Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser på finn

Startet av Moas, mandag 14. juni 2021, klokken 08:33

« forrige - neste »

andy99

#30
Sitat fra: telcontar på onsdag 16. juni 2021, klokken 09:40
Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 16. juni 2021, klokken 09:38
Sitat fra: telcontar på onsdag 16. juni 2021, klokken 09:13
Glad jeg ikke vant P45 i bingo lotteriet, hadde nok angret bittert nå som BMW i4 M50 dukket opp til meget bra pris (bestilt). Mulig kunne flippet P45, men glad for å slippe å styre med sånt.

Fortsatt 100 000 mer enn ioniq 5  :D Er 2 forskjellige biler og, folk som har små barn med barnevogn ser nok ikke på i4 som et alternativ, er nok mer ix3 som er konkurrenten men koster vesentlig mer og kun bakhjulstrekk.

Enig at det er 2 vidt forskjellige biler, men for meg er heldigvis i4 mye bedre/riktigere valg.

Nå er ikke ioniq 5 og i4 så forskjellige, begge er kombicoupé. Med begrenset bagasjeplass, og ikke et alternativ for oss med behov for familiebil.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Øyvind.h

Sitat fra: Moas på onsdag 16. juni 2021, klokken 08:29
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 16. juni 2021, klokken 08:22
Men med Hyundais track record for levering av nye modeller tenker jeg dette kan være en helt ok deal for både kjøper og selger. Vil du hoppe forbi den enorme køen koster det litt.
Når jeg bestilte Ioniq 5 for noen dager siden var det bare noen ukers ventetid på 2wd modellen. Min lokale Hyundai forhandler sa også at jeg kunne trekke meg uten kostnader senere.

Forhandlerne reklamerer med at de har kjøpt inn noen biler på spekk, så da får du en ferdig produsert bil allerede underveis. Mulighet til å trekke seg kostnadsfritt er et hederlig unntak fra vanlig praksis hos forhandlere. Jeg fikk inn forbehold når jeg bestilte EV6 ettersom den ikke er tilgjengelig for test enda. Men slike unntak endrer ikke på etablert praksis om at det å gå ifra avtale medfører bruddgebyr. Det finnes det utallige eksempler på hos forskjellige importører.

Når det gjelder leveringstid - forsøk det samme med en godt utstyrt 4wd som skal produseres og sendes så tipper jeg resultatet blir annerledes. I hvert fall om en tar i betraktning kommunisert produksjonskapasitet og etterspørsel. Tallene går rett og slett ikke opp med forhandlernes lovnader om levering, med mindre de har bestilt en haug biler på spekk med 4wd og forskjellige utstyrsvarianter. Det kan tenkes mtp hvor lenge en måtte vente på Ioniq (og eNiro fra Kia som ligger under Hyundai paraplyen).
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Limodriver

Nye biler kommer til:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=222202533
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=220979082

Velbekomme til dem som ønsker å kjøpe en Ioniq5 til 570-580k

Uten å gå inn på diskusjonen om flipping forstår jeg virkelig ikke at noen ønsker å betale en slik overpris for å kjøpe en Hyundai. Jeg har selv Kona og er tålelig fornøyd, men heller ikke noe mer. Forsåvidt er min holdning uavhengig av om det er en kvalitetsbil eller ikke. Min, lærdom er at jeg vil prøve å styre unna bilmerker som "doserer" biler i markedet slik enkelte gjør. Dersom det er mangel på innsatsfaktorer for å produsere elbiler sier det sitt om den planlagte elektrifiseringen av bilparken.

Ved å betale en slik overpris og følgelig ta en direktekostnad som er ganske høy, bør en ha en svært god økonomi i og med at en velger å ta en direkte merkostnad for å sikre seg en bil som ikke er unik på noen måte.


HPSE

Sitat fra: Moas på onsdag 16. juni 2021, klokken 08:29
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 16. juni 2021, klokken 08:22
Men med Hyundais track record for levering av nye modeller tenker jeg dette kan være en helt ok deal for både kjøper og selger. Vil du hoppe forbi den enorme køen koster det litt.
Når jeg bestilte Ioniq 5 for noen dager siden var det bare noen ukers ventetid på 2wd modellen. Min lokale Hyundai forhandler sa også at jeg kunne trekke meg uten kostnader senere.

Hva vil noen uker si? Hvilken fargekombo? Eg bestilte for ca 3 uker siden og er forespeilet levering i August forhåpentligvis..
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Moas

Sitat fra: HPSE på onsdag 16. juni 2021, klokken 19:49
Sitat fra: Moas på onsdag 16. juni 2021, klokken 08:29
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 16. juni 2021, klokken 08:22
Men med Hyundais track record for levering av nye modeller tenker jeg dette kan være en helt ok deal for både kjøper og selger. Vil du hoppe forbi den enorme køen koster det litt.
Når jeg bestilte Ioniq 5 for noen dager siden var det bare noen ukers ventetid på 2wd modellen. Min lokale Hyundai forhandler sa også at jeg kunne trekke meg uten kostnader senere.

Hva vil noen uker si? Hvilken fargekombo? Eg bestilte for ca 3 uker siden og er forespeilet levering i August forhåpentligvis..
Senest august, ja, men kanskje tidligere og. Fargen spilte ikke så mye rolle. Jeg valgt samme som jeg har idag (grå).
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

HPSE

Har du fått melding med oppdatering på om bil er produsert osv? Hva er evt status der? på min står det fremdeles bare at ordre er opprettet. Tar jo ca 1-1.5 mnd fra den sendes til den kommer til drammen og deretter tar det 2 +/- uker før den kommer til forhandler... Tror fort det kan bli vanskelig med august
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Moas

Hos forhandleren viste selgeren meg liste over biler på vei til Norge. Selgeren prøvde å få bekreftet leveringsdato raskere enn august, men Hyundai Norge ville ikke det på telefonen når jeg var der.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

Tjafsaren

Noen som har fått indikasjon på når en standard range kommer? Og pris?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA