Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Test GTX

Startet av Olemann, onsdag 09. juni 2021, klokken 19:33

« forrige - neste »

LMOR

2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR


https://youtu.be/E2UWAws_wGs

Han beskriver at det er STOR forskjell på på Max / Min DCC
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

MightyCalves

#152
Satt meg bare inn i den mens jeg leverte min Passat GTE på Service og dette var det første jeg fikk se  :D

LMOR

Hører vel kanskje mer hjemme under Feil og Mangler enn under Tester av GTX?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Counterpointer

Sitat fra: LMOR på mandag 26. juli 2021, klokken 15:21
Hører vel kanskje mer hjemme under Feil og Mangler enn under Tester av GTX?
Var en kort test, likte du ikke resultatet kanskje?
Kriteriene for testen var kanskje ikke så klare og resultatet tilfeldig. Men like greit som mange andre tester.

paalsen

Sitat fra: Counterpointer på mandag 26. juli 2021, klokken 17:27
Sitat fra: LMOR på mandag 26. juli 2021, klokken 15:21
Hører vel kanskje mer hjemme under Feil og Mangler enn under Tester av GTX?
Var en kort test, likte du ikke resultatet kanskje?
Kriteriene for testen var kanskje ikke så klare og resultatet tilfeldig. Men like greit som mange andre tester.
Kan hende han svarte på innlegg #153


Sent from my iPhone using Tapatalk

Counterpointer

Sitat fra: paalsen på mandag 26. juli 2021, klokken 18:11
Sitat fra: Counterpointer på mandag 26. juli 2021, klokken 17:27
Sitat fra: LMOR på mandag 26. juli 2021, klokken 15:21
Hører vel kanskje mer hjemme under Feil og Mangler enn under Tester av GTX?
Var en kort test, likte du ikke resultatet kanskje?
Kriteriene for testen var kanskje ikke så klare og resultatet tilfeldig. Men like greit som mange andre tester.
Kan hende han svarte på innlegg #153


Sent from my iPhone using Tapatalk
Som også er en kort test

LMOR

Jeg liker begge deler, beskrivelse av tester og beskrivelse av feil. En dag husker jeg en feil eller en test jeg har sett her, og da blir det rotete og blande dette sammen. Det er også irriterende å sjekke ut en ny test for bare å se at det var bilde av en feil.
Alle biler har mer eller mindre feil. Det at skjermen er død eller opp ned er en interessant feil, men har null verdi ift hvordan GTX er som bil, hvis det ikke er slik at det er normalt at bilde er opp ned..
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR


https://youtu.be/VfqhoP1vyl4

Bra review med litt sammenligning mot Q4 og Enyaq. Han legger vekt på de samme minus og de samme pluss jeg har.
Synd med så mye pianolakk, og at vi ikke kan style interiøret enda. Men det viktigste er hvordan den er å kjøre og bruke.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

hELgenen

Sitat fra: LMOR på tirsdag 27. juli 2021, klokken 11:18

https://youtu.be/VfqhoP1vyl4

Bra review med litt sammenligning mot Q4 og Enyaq. Han legger vekt på de samme minus og de samme pluss jeg har.
Synd med så mye pianolakk, og at vi ikke kan style interiøret enda. Men det viktigste er hvordan den er å kjøre og bruke.

Merkelig video - hvorfor er denne publisert 26 juli, mens den allerede finnes her publisert 21. juni


https://www.youtube.com/watch?v=Eqqh7gQ9qWY

Ser at det nå er en annnen aktør som har publisert samme video - nettet oversvømmes av kopi av kopien



ELvin2022

Endelig er første El bil og  ID 4 gtx bestilt. Og endelig har man meldt seg inn i elbil forum! Takk for masse nyttig info fra mange herlige brukere 👍🏻

Trond.m

Sitat fra: ELvin2022 på tirsdag 27. juli 2021, klokken 14:00
Endelig er første El bil og  ID 4 gtx bestilt. Og endelig har man meldt seg inn i elbil forum! Takk for masse nyttig info fra mange herlige brukere 👍🏻
Uten hengerfeste kanskje ? Og hva er forventet leveringstid ?

ELvin2022

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 27. juli 2021, klokken 14:07
Sitat fra: ELvin2022 på tirsdag 27. juli 2021, klokken 14:00
Endelig er første El bil og  ID 4 gtx bestilt. Og endelig har man meldt seg inn i elbil forum! Takk for masse nyttig info fra mange herlige brukere 👍🏻
Uten hengerfeste kanskje ? Og hva er forventet leveringstid ?

Ja, uten hengerfeste. Har firmabil med henger feste så den trenger jeg ikke. Antatt levering er uke 42, seneste er 48. Bestillte den i slutten av juni. Men tviler på at den kommer til avtalt tid.. 😞

LMOR


https://youtu.be/0sKQ5UpkRD8

Ikke er ord blir sagt, men gode bilder av mange detaljer. Og med lyden av at non blir trykket på eller lukket.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Eiko

Vurderer GTX som ny bil og har fått tilbud på nesten fullspekket bil. Jeg er i det sportige hjørnet når det kommer til bil og har derfor tatt med både 21" felger, top sport interiør og sportspakke +. Dog usikker på 21", likte 20" bedre.

Har hatt vw med sportsunderstell før og de har vært betydelig stivere oppsatt enn standard. Noen som har prøvd bilen med sportspakke/sportspakke + og kan si noe om forskjellen mellom de? Sportspakke er 15mm lavere og med stivere fjærer/dempere, sportpakke pluss er originalhøyde med med adaptive støtdempere. Usikker på valget her.

Ang stolene leser jeg at det er lite og myke sidestøtter. Tok top sport da jeg vil ha elektriske stoler med minne slik jeg har i dag. Noen som har prøvd begge og kan si noe om det? Hvordan er sittedelen feks? Harde? Har Volvos R-design så antar GTX blir en lite steg ned uansett. R-design er relativt harde med sinnsyke sidestøtter, men jeg liker det.

Skulle gjerne testet dette selv, men har ikke anledning grunnet jobb i utlandet, så kona og sønnen tar den biten denne gang. Jeg saumfarer nettet for info imens.

Ellers føles det som et merkelig valg med trommelbremser bak i 2021, men leser at Q4 også har det. Noe med elbil, rekkevidde og bremsing osv osv som mulig var argumentene  så det har kanskje en logisk forklaring.

Litt skeptisk til mangel på lyktespylere, men leser både positive og negative erfaringer knyttet til dette. Enyaq og Q4 har det, rart de kuttet det på ID4.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA