Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen spørsmål ang lys og oppdateringer

Startet av Kimedic, søndag 06. juni 2021, klokken 21:40

« forrige - neste »

Kimedic

Hei.

Hvordan vet jeg at bilen har Matrix lys og at de virker?

står under "kjøp" i MMI at jeg har, adaptive lys, lysfunksjonspakke og en ting til jeg ikke husker. på alle 3 står det ubegrenset tid.

Under kjøp i FOD får jeg ikke opp at jeg kan kjøpe noe.

Er en 2020, 50AB

Den skal inn på møller å:

Oppdatere mmi programvare- 91x4
Servicetiltak 93g1
Batteriindikator 93h6
Bytte av baklykt 94m4

Hva er disse utbedringene/oppdateringene?

Jeg har kun hatt bilen en uke, og prøver å google meg frem til det meste, men ikke alt jeg klarer å finne ut av ::)



2020 e-tron 50

ThomasEL

Hvis du får opp en «Auto» indikator under (eller over, husker ikke helt) indikatorlampa for hovedlys i dash, så har du Matrix

91x4 er en oppdatering knyttet til hovedskjermen inne i bilen.

93g1 er vel den som hjelper kommunikasjonsmodulen til ikke å gå i dvale, og dermed en hjelp til bedre app kommunikasjon

93h6 er kontroll av ladeport, noen har hatt lekkasje

94m4 er altså bytte av baklykt. Flere har hatt trøbbel med denne, og de bytter derfor på biler produsert i et visst tidsrom

Husker ikke alle detaljer, men håper det var til litt hjelp.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Kimedic

Sitat fra: ThomasEL på søndag 06. juni 2021, klokken 22:59
Hvis du får opp en «Auto» indikator under (eller over, husker ikke helt) indikatorlampa for hovedlys i dash, så har du Matrix

91x4 er en oppdatering knyttet til hovedskjermen inne i bilen.

93g1 er vel den som hjelper kommunikasjonsmodulen til ikke å gå i dvale, og dermed en hjelp til bedre app kommunikasjon

93h6 er kontroll av ladeport, noen har hatt lekkasje

94m4 er altså bytte av baklykt. Flere har hatt trøbbel med denne, og de bytter derfor på biler produsert i et visst tidsrom

Husker ikke alle detaljer, men håper det var til litt hjelp.

Veldig til hjelp! Takk :)

Har auto, så da er det nok i orden :+1:

En rar ting som driver å skjer er at den oppdaterer å installerer lyspakkene ca annenhver dag. Samtidig forsvinner oppsettet for VC. Det går tilbake til standard..?
2020 e-tron 50

ThomasEL

Dette med at noen funksjoner (f eks Dab, lyspakker etc) stadig vekk oppdateres (melding om installering) finnes det en fiks for. Det måtte de gjøre hos meg.
- Du bør nevne dette problemet når du nå skal ha den inn.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Kimedic

Sitat fra: ThomasEL på mandag 07. juni 2021, klokken 08:00
Dette med at noen funksjoner (f eks Dab, lyspakker etc) stadig vekk oppdateres (melding om installering) finnes det en fiks for. Det måtte de gjøre hos meg.
- Du bør nevne dette problemet når du nå skal ha den inn.

Det skal jeg gjøre :+1:
2020 e-tron 50

storeulv

Sitat fra: ThomasEL på søndag 06. juni 2021, klokken 22:59
Hvis du får opp en «Auto» indikator under (eller over, husker ikke helt) indikatorlampa for hovedlys i dash, så har du Matrix

<snip>

Husker ikke alle detaljer, men håper det var til litt hjelp.

Er det ikke så enkelt som at om man har lys i de 3 (4?) små stripene på ytterkanten av lykten så har man matrix, og ellers så har man ikke?
VW eGolf  MY 2017
Audi e-tron 50AS MY 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA