Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lade EQC på Tesla Wall Connector?

Startet av Tesla S85, søndag 06. juni 2021, klokken 10:49

« forrige - neste »

Tesla S85

Hei,

Etter to Model S og en Model X har vi bestilt en EQC med det allermeste av utstyr, levering blir mot slutten av juni. Har Tesla Wall Connector 32a enfas hjemme og på hytta. Noen som som har erfaring med å lade EQC'en på Tesla sin TWC?

Takk for hjelpen

Thomas
Tesla S 85
Tesla S 85D
Tesla X 100D
EQC 400

Ihandela

Hei Thomas,

Jeg har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt, men lurte på hvorfor du valgte EQC nå og f.eks ikke velger TMY eller noen av de andre merkene? Begynner ikke EQC å bli litt "gammel" mhp teknologi etc. eller mener du den fremdeles holder koken i forhold til de andre bilene som kommer og de som er på markedet nå? Grunnen til at jeg spør er at jeg er interessert i EQC'en, men greier ikke å bestemme meg.

Øyvind.h

Tror TWC skal fungere fint. UMC fungerer derimot ikke. Grattis med ny bil. Eqc var helt glimrende eierskap for min del! Hadde selv to S og deretter en X før jeg gikk til EQC. Mindre plass, men veldig god på mye annet.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

boppus

Sitat fra: Tesla S85 på søndag 06. juni 2021, klokken 10:49
Hei,

Etter to Model S og en Model X har vi bestilt en EQC med det allermeste av utstyr, levering blir mot slutten av juni. Har Tesla Wall Connector 32a enfas hjemme og på hytta. Noen som som har erfaring med å lade EQC'en på Tesla sin TWC?

Takk for hjelpen

Thomas

Gratulerer med EQC!
Jeg har TWC på garasjeveggen etter fem år med Tesla Model S. Den har ladet EQC-en over ett år nå. Ingen problem.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

Kires

Sitat fra: Ihandela på søndag 06. juni 2021, klokken 22:23
Hei Thomas,

Jeg har dessverre ikke svar på spørsmålet ditt, men lurte på hvorfor du valgte EQC nå og f.eks ikke velger TMY eller noen av de andre merkene? Begynner ikke EQC å bli litt "gammel" mhp teknologi etc. eller mener du den fremdeles holder koken i forhold til de andre bilene som kommer og de som er på markedet nå? Grunnen til at jeg spør er at jeg er interessert i EQC'en, men greier ikke å bestemme meg.

Hei,

Det kommer litt an på hva du setter pris på. Jeg har en 2021 EQC og en 2021 Tesla Model 3 SR+. TMY er en heva Model 3. I mine øyne kan ikke de bilene sammenlignes mtp kvaliteter jeg setter pris på som støy, premiumfølelse, utseende, interiør, seter(de er veldig korte i TM3) og comfort.
Rekkevidden på sommer er 40 mil +.

Jeg har tatt chrome delete på alt chrome på bilen og synes det virkelig gjorde seg!

Sammenlignet med full spec ID.4 og Enyaq er ikke mellomlegget så stort opp til EQC.

Hvis du vil ha lengst mulig rekkevidde i forhold til pris er nok en av de andre bedre.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Ihandela

Hei. Takk for svar, det var veldig nyttig å høre i forhold til valget jeg må gjøre. Hva tenker du om verdifall på EQC'en de neste årene med tanke på nye modeller som kommer med ny teknologi, lenger rekkevidde raskere lading etc? Vil EQC holde seg i verdi med de kvalitetene bilen har tror du?

Kires

#6
Sitat fra: Ihandela på mandag 07. juni 2021, klokken 16:34
Hei. Takk for svar, det var veldig nyttig å høre i forhold til valget jeg må gjøre. Hva tenker du om verdifall på EQC'en de neste årene med tanke på nye modeller som kommer med ny teknologi, lenger rekkevidde raskere lading etc? Vil EQC holde seg i verdi med de kvalitetene bilen har tror du?

Det er håpløst å si så jeg lukker øynene og håper på det beste😀
Blir verditapet voldsomt så får jeg bare beholde den lenge, dekker alle våre behov og er veldig fornøyd med den.
2024 VW ID.3
2022 VW ID.4 GTX

Ihandela

Det er en god tilnærming 😀 Vurderer den selv.

Tesla S85

Sitat fra: Øyvind.h på søndag 06. juni 2021, klokken 22:35
Tror TWC skal fungere fint. UMC fungerer derimot ikke. Grattis med ny bil. Eqc var helt glimrende eierskap for min del! Hadde selv to S og deretter en X før jeg gikk til EQC. Mindre plass, men veldig god på mye annet.

Takk for svar!

Nå har jeg lånt en EQC fra forhandler, lading på TWC fungerer utmerket.

Model X ble solgt ettersom vi ikke har vært fornøyd med kvalitet og service. På 1,5 år og 45000 km har det vært ca. 10 verkstedopphold pga. problem med klimakompressor, falcon wing doors, knirkelyder fra hjuloppheng, dørpakninger som løsner/vann, som trenger inn ved regn, vindusvisker som treffer a-søylen ved regn og hastighet >80 km/t. I tillegg lang ventetid på service, ofte har de ikke klart å løse problemet pga. mangel på deler o.l.

EQC'en dekker våre behov i fht plass, rekkevidde, lademuligheter, kvalitetsmessig går vi opp mange hakk.

Thomas
Tesla S 85
Tesla S 85D
Tesla X 100D
EQC 400

boppus

Vedlikehold på EQC er stort sett etterfylling av spylevæske.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA