Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladeløsning, lite gjennomtenkt ??

Startet av Usikker, søndag 13. juni 2021, klokken 17:31

« forrige - neste »

Usikker

Rett meg hvis jeg tar feil da jeg ikke har bladd i boka ennå

Vanligvis når bilen skal lade står den i en parkeringskjeller uten mobildekning, kan derfor ikke bruke appen til å starte / stoppe lading

Har programmert schedule lading så bilen starter ladning kl. 22:00 på kvelden, hvis den ikke er ferdig til 05:00 skal den avsluttes.

Dette fungerer helt fint men så...
Kjørte ned i garasjen for jeg skulle lade nå med en gang...
Måtte da inn i menyen på bilen... EV knapp og så inn på schedule lading og slå av dette.
Satte inn kabelen og den begynte å lade  :-)

Men etter en time skulle jeg bruke den igjen...  hvordan får man da stoppa bilen ?
Kabelen sitter fast, ikke lys i knappen ved siden av ladekontakten og bilen står uten dekning

På 2018 var ikke dette noe problem... der var den en knapp nede på venstre bryterpanel som koblet ut timer og man kunne sette inn og trekke ut ladekabel som man ville selv
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Usikker

Fant ut av det  ??? .... hvis man bare låser opp bilen og finner på noe annet så er det for sent...

Lås opp bilen og gå foran bilen med en gang og trykk på den orange knappen som lyser... da får du stoppa ladinga
Venter du litt for lenge slutter den knappen å lyse og da må du begynne på nytt dvs. låse.... vente litt....   og så låse opp på nytt
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

RJK

Skal være unødvendig å trykke noe mere enn knapp for å låse opp bilen. Men den låser igjen etter noen sekunder, så helst ikke vent for lenge...

;-)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Usikker

--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

langemand

lås op, og lås op igen. Så har du 10 sekunder hvor stikket ikke er låst.

Sendt fra min VOG-L29 med Tapatalk

soulspy@evranger.com
Udvikler Android app til Hyundai og Kia elbiler: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.evranger.soulevspy
Nær København (DK)
+ 15.000 km i Kia eSoul 2020
+ 60.000 km i Kia Soul EV 2015
+ 5.000 km i Nissan Evalia 2015
+ 24.000 km i Peugeot 106 Electric 1999

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA