Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

i4 - Din bestilling (farge, utstyr osv)

Startet av telcontar, fredag 04. juni 2021, klokken 07:41

« forrige - neste »

HelectriC

Sitat fra: Spaghetti_Tornado på lørdag 02. oktober 2021, klokken 09:23
Rimelig fullspekka i Frozen Blue. Droppa utvendig karbon og beltestrammere men ellers har den det meste.

Fikk bare 4% rabatt så føler meg litt snurt over at alle andre fikk 8. Men samma det. Digger bilen og gleder meg!

https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/e8a673e

Har du ikke storkunderabatt så har de blitt ganske streng på å ikke gi 8%. Jeg tror den enkelte forhandler kan få problem fra BMW Norge om de deler ut rabatten til de uten avtale, da mister liksom avtalen sin poeng.
ioniq 5

hELgenen

Sitat fra: HelectriC på søndag 03. oktober 2021, klokken 08:32
Sitat fra: Spaghetti_Tornado på lørdag 02. oktober 2021, klokken 09:23
Rimelig fullspekka i Frozen Blue. Droppa utvendig karbon og beltestrammere men ellers har den det meste.

Fikk bare 4% rabatt så føler meg litt snurt over at alle andre fikk 8. Men samma det. Digger bilen og gleder meg!

https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/e8a673e

Har du ikke storkunderabatt så har de blitt ganske streng på å ikke gi 8%. Jeg tror den enkelte forhandler kan få problem fra BMW Norge om de deler ut rabatten til de uten avtale, da mister liksom avtalen sin poeng.

Stemmer det - BMW lever fortsatt i fortiden der pengene til ulike kunder har samme valør men ulik verdi. Dette i motsetning til de nye aktørene som gir samme pris til alle, samt tilbyr kjøp over nett.

Spaghetti_Tornado

Takk! Det gjør meg mer fornøyd med de fire prosentene jeg klarte å oppnå!

HelectriC

Det var jo noen som skrev de fikk 12%, men svarte aldri på hvordan. Mulig det bare er tull?
ioniq 5

Trond.m

#34
Sånne diskusjoner synes jeg er lite givende. Det er mange måter å regne % på, så forskjellige rabatter kan ende opp nokså likt avhengig av beregningsgrunnlaget, pris på vinterhjul, leveringskostnader etc. Nå som de fleste her inne har bestilt bil, så er det bare irriterende å lese om folk som skryter av hvor gode rabatter de har fått. Men innlegg med tips om valg av utstyr er veldig relevant, siden  bilene ikke er låst for produksjon.

Spaghetti_Tornado

Hva vil det si at bilene ikke er låst? Kan man gjøre endringer? Jeg er usikker på om jeg burde tatt med den utvendige karbonen. Er det mulig å legge til fortsatt? Eventuelt hvor lenge? Kunne tenkt meg se en bil med det først. Veldig usikker på om jeg liker hekkspoiler i en annen farge enn bilens.

Jalla

Sitat fra: Spaghetti_Tornado på søndag 03. oktober 2021, klokken 21:19
Hva vil det si at bilene ikke er låst? Kan man gjøre endringer? Jeg er usikker på om jeg burde tatt med den utvendige karbonen. Er det mulig å legge til fortsatt? Eventuelt hvor lenge? Kunne tenkt meg se en bil med det først. Veldig usikker på om jeg liker hekkspoiler i en annen farge enn bilens.
Normalt kan endringer gjøres frem til ca 4 uker før produksjonsstart for vedkommende bil. Noen har klart å få gjort endringer også etter dette, men det krever stor innsats både av selger og importør.

Serratus

Jeg bestilte bil i sommer, men har avtalefestet at kontrakt og konfigurasjon ikke låses før jeg har prøvekjørt bilen.

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk


Spaghetti_Tornado

Ja jeg vet det går an å avtalefeste. Jeg var veldig usikker på den frozen lakken sjøl så de tilbø meg å avtalefeste endring frem til jeg kunne se den «live»

Men jeg var ikke klar over at endringer var mulig frem til fire uker før produksjonsstart som nevnt over her. Uansett er jeg trygg på valgene jeg har tatt nå etter å ha sett en hel del YouTube videoer.

Synd ventetiden er så lang

Serratus

Enig i at Frozen ser bra ut. Men jeg har blitt advart om at den tåler lite, striper synes godt, og kan ikke rubbes vekk som på en bil med klarlakk. Du er ikke bekymret?

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk


Spaghetti_Tornado

Nei jeg er ikke bekymret.
Fadern har er Mercedes SL som også har en matt lakk og det har fungert veldig bra. Jeg var mest bekymra for selve fargen. Men etter å ha sett masse videoer er jeg trygg på valget

Serratus

Enig. Fargen er flott. Kanskje jeg må revurdere med tanke på Frozen. Men du vil ikke ha 20" felg da?

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk


Spaghetti_Tornado

#42
Nei. 20 ser ut som det bare er spraya på gummi. Jeg er ikke noen fan av det.

Serratus

Jeg kunne tenke meg 868M felg, men uten Performance dekk pga rekkevidde. Er det noen som vet om de kan leveres med vanlige dekk?

Sent fra min SM-G975F via Tapatalk


Spaghetti_Tornado

Etter å ha sett alle testene på YouTube begynner jeg lure på om kanskje 20 hadde vært mer riktig sjøl.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA