Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ustabil ACC?

Startet av Bjoris, tirsdag 15. juni 2021, klokken 13:52

« forrige - neste »

Bjoris

Jeg ser at min ACC ofte er ute av drift og da ikke kommer tilbake før det har vært en start/stopp øvelse med bilen. Ser også at når jeg har plugget i henger som har ett lys med feil på så kommer det ACC:FEIL... Ca 1/5 av gangene jeg starter bilen så skjer dette enten med en gang eller i løpet av kjøreturen, oftere når henger står i, men ikke alltid da heller...

Har time på torsdag, men syns det er litt voldsomt å bruke en halv arbeidsdag. Dumt de ikke bare kan logge seg på bilen å se hva som er feil så kan jeg heller kjøre ned når de kan fikse feil. Nå blir det garantert en tur ned der det mest sannsynlig kommer til å fungere akkurat da (slik er det jo alltid med periode feil) eller det blir en identifikasjon og så må jeg komme tilbake for å bytte noe

daktari

Kan du ikke fikse det elektriske på hengeren din først, og se om det dukker opp igjen?

Høres ut som en feilmelding som hengeren utløser, så blir den liggende i systemet selv når henger ikke er koblet på. Men feilkoden blir disablet/slettet ved en start/stopp. Antagelig en bug som vil bli fikset med tiden - med mindre du har en sensorfeil som kommer og går litt på ACC, f.eks. en korrodert kontakt etc.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

igniztion

Jeg har også fått denne feilmeldingen med en litt eldre henger tilkoblet. Fikk også meldingen en gang etter at hengeren var koblet fra igjen. Etter dette har jeg ikke hatt noen problemer.

Eldre henger med "gammel" kontakt og muligens litt sketchy elektronikk.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

Bjoris

Hos oss har dette skjedd både før, under og etter at vi har brukt henger så tror ikke årsaken er hengeren, men virker som det blir verre når den er på. I dag har det tross flere start og stopp fungert fint, det henger selvsagt sammen med at vi har timei morgen tidlig så er vel bare å utsette timen. Håper jo det har ordnet seg selv, vi får se

Bjoris

Det har ikke vært noe feil med ACC siste døgn så spent nå på om dette kommer tilbake når vi legger mot NordNorge neste fredag, jeg hadde ikke tid til å stikke til Møller og tror ikke de hadde funnet noe heller sålenge feilen ikke er der...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA