Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Elbilhjelpen.no AS sin Berlingo

Startet av elektrolux, mandag 14. juni 2021, klokken 12:19

« forrige - neste »

elektrolux

Vi har kjørt elektrisk varebil siden 5 jan 2016 og var med det en av de første bedriftene i Norge med slik transport.

Bilen ble kjøpt da jeg hadde utleie på alle de andre bilene mine, og trengte transport dagen etter. Siden det har den vært et kjærkomment kjøretøy som har blitt brukt for henting og levering av mang en ladekabel og ladestasjon i tillegg til flyttelass rundt om i landet. Har til og med brukt bilen som en rullende utstillingsvegg for ladeutstyr.

Måtte bytte girkasse og spline som er en vanlig feil på disse bilene grunnet at motorstyringen gir et voldsomt slag om en glemmer å sette bilen i P før en skrur av tenningen. Ellers en feilfri og fantastisk bil med enorm lastekapasitet.

Bilen er lite brukt etter 10 feb 2020 grunnet innføring av bompenger på elektriske varebiler under 3500T tillatt totalvekt. I stedet benyttes 2 hjult transport der det lar seg gjøre.

For å unngå problemer med privat bruk og skattlegging av det, er bilen kjøpt privat, og det føres i stedet km de gangene jeg bruker den i bedriftssammenheng. Glemmer jeg da å føre km er det kun mitt tap, og det ilegges ikke straffeskatt etc.

Legger ved noen bilder fra Berlingoen og dens strabaser.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

Og da er siste elbilen min med skilt solgt. Går til Ukraina og håpet er at den blir nyttig i kampen mot Putin
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

#2
Og der kom erstatteren på plass. Ekte Euro 4 Diesel. 💀

Ducato kom sent på banen med Euro 5 som betyr ingen vei utenom dieselpartikkelfilter og alle ulempene det medfører. ( Add blue, økt baktrykk på eksosen som medfører problemer for EGR ventilen og Turbo og økt forbruk. )

Skal man først betale bom bør man få valutta for pengene synes nå jeg.

Ducato'en er den korteste varebilen med innvendig plass til en Monotracer, så stemningen var høy da jeg klarte å sikre meg denne som skal være noe så sjeldent som en rustfri og velholdt L3H2 varebil.

Planen videre blir det å rigge den til med ombordkjøringsramper og senkeseng for henting av Sølvpilen før de nye elbilavgiftene trer i kraft.

Peraves brukte selv en slik varebil når de leverte MonoTracer til kundene sine.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA