Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

När levereras de första kundebilarna i Norge?

Startet av alda, torsdag 03. juni 2021, klokken 20:16

« forrige - neste »

telcontar

#15
Sitat fra: ChrisEL på onsdag 09. juni 2021, klokken 14:53
Sitat fra: Turdu på onsdag 09. juni 2021, klokken 14:28
Bakseteplass: Youtube, sjekk videoen fra Auto Bild. Der kan vi se bakseteplassen. Litt lavt under taket, testeren er 1,95m. Videoen gir likevel en indikasjon på evt benplass og plass til barnestoler, skulle jeg tro.
Fra 7:07  https://www.youtube.com/watch?v=YC-q89WFklE

Har sett den, og han sitter definitivt ikke godt bak der! :laugh:
Men det vel kanskje hodeplassen som er problemet hans, selve benplassen går vel akkurat...
Skulle helst hatt noe å sammenligne med dog.

Får ta turen innom og teste baksetet i en 3-serie sedan tenker jeg. Det er vel det nærmeste jeg kommer per i dag.

Er vel generelt problem med elbiler. Jeg prøvesatt i en q4 etron og fikk samme problem der med høyt gulv og/eller lav sittepute. Nå er jeg 180cm høy og hadde ikke like ille stilling på knærne som han.

Jeg har prøvesittet 3 serie sedan og var ingen problem der. Det jeg har lest rundt omkring er at i4 vil få ca 2cm høyere gulv (sammenlignet med nye 4 serie coupe og GC-ice)

HelectriC

Sitat fra: Turdu på onsdag 09. juni 2021, klokken 14:28
Bakseteplass: Youtube, sjekk videoen fra Auto Bild. Der kan vi se bakseteplassen. Litt lavt under taket, testeren er 1,95m. Videoen gir likevel en indikasjon på evt benplass og plass til barnestoler, skulle jeg tro.
Fra 7:07  https://www.youtube.com/watch?v=YC-q89WFklE

Mine barn er ihvertfall ikke 1,95m og kommer nok aldri bli det heller, så jeg ser ikke problemet. Er man flere enn to i familien som er over 1,95m så velger man nok ikke denne type bil.
ioniq 5

alda

Sett att det är en del köpare på internationellt forum som säger att de får bilen i november.... Snack om edrive40-modellen. Så kanske den kommer tidigare än M50? (som säkert de flesta i Norge har beställt).

Någon med beställning av 40-modellen som kan bekräfta?
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

cj

Sitat fra: Trond.m på onsdag 09. juni 2021, klokken 05:31
Da BMW satte ned pris på i3 etter at entusiastene hadde bestilt, så var politikken at prisgaranti gir en garanti også mot prisjusteringer i kundens favør.

Jeg er så enig!
Var en av de som gikk på den smellen. Jeg har hatt mange BMW'er, fra 3 til X5, og min forhandler var direkte flau over hvordan dette ble håndtert sentralt. Jeg fikk kompensasjon gjennom serviceavtale og ekstrautstyr som butikken tok på egen kappe. Dog var det unntaket og ikke reglen.

Jeg bestemte meg for i4 da jeg så den første gang, men kommer ikke til å kjøpe før 2-3 måneder etter de første leveringene. Og da har det kanskje dukker opp noe annet av interesse....

Trond.m

Tenker også å vente litt. BMW er heller ikke garantert mot barnesykdommer, så det optimale vil være å vente til høsten og 23- modell. Tror trenden nå er fallende kurs, hvis ikke mangelen på halvledere driver opp prisen på kort sikt.

Amigakongen

@Trond.m
Bør vel ikke bli sånn Polestar bil med tanke på feil. De har jo brukt en stund på testing av i4.
Ix3 har klart seg bra etter utleveringene begynte. Trur det blir bra jeg. :)
2015 BMW I3 - 11800km

Trond.m

#21
Ja jeg har tro på BMW... har jo bestilt iX 👍 Men også Audi har også hatt en del irriterende småfeil med de første e-tron. Og de gjorde noen endringer ved første modellskifte som selv om det var mest i sw ikke ble tilbudt de som kjøpte 20 modellen. Ville ikke vært bekymret, men blir nok ikke feil å vente litt. De måtte jo tilbakekalle iX3, men det kunne jo rettes forholdsvis enkelt. Og de har tatt noen snarveier ved ikke å utvikle skikkelig GOM og mangler visning av SOC, men det kommer kanskje senere.  Prisen på M40 gjør den jo veldig attraktiv, så jeg er usikker på hvor lenge jeg klarer å vente. Men jeg er nok mer interessert i en rimeligere i4 enn i en verstingbil med 540 HK som forsikrinsselskapene vet å ta seg betalt for 😉

Sveinung1954

Noe nytt her? Bestilte M50 noen dager etter at de åpnet opp, fortsatt levering ut på nyåret engang?
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

alda

BMW själva säger att produktionen startar "i løpet av hösten", så kanske första demobilarna till Norge i november? Och kundebilar i Q1 -22.

https://www.bmwblog.com/2021/08/03/the-bmw-i4-will-begin-production-this-autumn-in-munich/
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

alda

Lite mer info från säljare nu, jag beställde 11. juni, och anslått produktion av bilen är i vecka 44 (första veckan i november). Det bör betyda leverans tidigt i Q1 -22 om prognosen håller?

Fick oxå digital brosjyre av bilen: https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/0644085

-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

1317142119

Sitat fra: alda på lørdag 07. august 2021, klokken 23:01
BMW själva säger att produktionen startar "i løpet av hösten", så kanske första demobilarna till Norge i november? Och kundebilar i Q1 -22.

https://www.bmwblog.com/2021/08/03/the-bmw-i4-will-begin-production-this-autumn-in-munich/
Da jeg snakket med min selger for noen dager siden, så nevnte han faktisk november som når det blir mulighet for meg å ta og føle på en i4. Men november er jo en stund til, så han ville ikke gå konkret inn på ukenummer.

magnusant

Sitat fra: ChrisEL på onsdag 09. juni 2021, klokken 14:53

Får ta turen innom og teste baksetet i en 3-serie sedan tenker jeg. Det er vel det nærmeste jeg kommer per i dag.

Tenker det samme, nyeste 3-serie har tilnærmet samme dimensjoner og akselavstand.
Fattern har praktisk nok en helt ny 330e xdrive touring - så jeg har prøvd. Jeg sitter fint bak meg selv (183 cm).
Litt mindre plass til bakovervendt baksete enn i min 530e sedan, men ellers helt fint med plass i kabinen.


Trond.m

Sitat fra: alda på onsdag 18. august 2021, klokken 09:45
Lite mer info från säljare nu, jag beställde 11. juni, och anslått produktion av bilen är i vecka 44 (första veckan i november). Det bör betyda leverans tidigt i Q1 -22 om prognosen håller?

Fick oxå digital brosjyre av bilen: https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/0644085
Lekker. Er det Tanzanite blå ?
Lurer også på om du har valgt karbon interiørdetaljer til 4900 kr. Fikk et tilbud selv uten karbon, men brosjyren som skal vise hvordan bilen blir viser karbon som hos deg. Det er jo litt uheldig at tilbudet viser en link til en brosjyre som ikke er korrekt, uten at det gjøres oppmerksom på avvik.

alda

Sitat fra: Trond.m på søndag 29. august 2021, klokken 07:41
Sitat fra: alda på onsdag 18. august 2021, klokken 09:45
Lite mer info från säljare nu, jag beställde 11. juni, och anslått produktion av bilen är i vecka 44 (första veckan i november). Det bör betyda leverans tidigt i Q1 -22 om prognosen håller?

Fick oxå digital brosjyre av bilen: https://webfrontend.evecp.bmw.cloud/0644085
Lekker. Er det Tanzanite blå ?
Lurer også på om du har valgt karbon interiørdetaljer til 4900 kr. Fikk et tilbud selv uten karbon, men brosjyren som skal vise hvordan bilen blir viser karbon som hos deg. Det er jo litt uheldig at tilbudet viser en link til en brosjyre som ikke er korrekt, uten at det gjøres oppmerksom på avvik.
Portimao blå, och ja -  har beställt karbon interiørdetaljer, som visas på videon/bilder. Har det specificerat och har betalt 4900 som du skriver. Hör med säljare så kan han säkert korrigera om det visas fel i ditt tilbud.
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Trond.m

Ja, kanskje han tilbyr det uten pristillegg...jeg må jo kunne stole på at bilen samsvarer med tilbudet 😉

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA