Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Det norske avgiftssystemet favoriserer 3 hjulene. Så hvorfor ser vi så få på vei

Startet av elektrolux, mandag 14. juni 2021, klokken 08:07

« forrige - neste »

OhmPaPa

Hvor mange dager i året går med til service og vedlikehold av så mange biler? Har selv to biler og syns det blir i overkant mye styr. EU, service, dekkskifte to ganger i året, vasking og polering.

Counterpointer

Sitat fra: OhmPaPa på onsdag 16. juni 2021, klokken 13:03
Hvor mange dager i året går med til service og vedlikehold av så mange biler? Har selv to biler og syns det blir i overkant mye styr. EU, service, dekkskifte to ganger i året, vasking og polering.
Electrolux får svare for seg selv, men jeg synes det er i overkant mye med fire biler selv, veteraner og fritidskjøretøy har ikke så stort behov så det går greiere. Er det veldig få km på et kjøretøy så blir ikke service noen hyppig sak.

elektrolux

Som counterpointer påpeker blir det minimalt med servicebehov da jeg helst kjører elektrisk som i praksis er vedlikeholdsfritt.

Siden det er snakk om L1-L7e kjøretøy slipper en også EU kontroll.

En annen fordel med mer enn ett kjøretøy er at en kan ta vedlikehold når det passer best, og likevel ha et kjøretøy å bruke. ;)
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

02jan

Tja 3 av mine biler har jeg hatt 20-30 år og holder seg fint i neste 30 ( konverteres enkelt til el når det blir lovlig i dette landet).

Men ok en bil ? Når jeg får Tesla CT , kan jeg teoretisk klare meg med et kjøretøy.

Alt. 0 kjøretøy, bestille taxi, ta fly i feie,  låne/lei biler, forlange at buss/tog til en hver tid jeg skal et sted fra a - b og tilbake.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Cougar

Av de elektriske 3-hjulingene jeg har sett er det en som jeg kunne tenke meg som ekstra-bil:
Sondors.
Med dette utseende og pris estimert under 100kkr, så kunne det blitt en morsom liten sak :)

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2019 Ioniq El + mange andre biler

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA