Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Priser på finn

Startet av Moas, mandag 14. juni 2021, klokken 08:33

« forrige - neste »

Moas

Da er første Ioniq 5 til salg på finn:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=221938464

Det blir spennende å se på prisutviklingen på annenhåndsmarkedet på denne modellen.
2022 3 RWD/SR+ den siste 3-er m/p-sensorer, blink- og girspake
Laveste nypris tm3: 20: 384, 21: 399, 22: 349, 23: 369, 24: 379

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.


Counterpointer

Det var ikke så gal pris på de to ?

moby666

Prisen på de som ligger på finn er ikke så ille,  tatt i betraktning hva du må betale for en ny id.4 eller Enyaq.

hELgenen

Litt trist er det dog - at folk driver flipping. Det er liksom blitt en egen greie for enkelte. Det finnes nok av de som faktisk stod på listen som ikke fikk kjøpe og som ville beholdt bilen. Men det er vel bare slik verden er blitt - folk selger vel sin egen mor dersom de fikk nok betalt (regner ikke med svigermor - den hadde vel blitt vanskelig å omsette)

andy99

Sitat fra: moby666 på mandag 14. juni 2021, klokken 17:04
Prisen på de som ligger på finn er ikke så ille,  tatt i betraktning hva du må betale for en ny id.4 eller Enyaq.
Nå er nok id4 og enyaq langt mer populære biler og har en større kundemasse en ioniq 5.
Tesla Model Y Long Range 2019 med sw: 2022.20.6

Counterpointer

Sitat fra: andy99 på mandag 14. juni 2021, klokken 17:55
Sitat fra: moby666 på mandag 14. juni 2021, klokken 17:04
Prisen på de som ligger på finn er ikke så ille,  tatt i betraktning hva du må betale for en ny id.4 eller Enyaq.
Nå er nok id4 og enyaq langt mer populære biler og har en større kundemasse en ioniq 5.
Men tilbudet (leveranse) av de to må være antatt mye større enn for Ioniq 5 og skulle derfor tilsi lavere pris ut fra tilbud

Olemann


Interessant å se hvor lite "overpris" disse ligger ute for, og enda ikke solgt kjapt.

Så vidt jeg oppfattet ble det ikke gitt noen rabatter på P45, men folk er vel klar over at det nå gis på ordinær bestilling, og det vil jo påvirke prising.  Dessuten er ikke leveringstid som i "gamle dager" for Kona og eNiro og Ampera_e, slik at mye tyder på at flippernes glansdager er over.

RJK

499 K for bil + pris på krok, så må faktisk si jeg synes prisene er nøysomme. Innfellbar krok var vel fort 25 K om jeg ikke husker feil. Eller var det kun for avtagbar?
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Limodriver

Jeg tror rett og slett ikke det er mye å hente ved å flippe elbiler lenger. Det er såpass god tilgang på elbiler med lang rekkevidde og i samme klasse/prisklasse at jeg har vondt for å se at noen i dagens marked gidder å betale overpris for en Ioniq.

Jeg tror bilene kommer til å forbli usolgt akkurat som når enkelte prøver å selge pariseragurker for kr 5000 pr glass og Gastromat for svartebørspriser. Men, det er lov å prøve seg, jeg vil tro en skal være fornøyd om en får bilprisen. Vi får for selgernes skyld håpe de ikke har kjøpt bilen kun for spekulasjon og da ikke ønsker å beholde den, men vil selge for "enhver" pris.

Counterpointer

Likevel er det alltid noen som må syte over det de kaller «flippere», selv her hvor det tydelig er nær null i profitt

arthur

Sitat fra: hELgenen på mandag 14. juni 2021, klokken 17:10
Litt trist er det dog - at folk driver flipping.

Hvor mye margin er det på de bilene som ligger ute for salg med utgangspunkt i prisen de spør (og trolig ikke får)? Takket selv nei til bil og kjøpte en ny Kona.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

turfsurf

Sitat fra: arthur på tirsdag 15. juni 2021, klokken 09:45
Hvor mye margin er det på de bilene som ligger ute for salg med utgangspunkt i prisen de spør (og trolig ikke får)? Takket selv nei til bil og kjøpte en ny Kona.
Med prisen de ligger ute til så er det ikke mye margin, men de legger jo opp til budrunde. Spørs om de får det til da.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

moby666

Vi var så heldige at vi vant 2 p45 i hyundai lotteriet. Solgte den ene videre for dagens utsalgspris, dvs at jeg tjente 35000, dvs at jeg fikk "gratis" vinterhjul og hengerfeste på den andre. Begge parter synes det var en god deal.

hELgenen


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA