Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 495 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Elbilhjelpen.no AS sin Berlingo  (Lest 842 ganger)

elektrolux

• Gold Member
    • Vis profil
Elbilhjelpen.no AS sin Berlingo
« på: Mandag 14. Juni 2021, klokken 12:19 »
Vi har kjørt elektrisk varebil siden 5 jan 2016 og var med det en av de første bedriftene i Norge med slik transport.

Bilen ble kjøpt da jeg hadde utleie på alle de andre bilene mine, og trengte transport dagen etter. Siden det har den vært et kjærkomment kjøretøy som har blitt brukt for henting og levering av mang en ladekabel og ladestasjon i tillegg til flyttelass rundt om i landet. Har til og med brukt bilen som en rullende utstillingsvegg for ladeutstyr.

Måtte bytte girkasse og spline som er en vanlig feil på disse bilene grunnet at motorstyringen gir et voldsomt slag om en glemmer å sette bilen i P før en skrur av tenningen. Ellers en feilfri og fantastisk bil med enorm lastekapasitet.

Bilen er lite brukt etter 10 feb 2020 grunnet innføring av bompenger på elektriske varebiler under 3500T tillatt totalvekt. I stedet benyttes 2 hjult transport der det lar seg gjøre.

For å unngå problemer med privat bruk og skattlegging av det, er bilen kjøpt privat, og det føres i stedet km de gangene jeg bruker den i bedriftssammenheng. Glemmer jeg da å føre km er det kun mitt tap, og det ilegges ikke straffeskatt etc.

Legger ved noen bilder fra Berlingoen og dens strabaser.
« Siste redigering: Mandag 14. Juni 2021, klokken 12:22 av elektrolux »
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://Elbilhjelpen.no AS

Har hatt Cree SAM og City el
Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Citroen C1 EVie, Berlingo, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino, Aptera #2246 og Sølv Monotrazer MTE-150 #7042

Daglig leder i Elbilhjelpen.no