Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinket levering

Startet av ENTO, tirsdag 15. juni 2021, klokken 22:39

« forrige - neste »

LMOR

Noen som vet hvordan statusen oppdateres i VW systemet? På BMW hadde en kontroll på hvor langt bilen var kommet, men det virker ikke som de har noen status som en kan stole på før bilen står i Norge?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Trond.m

Sitat fra: LMOR på tirsdag 13. juli 2021, klokken 15:47
Noen som vet hvordan statusen oppdateres i VW systemet? På BMW hadde en kontroll på hvor langt bilen var kommet, men det virker ikke som de har noen status som en kan stole på før bilen står i Norge?
De har samme prinsipp, men i den situasjonen de er i nå så får ikke forhandlere mer informasjon enn at bilen er i produksjon. Det kan den være i mange uker, og i praksis betyr bare at den er satt tilside i påvente av deler eller andre aksjoner.

Hrc

Noen som har fått noen oppdateringer ift produksjonen i det siste? Den jeg venter på var planlagt produsert uke 27.

Pesy75

Fikk melding fra forhandler på onsdag i forrige uke om at bilen er ferdigprodusert (produksjonsstart var uke 26) og har startet sin reise til Norge. Venter nå på båttransport.

Zoe2017

Sitat fra: Pesy75 på tirsdag 20. juli 2021, klokken 13:20
Fikk melding fra forhandler på onsdag i forrige uke om at bilen er ferdigprodusert (produksjonsstart var uke 26) og har startet sin reise til Norge. Venter nå på båttransport.

Gratulerer! Hvilken modell var det....? GTX, med/uten hengerfeste...?
Renault Zoe 2017
VW ID4 GTX bestilt

hELgenen

Sitat fra: Zoe2017 på tirsdag 20. juli 2021, klokken 13:30
Sitat fra: Pesy75 på tirsdag 20. juli 2021, klokken 13:20
Fikk melding fra forhandler på onsdag i forrige uke om at bilen er ferdigprodusert (produksjonsstart var uke 26) og har startet sin reise til Norge. Venter nå på båttransport.

Gratulerer! Hvilken modell var det....? GTX, med/uten hengerfeste...?

Hmm...da er det jo fortsatt et lite håp - det står levering uke 31 på min uten at jeg har turt å håpe på at det skulle bli slik.......

_Julie

Sitat fra: Hrc på mandag 19. juli 2021, klokken 23:53
Noen som har fått noen oppdateringer ift produksjonen i det siste? Den jeg venter på var planlagt produsert uke 27.
Min, Pro Max med hengerfeste, skulle også produseres i uke 27, men da jeg spurte forhandler for noen dager siden hadde den fortsatt ikke status som "ferdig produsert". For håpe at den ikke blir veldig forsinket!

Pesy75

Sitat fra: Zoe2017 på tirsdag 20. juli 2021, klokken 13:30

Gratulerer! Hvilken modell var det....? GTX, med/uten hengerfeste...?

GTX, Mangan grey med hengerfeste, 21", sportpakke+ og stor infotainment. Uten Top sport stoler og panoramatak og assistentpakke+.

Trond.m

#53
Min VIP bestilling som gikk i produksjon uke 26 er fortsatt ikke ferdig produsert. Står nok på et lager og venter på deler 😢
Kanskje de har gått tom for rød lakk 😉

Robert Nilsen

Pga flommen i Tyskland sliter de med transporten fram til havna er det siste jeg hørte. Bilen skal være ferdig sier selger

Zoe2017

Sitat fra: Pesy75 på tirsdag 20. juli 2021, klokken 15:44
Sitat fra: Zoe2017 på tirsdag 20. juli 2021, klokken 13:30

Gratulerer! Hvilken modell var det....? GTX, med/uten hengerfeste...?

GTX, Mangan grey med hengerfeste, 21", sportpakke+ og stor infotainment. Uten Top sport stoler og panoramatak og assistentpakke+.

Veldig lik min bestilling, så jeg krysser fingrene at den er også klar for transport!
Renault Zoe 2017
VW ID4 GTX bestilt

Pesy75

Ny melding fra selger i dag. Bilen er fremme på havna. Venter på båttransport.

Trond.m

Sitat fra: Pesy75 på torsdag 22. juli 2021, klokken 00:03
Ny melding fra selger i dag. Bilen er fremme på havna. Venter på båttransport.
Har du lavt reservasjonsnummer ?

Pesy75

Nei. Mener det var 2740 ca. Reserverte en av de siste dagene før lansering. Tror bare jeg har vært utrolig heldig med kombinasjon av farge og utstyr.

ihaal

Hadde kønummer rundt 100 og bilen er ikke på samlebånd enda (har bestilt det meste av utstyr bortsett fra sportspakkene/oppgraderte seter). Ligger litt etter skjema og fabrikken er visst stengt uke 31-33 så det kan fort ta litt tid dette.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA