, og med et grep som synes å ville fungere fint i hverdagen. Synd bare at den er 1-fas og for kort for meg.

Så skal man ikke overdrive viktigheten av dette her heller. Tanken var å finne en kabel som ikke kom for nærme naboens bil. At han ikke må lirke seg ut av plassen de dagene vi lader. Men DEFA sin og sikkert flere andre også vil være akseptabelt vil jeg tro.

Tar gjerne i mot flere forslag  :+1:
Polestar 2
Taycan Cross Turismo i bestilling

Tilo

Sitat fra: TorAtle på fredag 18. juni 2021, klokken 08:19
Takk for bilde. Har notert meg DEFA sin kabel allerede, uten at jeg synes den skilte seg vesentlig ut. Mange av pistolene har ganske lik utforming, sikkert av praktiske grunner. Charge Amps Beam derimot var noe annet, noe nytt, og med et grep som synes å ville fungere fint i hverdagen. Synd bare at den er 1-fas og for kort for meg.

Så skal man ikke overdrive viktigheten av dette her heller. Tanken var å finne en kabel som ikke kom for nærme naboens bil. At han ikke må lirke seg ut av plassen de dagene vi lader. Men DEFA sin og sikkert flere andre også vil være akseptabelt vil jeg tro.

Tar gjerne i mot flere forslag  :+1:

Har du kjøpt ladekabel? Hva endte du opp med i såfall? Ser jeg får samme problem som deg med ny bil som leveres snart.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA