Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sier du ja til TMY fra Shanghai?

Startet av kodax, onsdag 16. juni 2021, klokken 16:15

« forrige - neste »

tornaldo

Flere med gammel reservasjon har gitt beskjed om å vente til MIG, så det går vel også hvis man reserverer i dag.

Meg bekjent, så har ingen fått skriftlig at de opprettholder gammel pris, så det er en vis risiko inni bildet der. Men tipper det går bra.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Contango

Du skrev at du hadde lagt inn en ny reservasjon etter å ha solgt den gamle bilen, så jeg forstod deg dithen at du hadde fått til MIG i den reservasjonen. Skjønner ikke helt hvordan man gjør det annet enn evt å legge inn en reservasjon, bli kontaktet av Delivery og så be om MIG. Men sier de nei er det depositumet tapt om man ikke tar ut MIC. Ergo spørsmålet.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

tornaldo

Skjønner. Nei man må jo eventuelt takke nei hvis man får tilbud nå i høst, og be om å bli matchet med en bil senere på samme reservasjon. Eventuelt si fra at man venter på MIG, da tipper jeg de noterer det i margen. Depositumet blir ikke tapt av den grunn, med mindre de har endret rutiner nå.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

geear

Sitat fra: Contango på torsdag 09. september 2021, klokken 12:15
Kan man bestille i dag og velge at man venter på Berlin bil?
Må være bedre, og tryggere, å ta ut bil nå, selge til dagens veilledende, og heller bestille en ny når man får bekreftet MIB. Da ender man tross alt opp med å få den rabatterte prisen...

Contango

Sitat fra: geear på torsdag 09. september 2021, klokken 17:21
Sitat fra: Contango på torsdag 09. september 2021, klokken 12:15
Kan man bestille i dag og velge at man venter på Berlin bil?
Må være bedre, og tryggere, å ta ut bil nå, selge til dagens veilledende, og heller bestille en ny når man får bekreftet MIB. Da ender man tross alt opp med å få den rabatterte prisen...
Spørsmålet mitt har egentlig ikke noe med forhistorien å gjøre. Jeg har aldri bestilt Y og lurer på om jeg i dag kan bestille en Y fra Berlin som kommer når den kommer - med dagens pris, uten garanti for at Tesla opprettholder den ved prisøkning.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

tornaldo

Sitat fra: Contango på torsdag 09. september 2021, klokken 17:34
Sitat fra: geear på torsdag 09. september 2021, klokken 17:21
Sitat fra: Contango på torsdag 09. september 2021, klokken 12:15
Kan man bestille i dag og velge at man venter på Berlin bil?
Må være bedre, og tryggere, å ta ut bil nå, selge til dagens veilledende, og heller bestille en ny når man får bekreftet MIB. Da ender man tross alt opp med å få den rabatterte prisen...
Spørsmålet mitt har egentlig ikke noe med forhistorien å gjøre. Jeg har aldri bestilt Y og lurer på om jeg i dag kan bestille en Y fra Berlin som kommer når den kommer - med dagens pris, uten garanti for at Tesla opprettholder den ved prisøkning.

Svaret er ja.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Contango

@tornaldo. Takk. Jeg ser nå at jeg mistolket det forrige svaret ditt til å dreie seg om tidligere ordre mens du jo svarte på det jeg spurte om.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Diravi

Sitat fra: tornaldo på torsdag 09. september 2021, klokken 12:37
Flere med gammel reservasjon har gitt beskjed om å vente til MIG, så det går vel også hvis man reserverer i dag.

Meg bekjent, så har ingen fått skriftlig at de opprettholder gammel pris, så det er en vis risiko inni bildet der. Men tipper det går bra.

Tesla liker muntlig kommunikasjon, og jeg har muntlig fått beskjed om at i utgangspunktet beholder jeg prisen min om jeg utsetter til 4. kvartal, men at de ikke kan garantere den hvis prisen går opp vesentlig i mellomtiden. Hvilket vel sannsynligvis er ment å være det pushet de tror jeg trenger for å ta ut bilen nå. Ugh. #tellerpåknappenemenvilhamernyttelast
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Electric cars in Norway

#128
Sitat fra: Diravi på torsdag 09. september 2021, klokken 20:58
Sitat fra: tornaldo på torsdag 09. september 2021, klokken 12:37
Flere med gammel reservasjon har gitt beskjed om å vente til MIG, så det går vel også hvis man reserverer i dag.

Meg bekjent, så har ingen fått skriftlig at de opprettholder gammel pris, så det er en vis risiko inni bildet der. Men tipper det går bra.

Tesla liker muntlig kommunikasjon, og jeg har muntlig fått beskjed om at i utgangspunktet beholder jeg prisen min om jeg utsetter til 4. kvartal, men at de ikke kan garantere den hvis prisen går opp vesentlig i mellomtiden. Hvilket vel sannsynligvis er ment å være det pushet de tror jeg trenger for å ta ut bilen nå. Ugh. #tellerpåknappenemenvilhamernyttelast

Jeg tror den går ikke opp i mellomtiden. Alle piler på alle elbiler peker nedover siden volum økes... litt som tilbud og etterspørsels teori. Men hva vet jeg.... 

erikwg

Har kjørt min nye Y i 2 uker nå - min fjerde Tesla - og må si at dette er den klart best sammenskrudde bilen! MIC har gjort en kjempejobb, redd for at MIG kan bli en nedtur.


DeepFu

Jeg skal vite hva slags batterier de bruker før jeg tar ut neste bil. Klarte heldigvis å få videresolgt Y'en uten å tape penger på det. Så får jeg heller vente og se på hva som kommer fra Berlin. 3'ern + sykkel får gjøre nytten så lenge.
TMY LR Levert 13/9-21 i Tromsø  Solgt
TM3 LR Levert 15/3-19 i Tromsø

tornaldo

Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Radial

Sitat fra: Kris38 på torsdag 30. september 2021, klokken 16:32
Det kan bli laaang ventetid på Berlin utgaven  ..
https://insideevs.com/news/536642/us-tesla-modely-delivery-april2022/

Er jo April 2022 de åpner fullt i Texas, naturlig vis ønsker de nok at mest mulig av TMY kommer derfra slik at TM3/X/S kommer fra Freemount.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

ToWalkOrDrive

Sitat fra: DeepFu på torsdag 30. september 2021, klokken 16:46
Jeg skal vite hva slags batterier de bruker før jeg tar ut neste bil. Klarte heldigvis å få videresolgt Y'en uten å tape penger på det. Så får jeg heller vente og se på hva som kommer fra Berlin. 3'ern + sykkel får gjøre nytten så lenge.

Blir spennende hva de leverer fra Berlin. Ble forøvrig sjokkert over rekkevidden på min Model Y. Virker mye bedre enn min 2019 TM3P i hvert fall. Og utrolig bra på svingete veier! Og veldig responsiv gass, selv i høy hastighet. T.o.m Tesla-Bjørn var imponert på Autobahn.
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA