Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla glemmer strømstyrke

Startet av Caffe, tirsdag 08. juni 2021, klokken 22:48

« forrige - neste »

Caffe

Tidligere var det slik at hvis jeg ladet på plasser med shucko og satte ned strømstyrken (ladehastighet) til for eksempel 8A så husket bilen den innstillingen på det stedet. Etter en av de siste SW oppdateringene så virker det som om denne funksjonen er borte.

Er det andre som har opplevd det samme?
--------
Oslo
Blå LEAF 2013 mod.
Svart Tesla S 85 2015 mod.
Blå Tesla S 2019 LR raven

Muffinman

Ja, dette var et stadig problem de første årene. Da glemtes til og med strømsettingen om ladingen stoppet, og startet igjen. Hvis du stod på blåklump og kurs som var sikret med 20 eller 25A kunne man fint starte lading, sette til f.eks. 16A, sette på planlagt lading og greia startet på 32A når tiden kom med sprengt sikring som følge. Det skjedde også om strømmen forsvant under lading og kom tilbake. Har ikke sjekket på lange tider nå, UMC brukes nesten ikke lenger.

RaBalder

Tok en sikring etter at bilen dro til med 32A på en blå-adapter. Kursen var 16A og jeg hadde ladet tidligere med 16A.

Årsaken her var at bilen ikke skjønte det var samme sted som jeg hadde ladet tidligere.  Nordnorge og dårlig vær gjorde at bilen var ute å kjøre posisjonsmessig. Viste feil i kartet.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA