Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Fjerne alarm for bilbelte

Startet av worry, onsdag 16. juni 2021, klokken 11:32

« forrige - neste »

worry

Hei,
Jeg irriterer meg grønn på denne alarmen som skriker om at jeg ikke har på meg beltet. Det gjør alt servicearbeid til en irriterende greie. Eller bare det å flytte bilen, når man ikke naturlig tar på beltet.
Er det mulig å få den alarmen til å holde kjeft?
Think lithium

RJK

To måter:

1: Ta på beltet
2: Plugg i beltet

Den siste anbefales ikke, men da stopper ihvertfall alarmen.

Forklaring på forskjellen er at ved nr. 2, så har du beltet bak ryggen, og sånn sett ikke har det på.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

worry

Takk for den. Jeg har benyttet den muligheten, men hadde håpet på en mer permanent løsning.
Det blir vel til at jeg må leve med det. :-)
Think lithium

mohpet

Kanskje det kan gå å ta PIN4 på VCU til jord, via en motstand? Se denne, jeg gjorde det for Airbag lamp som da var PIN5. Ikke ta dette for god fisk, om det fungerer likt for PIN4. I tillegg er jo setebelte varsel to ting, lampe som kommer på umiddelbart, og lyd som kommer på over 25 kmt (ihvertfall på min).
https://elbilforum.no/index.php?topic=21616.msg766317#msg766317
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

worry

#4
Takker! Det var interessant.
Om det hadde fungert slik at lydalarmen kommer på først ved hastighet, så hadde jo alt vært greit. Men jeg har to fungerende GEN2-biler, og begge er slik at alarmen skriker når "tenning" er på og beltet ikke er festet.
Kan det være forskjellig progammering ute og går?

Dette krever mye av meg for å forstå, så jeg må ta det over noen øl en rolig kveld. :-)
Think lithium

mohpet

Ja, jeg har lånt noen Think og de er også slik at det piper raskt. Men min er nok litt annerledes, mulig det kom noe nytt, den har jo også ESP, justerbar visker intervallbryter, og speedometer som går til 140 kmt. Var en av de aller siste 2+2 som rullet ut hos Valmet.
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA