Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Enorm økning i forbruk med takboks (Thule XT 400L)

Startet av 1000kwh, fredag 11. juni 2021, klokken 08:20

« forrige - neste »

1000kwh

Har montert en takboks på bilen og prøvde meg på motorveien for å sjekke forbruk. Kan slå fast at i 110km/t så fortsatte forbruket å krype mot 25kwt/100km og jeg måtte ned til 100km/t for å ikke gå tom for strøm. Tror fort det kunne stabillisert seg rundt 25-26kwt/100km.

Det kan likevel se ut til at ved 80-km/t-100km/t er det vesentlig bedre. Lå rundt 19kwt/100km i 100km/t og 17kwt/100km i 80 km/t.

En del mer støy i en allerede veldig bråkete bil må man også leve med.  :laugh:

Counterpointer

Du får montere den motsatt vei (og håpe du ikke kollidere)

Radial

#2
Bare kjørt med boks 1 gang, men bilen min bråka ikke spesielt mye med boks. (Thule XT XL boks, 600L?)
Litt vindsus, men ellers liten forandring... Kjører EVO wingbar stenger, som avgir veldig lite støy (kjørt planker i det siste, null problem å kjøre mange dager med takstativ).

Forbruket var umulig å differensiere fra vanlige dager, var blaut vintersørpe med 1-2grader, og lå på ca 2,5kw/mil som jeg normalt uansett gjør på sånne dager.. sommerferien gir vel bedre svar.
Men 100kmt høres ut som en fornuftig maks med skiboks😄
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Bensinkanna

Når vi kjører til sørlandet så ligger den på 24. vi kjører med lavtbyggende thule edge, packline fx suv og 19 tommere med 255 dekk. Ganske så lite støy, spes sammenlignet med teslan. Alt i alt veldig fornøyd😁

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA