Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2021 SR+ med LFP batteri - erfaringer

Startet av knut3448, fredag 04. juni 2021, klokken 19:21

« forrige - neste »

Murmik

Sitat fra: Leaf_2014 på onsdag 23. juni 2021, klokken 15:20
Sitat fra: RuneW på onsdag 23. juni 2021, klokken 08:39
Sitat fra: Rosstopher på tirsdag 22. juni 2021, klokken 21:29
Sitat fra: Leaf_2014 på tirsdag 22. juni 2021, klokken 20:33
Jobber med data dagen lang men føler meg som en idiot det man leter rundt i menyene. Får bøye seg i hatten og lese manual fra A til Å.

Neida, det er som regel mer lærerikt å bare trykke seg gjennom alle menyene og sjekke ut alle valgene. Det kommer naturlig ganske fort. Husk å også utforske ikonene på toppen av skjermen - disse kan også trykkes på, og det er der man legger inn førerprofiler, kobler til telefoner med bluetooth, kobler til Wifi, etc.

Det er også en del videoer på Youtube om dette der man kan plukke opp en del tips.

Poenget er ikke at jeg ikke klarer å lære meg dette iløpet av noen dager, men mer at samtlige andre biler jeg har  kjørt før, nye som gamle, har latt seg operere uten brukermanual. Systemet fremstår sannsynligvis som mer logisk etterhvert. Det finnes jo utrolig mange valg totalt sett, inkludert alt fra fiselyser til kabal som ikke andre biler har.

Det høres ut som du har kjøpt bilen uten å ha prøvd den på forhånd. Det er i så fall risikosport, for det er ikke alle som faller for Model 3. Men jeg tror samtidig det er å få biler som er så godt dokumentert gjennom videoer og tester på nettet, så det er mulig å vite hva man får (med unntak av de helt spesifikke endringene som kom med kinoversjonen av SR+).

Hilsen en som bruker alt for mye tid på research

Motorwatt

Han klager vel ikke? Men sier at det er den første bilen hvor han føler han har behov for sjekke brukermanualen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Leaf_2014

#62
Dette er jo også et resultat av at man har en utlevering uten kundekontakt. Da jeg prøvekjørte kunne Tesla-representanten si veldig lite om hva som ville bli levert. Kinabil? Nei nei, måtte jo ikke tro alt jeg leste på nett ...

Eks: Homelink, har bilen min det? Jeg tror ikke det. I manual står det noe sånt som " hvis bilen din har Homelink gjør du sånn og sånn." 

Edit: virker bra sammenføyd.
Leaf 2014

Mondeo

Sitat fra: Leaf_2014 på onsdag 23. juni 2021, klokken 22:16
Dette er jo også et resultat av at man har en utlevering uten kundekontakt. Da jeg prøvekjørte kunne Tesla-representanten si veldig lite om hva som ville bli levert. Kinabil? Nei nei, måtte jo ikke tro alt jeg leste på nett ...

Eks: Homelink, har bilen min det? Jeg tror ikke det. I manual står det noe sånt som " hvis bilen din har Homelink gjør du sånn og sånn." 

Edit: virker bra sammenføyd.

Homelink slutta de å levere med bilene i midten av 2019, men kan ettermonteres hos Tesla for ett par tusenlapper.
Man har symbol oppe på skjermen som viser ett hus når Homelink er installert.


srheim

Kjørt min snart 2000km siden levering for ca 1 med siden. Ingen ting på klage på hverken vedrørende byggekvalitet eller batteriet. Dersom bilen er like god på vinteren er dette er røverkjøp.

K_G

Nesten helt enig, for det finnes fortsatt noen små ting, men finnes ikke de i alle andre biler? ;) I tillegg bruker LFP SR+ kun ca. 180 Wt/km ved 150 kmh på ganske flate motorveier nedover i Europa. Strålende fornøyd med kjøpet etter første 3k km.

123kris

Eneste negative med min bil etter 2300km er en irriterende rasle/skrangle/knirke lyd som kommer fra høyre side innvendig bak ved passasjersetet. Mulig et løst deksel, eller lignende.
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

seidl

Har dere justerbar korsryggstøtte på passasjersete? Den runde bryteren er der men det skjer ingenting når den trykkes.
-Opel Ampera-e reservert 13.09.16 - Levert 30.05.17

BE

Fungerer som det skal på min, både på fører og passasjerside.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

Leafy

Sitat fra: seidl på tirsdag 06. juli 2021, klokken 21:38
Har dere justerbar korsryggstøtte på passasjersete? Den runde bryteren er der men det skjer ingenting når den trykkes.

Tesla har stoppet produksjonen av det på passasjersiden pga. komponentmangel. Musk har også sagt at det har underlag som viser at svært få bruker det.
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Motorwatt

Sikker på at dette ikke bare gjaldt biller produsert i USA?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

turfsurf

#72
Sitat fra: Motorwatt på onsdag 07. juli 2021, klokken 18:54
Sikker på at dette ikke bare gjaldt biller produsert i USA?
Flere i Norge som har fått utlevert uten.

Edit: glem det, tenkte levert i USA, men du skrev jo produsert.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Murmik

Sitat fra: 123kris på tirsdag 06. juli 2021, klokken 09:46
Eneste negative med min bil etter 2300km er en irriterende rasle/skrangle/knirke lyd som kommer fra høyre side innvendig bak ved passasjersetet. Mulig et løst deksel, eller lignende.

Jeg har eksakt samme problem, og det er veldig irriterende. Virker nesten som setet gnisser mot døra. Tar gjerne mot tips til hvordan det kan fikses, hvis ikke må jeg få Tesla til å se på det etter sommerferien.

BE

Testet SC for første gang i dag, og må si jeg er virkelig imponert! Satte SC som destinasjon, og hadde så mye som 45% SOC ved ankomst (V2 lader, maks 150 kW). Selv med 45% SOC startet den på over 130 kW effekt, noe jeg er veldig fornøyd med!
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Den hadde 56 kW på 74%, dette er mye mer enn jeg trengte, så jeg avsluttet ladeøkten.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Alt i alt veldig imponert av hvor effektivt og bra dette funket!
Så forresten nettopp en video Bjørn Nyland la ut hvor han testet LR og P 2021 modell, og ingen av disse hadde over 130 kW når de nådde 45% SOC
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA