Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Prisøkning de siste dagene?

Startet av 2ris, fredag 11. juni 2021, klokken 12:03

« forrige - neste »

2ris

Har det vært en prisøkning helt nylig, de siste par dagene?

En LR AWD, med annen lakk, glasstak, 360 kam/Pilot Assist, vinterdekk, matter og hengerfeste til den nette sum av 545 000.

Latterlig kort avstand til en Model Y med tilsvarende utstyr og specs.

RJK

Du spør om TM3-prisøkninger, og peker på TMY, i en tråd under PS2-forumet?

Er det med et dårlig stilt spørsmål om og PS2 har fått prisøkning, eller har du bare bommet helt på hvor dette innlegget burde befinne seg? Jeg lurer fælt...  ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

2ris

TM3?  :-\

Vet ikke helt hvor du fikk det fra :)

LR AWD, altså en Long Range Polestar 2 med firehjulsdrift. TM3-spørsmål er naturlig å ta i TM3-forumet.

Andre som har innspill?

Hoggorm

Prisøkningen kom for ca 1 måned siden da nye utgaver med lavere utstyrsnivå til lavere priser ble gjort tilgjengelig for bestilling. Som ventet ble da "Launch Edition - spec" dyrere.

Men fortsatt er det lagerbiler tilgjengelig til gammel pris. Da får du bil mye raskere men ikke med varmepumpe. 32000 for varmepumpe syne jeg er i overkant.

Tilsvarende spec på Tesla Mod. Y blir 23000 dyrere. Det er relativt sett ikke så mye men så spørs det jo om man synes Model Y er så mye bedre eller i det hele tatt bedre. Model Y er best på mye men ikke alt. For meg er Polestar 2 en bedre bil og når den koster 23000 kr mindre blir valget enkelt.

RJK

Sitat fra: 2ris på fredag 11. juni 2021, klokken 22:09
TM3?  :-\

Vet ikke helt hvor du fikk det fra :)

LR AWD, altså en Long Range Polestar 2 med firehjulsdrift. TM3-spørsmål er naturlig å ta i TM3-forumet.

Andre som har innspill?

Upps, her er nok jeg som har fulgt dårlig med. Visste ikke at de hadde begynt med SR og LR-betegnelser på PS2, noe som vel ble innført med de nye alternativene med 64 kWh batteri og 1 motor, mot 74 kWh og single eller dual-motorisering.

Da får jeg bare beklage, og oppfatte meg selv som bedre opplyst nå.

;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA