Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

2019 model 3 lr awd godt kjøp

Startet av Elbilusikker, tirsdag 15. juni 2021, klokken 10:07

« forrige - neste »

Elbilusikker

Skulle egentlig ha en s85d men forhandleren rotet til det. Så jeg ble oppgitt å ga f.

Kikker i steden for på en 2019 model 3 LR awd med alt utstyr utenom fsd hw3. Sistnevnte vet jeg ikke hva er og om man trenger.

Hva burde man passe på ved kjøpe en 2019 modell som har gått rundt 70000 km. Og prisene på rundt 370 +- er det innafor eller litt stivt¿

Og en annen ting jeg lurer på. Ser at model 3 awd LR skal ligge på 462 hk. Men da jeg søker opp enkelte jeg ser på,varierer det helt ned til 202 hk på vegvesenet.

RJK

Elektriske hestekrefter er mer enn dobbelt så gode som ice-hestekrefter...  8)

Fra spøk til revolver, det har med hvordan man måler dette, så det er helt vanlig at tallet som står i vognkortet ikke er det samme som leverandøren skryter av. Men kreftene er der likevel.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

jlan

Det var en del oppgraderinger i løpet av 2019, bl.a. nytt baksete og tilhengervekt opp fra 910 til 1000 kg.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

TøddiVedder


Contango

FSD er ikke viktig. HW3 er heller ikke viktig med dagens funksjonalitet i bilen. Hvis man tror det kommer noe magisk software i fremtiden som krever HW3, så kanskje. Jeg tror ikke det og ville selv fokusert på tilstand, km og pris.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

TøddiVedder

FSD er viktig for noen. Så når de fleste mener at man ikke får noe igjen for det ved salg, så ville jeg definitivt hatt dette med ved kjøp av brukt.
Men også kun HW3 ville jeg ihvertfall sørget for å få med. Det er neppe mange model 3 uten dette. Bare å få visning av skilt og bosspann.

Radial

Må da være mye bedre å finne en rustfri bil i god stand, eid av en entusiast, gjerne med full Mercasoll behandling og gyldig anti-rust garanti fra anerkjent verksted da bilen var ny, skvettlapper og PPF eller i det minste lakkforsegling 🙂

Man skal jo ha bilen i noen år... sannsynlig vis?
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Electric cars in Norway

Radial :+1: ironi? Tesla i Norge godtar vel ikke Mercasol behandling ift garanti?

Radial

#8
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 16. juni 2021, klokken 15:42
Radial :+1: ironi? Tesla i Norge godtar vel ikke Mercasol behandling ift garanti?

Så lenge du har garanti fra verkstedet for Mercasol, så har det vel ingen ting å si hva Tesla sier om sin egen rust-garanti (ganske dårlig)🙂
Forutsatt ting er skikkelig gjort da, uten fullt av mercasol på kontakter, lykter etc.

I mine øyne er ihvertfall en godt behandlet bil, ett mye bedre kjøp enn HW3/FSD etc. Fin bonus, men det er tross alt tilstanden på bilen som er viktig når du handler brukt.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Mondeo

HW3 vil kunne vise deg trafikklys, søppelbøtter, dyr osv på skjermen uavhengig om man har FSD eller ikke (men må slåes på manuelt om man ikke har FSD)
Så kan være kjekt å ha, men vil ikke si det burde være noe dealbreaker å måtte leve med HW 2.5.

HCO

Personlig ville jeg ikke kjøpt en brukt Model 3 som ikke har fått antirustbehandling i Norge, og helst også "deksel-kit" (skvettlapper er ikke nok). Motstandsdyktighet mot rust er dårlig løst (= ikke løst) fra fabrikk.

Jeg tror at det allerede om et par år kommer til å være mange Model 3 som har stygge rustangrep rundt hjulbuer og kanaler. Videre tror jeg det kommer til å føre med seg et dårlig bruktbilrykte og lavere bruktbilpriser. Synd, for det er en fantastisk bil på alle andre måter.

Selv satser jeg på at vårt eksemplar skal leve lenge og være mest mulig rustfri, men det er fordi vi har erklært krig mot rusten fra dagen vi hentet den som nybil.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Wisd0m

Sitat fra: HCO på fredag 18. juni 2021, klokken 09:55
Personlig ville jeg ikke kjøpt en brukt Model 3 som ikke har fått antirustbehandling i Norge, og helst også "deksel-kit" (skvettlapper er ikke nok). Motstandsdyktighet mot rust er dårlig løst (= ikke løst) fra fabrikk.


👨‍🔧

HCO

Sitat fra: Wisd0m på fredag 18. juni 2021, klokken 12:30
Sitat fra: HCO på fredag 18. juni 2021, klokken 09:55
Personlig ville jeg ikke kjøpt en brukt Model 3 som ikke har fått antirustbehandling i Norge, og helst også "deksel-kit" (skvettlapper er ikke nok). Motstandsdyktighet mot rust er dårlig løst (= ikke løst) fra fabrikk.

👨‍🔧

Ofte kan en setning fungere like godt ved å fjerne dobbel nektelse, men ikke her. https://www.sprakradet.no/klarsprak/om-skriving/sprak-i-lover-og-forskrifter/skriverad/setningsbygning/setninger-med-dobbel-nektelse/
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA