Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Forsinket levering

Startet av ENTO, tirsdag 15. juni 2021, klokken 22:39

« forrige - neste »

LMOR

Bunnlinjen er vel ikke så god. Det at de bare leverer en brøkdel av de bilene som er bestilt og lovet levert må være er problem for alle i kjeden. Ingen vinnere nå
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Løytnanten

#151
Sitat fra: LMOR på søndag 09. januar 2022, klokken 22:17
Bunnlinjen er vel ikke så god. Det at de bare leverer en brøkdel av de bilene som er bestilt og lovet levert må være er problem for alle i kjeden. Ingen vinnere nå

"en brøkdel av de bilene som er bestilt" - ja, men norske bilforhandlere leverer flere biler enn det noen sinne i bilhistorien har blitt levert. Det er det som skaper bunnlinje!

I tillegg så har Møller-forhandlerne en ordrebank som ingen av dem noen sinne har opplevd, så det er ingen grunn til synes synd på noen av dem i disse tider.

Løytnanten

Det er interessant å observere informasjonsflyten, eller mangelen på så dann, fra forhandler i tiden frem til og etter at bilen for lengst skulle vært levert. I mitt tilfelle har informasjonen vært minimal.

Ja, siden mai i fjor har jeg to ganger, etter spørsmål fra meg, blitt informert om at leveringen vil bli forsinket og at nytt leveringstidspunkt er usikkert. Tilleggsspørsmål jeg har hatt, blant annet om vinterdekk, har ikke blitt besvart.

Det er ikke slik man bygger varige kundeforhold. Noen som har andre erfaringer?

E-Trond

Volkswagen-konsernet skal ligge bakpå med mer enn en halv million bestilte biler. 95 000 er helelektriske.

https://dinside.dagbladet.no/motor/derfor-far-de-ikke-bilen-sin/75145498
Polestar 2  2022
Ioniq  2020
Ioniq 5   2025 modell i bestilling

Krokstein

Sitat fra: Løytnanten på søndag 16. januar 2022, klokken 22:21
Det er interessant å observere informasjonsflyten, eller mangelen på så dann, fra forhandler i tiden frem til og etter at bilen for lengst skulle vært levert. I mitt tilfelle har informasjonen vært minimal.

Ja, siden mai i fjor har jeg to ganger, etter spørsmål fra meg, blitt informert om at leveringen vil bli forsinket og at nytt leveringstidspunkt er usikkert. Tilleggsspørsmål jeg har hatt, blant annet om vinterdekk, har ikke blitt besvart.

Det er ikke slik man bygger varige kundeforhold. Noen som har andre erfaringer?
Har vel samme erfaring. Jeg skjønner at de ikke har allverdens konkret informasjon å komme med alltid, men det er irriterende å måtte hale ut det lille som finnes av informasjon. Jeg får stort sett svar på de tingene jeg spør om, men hvorfor kan ikke forhandler være i forkant og sende ut noen "nyhetsbrev" til sine kunder
ID.4 GTX

Løytnanten

Sitat fra: Krokstein på mandag 17. januar 2022, klokken 09:55
Sitat fra: Løytnanten på søndag 16. januar 2022, klokken 22:21
Det er interessant å observere informasjonsflyten, eller mangelen på så dann, fra forhandler i tiden frem til og etter at bilen for lengst skulle vært levert. I mitt tilfelle har informasjonen vært minimal.

Ja, siden mai i fjor har jeg to ganger, etter spørsmål fra meg, blitt informert om at leveringen vil bli forsinket og at nytt leveringstidspunkt er usikkert. Tilleggsspørsmål jeg har hatt, blant annet om vinterdekk, har ikke blitt besvart.

Det er ikke slik man bygger varige kundeforhold. Noen som har andre erfaringer?
Har vel samme erfaring. Jeg skjønner at de ikke har allverdens konkret informasjon å komme med alltid, men det er irriterende å måtte hale ut det lille som finnes av informasjon. Jeg får stort sett svar på de tingene jeg spør om, men hvorfor kan ikke forhandler være i forkant og sende ut noen "nyhetsbrev" til sine kunder

Ja, med tanke på hvor uendelig enkelt det nå er å holde kontakten ved å sende ut en hilsen, eller informasjon SW-oppdateringer som lagt inn i bilen du venter på, så er det overraskende uprofesjonelt av dagens bilselgere når de ikke benytter seg av dette.

ELvin2022

Gror bilene fast på checkpoint 7 tro? 😑

Olemann

Sitat fra: ELvin2022 på lørdag 29. januar 2022, klokken 17:58
Gror bilene fast på checkpoint 7 tro? 😑

Min sto der ca. 3 måneder, tror det er nokså normalt, noen vil sikkert synes det er lenge ;)

ELvin2022


Løytnanten

Sitat fra: Olemann på lørdag 29. januar 2022, klokken 18:33
Sitat fra: ELvin2022 på lørdag 29. januar 2022, klokken 17:58
Gror bilene fast på checkpoint 7 tro? 😑

Min sto der ca. 3 måneder, tror det er nokså normalt, noen vil sikkert synes det er lenge ;)

Jeg ser på dette som et svangerskap. Jeg knulla selgeren 21. mai i fjor, og ser nå frem til å ta i mot en velskapt ID.4 GTX rundt 21. februar.

Jeg er imidlertid, gjennom deltakelse på dette forumet, forberedt på at visse misdannelser kan forekomme. En tidlig overføring til fosterforeldre kan bli aktuelt dersom en høvelig kompensasjon tilbys.

ELvin2022


Trond.m

#161
Han flagget tidligere at bilen skulle selges, så at han snakker ned bilen ved enhver anledning tyder på dårlig dømmekraft.

Løytnanten

Sitat fra: Trond.m på lørdag 29. januar 2022, klokken 19:52
Han flagget tidligere at bilen skulle selges, så at han snakker ned bilen ved enhver anledning tyder på dårlig dømmekraft.
Økonomien i denne transaksjonen er helt uten betydning for meg Trond.m, så mine kommentarer må du lese som frustrasjon over produkt, importør og forhandler/selger.


TJV

Sitat fra: Løytnanten på lørdag 29. januar 2022, klokken 21:34
Sitat fra: Trond.m på lørdag 29. januar 2022, klokken 19:52
Han flagget tidligere at bilen skulle selges, så at han snakker ned bilen ved enhver anledning tyder på dårlig dømmekraft.
Økonomien i denne transaksjonen er helt uten betydning for meg Trond.m, så mine kommentarer må du lese som frustrasjon over produkt, importør og forhandler/selger.

Men må du få ut frustrasjonen daglig i flere tråder her på elbilforum? Kan du redusere det til 2 ganger i uken 😉?  Fortsatt god lørdagskveld.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

Løytnanten

Sitat fra: TJV på lørdag 29. januar 2022, klokken 22:22
Sitat fra: Løytnanten på lørdag 29. januar 2022, klokken 21:34
Sitat fra: Trond.m på lørdag 29. januar 2022, klokken 19:52
Han flagget tidligere at bilen skulle selges, så at han snakker ned bilen ved enhver anledning tyder på dårlig dømmekraft.
Økonomien i denne transaksjonen er helt uten betydning for meg Trond.m, så mine kommentarer må du lese som frustrasjon over produkt, importør og forhandler/selger.

Men må du få ut frustrasjonen daglig i flere tråder her på elbilforum? Kan du redusere det til 2 ganger i uken 😉?  Fortsatt god lørdagskveld.
Lover å prøve, TJV.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA