Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 510 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Parkeringsklima  (Lest 1098 ganger)

RobNord

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Parkeringsklima
« på: Lørdag 05. Juni 2021, klokken 17:58 »
Hei.
Jeg er på utkikk etter ny elbil å XC40 faller i smak på mange områder.
Kan dere som eier XC40 gi meg en avklaring når det kommer til funksjonen parkeringsklima.
Jeg er hundeeier å ønsker at hunden skal ha det komfortabelt i bilen når jeg er raske turer inne på butikken både sommer og vinter.
Fungerer funksjonen parkeringsklima på samme måte som Tesla sin dogmode/campermode, altså at klimaanlegget kan være aktivert mens bilen er forlatt og låst? Å hvis så tilfelle, er det noen tidsbegrensning på funksjonen?

erlend_oyen

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: Parkeringsklima
« Svar #1 på: ſøndag 06. Juni 2021, klokken 07:19 »
Hei

Ja det er mulig, jeg har ikke tatt tiden på hvor lenge det er aktivt etter oppstart.

Volvo har heller ikke oppgitt hvor lenge det er aktivt etter start i dokumentasjon.

mroek

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 på: Mandag 07. Juni 2021, klokken 12:03 »
Hvis dette er likt som på Polestar 2 (som er samme plattform), så har den ikke dog/campermode. Eneste mulighet er da å bruke forhåndsklimatiseringen, som kun er aktiv i 30 minutter. På Polestar 2 er det jo nå kommet app (men den er ikke akkurat kjempestabil), så om man skal være borte i mer enn 30 minutter, så må man bare slå på en nedtelling eller noe, slik at man husker å reaktivere forhåndsklimatiseringen via appen.

På XC40 er det vel ikke kommet app enda, så den eneste måten å aktivere er å bare slå det på via bilens skjerm, men da er det jo kun i en halvtime. Om man eventuelt kan lure systemet ved å legge inn mange tidspunkter med halvtimes mellomrom i kalenderen vet jeg ikke.

Temperaturen er ikke programmerbar i Polestar 2 (og neppe i XC40 heller), den er låst på 22 grader.
Driver med 3D-design på hobbybasis, og har et samarbeid med DDD print. Legger også ut diverse design på Cults 3D
Bil: Polestar 2, launch edition

erlend_oyen

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #3 på: Mandag 07. Juni 2021, klokken 18:27 »
VOC app støtte er under utrulling til XC40 nå, men stabil er den ikke enda nei.

RobNord

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #4 på: Mandag 07. Juni 2021, klokken 22:22 »
Takk for avklaring, veldig hjelpsomt!  :)