Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Autopilot ?

Startet av Usikker, mandag 07. juni 2021, klokken 18:15

« forrige - neste »

Usikker

Må innrømme at jeg har ikke åpna den tjukke boka i hanskerommet ennå men oppdaga i dag at bilen kan finne veien til jobben selv  :laugh: :laugh:
På E134 der jeg ferdes er stripene fine og når jeg trykka inn cruise controllen og satte farta på 90 dukka det også opp et lite grønt ratt i dashbordet og jeg kjente på rattet at den styrte selv så jeg lot den prøve dette noen km og det funka greit. Sakka farta også når jeg havna bak en som lå i 80 men den styrte fin videre
Kan jo legge til at jeg hadde slått av det med å holde seg innafor oppmerking (filholderassistent)... det maser så mye når man kjører uten cruise control
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Jaroslavas

Visste du ikke når kjøte en bil for ca 350000 kr? Men det er ikke 100% autopilot
KIA e-Soul 2020, 64kWh, blå

hanche

Jeg prøvde dette en gang: Tok den ene hånden vekk fra rattet, og bare holdt veldig lett med den andre og lot hånden følge rattbevegelsene passivt. Det gikk ikke lang tid før bilen begynte å mase om at jeg måtte ha hendene på rattet, og så avsluttet jeg forsøket.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Usikker

Føler egentlig bare at det der er en forstyrrende funksjon
Med dagens variable kvalitet på veimerking og smale kjørefelt driver den hele tiden og skal justere så det blir lite kjøring med cruise control og hvis den føler at du ikke korrigerer styring begynner den å mase om at du må holde i rattet   :D
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA