Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Stortinget vil ha kortbetaling og enklere prising av hurtiglading 

Startet av elbil.no, tirsdag 08. juni 2021, klokken 17:30

« forrige - neste »

elbil.no

Stortinget vil ha kortbetaling og enklere prising av hurtiglading 

Lading må gjøres mye enklere, mener flertallet på Stortinget. – Dette er en stor seier og noe vi har kjempet hardt for, sier Christina Bu i Elbilforeningen.

Source: Stortinget vil ha kortbetaling og enklere prising av hurtiglading 
Dette er en automatisk nyhetsfeed fra elbil.no Hjemmesiden til Norsk elbilforening

Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

DagfinnN

I prinsippet er jeg enig, men det blir nok en del kostnader her. Hvem tar disse tro? Det er det vel liten tvil om.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

1000kwh

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 09. juni 2021, klokken 08:39
I prinsippet er jeg enig, men det blir nok en del kostnader her. Hvem tar disse tro? Det er det vel liten tvil om.
Er det virkelig så store kostnader?

Man betaler jo med kort i vaskehaller, på gateboder, på automater osv osv..

Tror det er en god unnskyldning at det er så dyrt. Tror heller dette appstyret er dyrt. Laderen kunne jo faktisk vært uten nett og likevel tatt i mot kortbetaling og startet lading.

Rosstopher

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 09. juni 2021, klokken 09:38
Sitat fra: DagfinnN på onsdag 09. juni 2021, klokken 08:39
I prinsippet er jeg enig, men det blir nok en del kostnader her. Hvem tar disse tro? Det er det vel liten tvil om.
Er det virkelig så store kostnader?

Man betaler jo med kort i vaskehaller, på gateboder, på automater osv osv..

Tror det er en god unnskyldning at det er så dyrt. Tror heller dette appstyret er dyrt. Laderen kunne jo faktisk vært uten nett og likevel tatt i mot kortbetaling og startet lading.

Det er vel en grunn til at alle brusautomater tar kort i stedet for at de har en selvutviklet app og brikker. Jeg tenker at det umulig kan være så dyrt å ta kort hvis alle som selger for små summer kan gjøre det.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

DagfinnN

Sitat fra: Rosstopher på onsdag 09. juni 2021, klokken 11:51
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 09. juni 2021, klokken 09:38
Sitat fra: DagfinnN på onsdag 09. juni 2021, klokken 08:39
I prinsippet er jeg enig, men det blir nok en del kostnader her. Hvem tar disse tro? Det er det vel liten tvil om.
Er det virkelig så store kostnader?

Man betaler jo med kort i vaskehaller, på gateboder, på automater osv osv..

Tror det er en god unnskyldning at det er så dyrt. Tror heller dette appstyret er dyrt. Laderen kunne jo faktisk vært uten nett og likevel tatt i mot kortbetaling og startet lading.

Det er vel en grunn til at alle brusautomater tar kort i stedet for at de har en selvutviklet app og brikker. Jeg tenker at det umulig kan være så dyrt å ta kort hvis alle som selger for små summer kan gjøre det.
Jeg tror at de som driver ladestasjonene er i stand til å tenke og regne. Dersom kortautomat hadde vært billigere enn en app, ville nok kortautomat har vært på plass fra dag 1.
Jeg vet ikke noe om prisene, men la merke til et fylkeskommunalt lokalt busselskap ventet lenge med å innføre kortautomat på bussene pga pris.
Men som vanlig hjelper det ikke at vi synser og tror. Lars jobber jo i et selskap som tilbyr hurtiglading. Kanskje han kan forklare hvorfor ikke kortautomat har vært på plass fra dag 1?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA