Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ladefart 11kW

Startet av Usikker, torsdag 03. juni 2021, klokken 18:35

« forrige - neste »

Usikker

Noen som har erfaring med ladefarta og "tap" på 11kW ombordladeræ'n
Har 3Fas/400V TN i kåken og lader på plass så jeg må bare få brukt opp noe strøm først før jeg kan lade
Ladeboksen (salto) er satt til 11kW
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

RJK

Har ikke 11 kW lademulighet på min Kona, da den er -19-modell. Men legger merke til at ladetapet er større, dess saktere man lader. Ville trodd dette bare forsterker seg når man går videre fra 7,4 kW til 11 kW.

PS! Snakker om ved AC-lading, ikke DC-lading.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Usikker

Får sjekke mere med Torque, litt usikker på om de custom PID'sa som finnes for 2018 fungerer på 2020 eller om det må lages nye, har ikke sjekka SoulSpy ennå mulig den også viser dette
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

_OE_

Gratulerer med ny bil "Usikker".... har begynt å bruke Car Scanner på min gamle Soul 4år gammel..hadde den på EU kontroll i dag med 0 bemerkninger ... i Car Scanner ligger alle sensorer i programmet...så kan en tilpasse visningen etter eget ønske...bilen er kjørt 29000 nå...i følge Soul Spy er SOH fortsatt 100%  (108%) og  alle cellene holder seg likt i volt

@FTS@


Usikker

 :)  Takk for det
Fant ut at det bare måtte bli en ny Kia selv om jeg ikke er helt imponert av BOS sitt system på WEB'n
Min gamle 2018 30kW trilla 64000 på nesten 4 år og hadde 100% bat. kapasitet da jeg solgte den, var også igjennom EU kontroll med 0 feil og 60k servicen gikk greit med smøring av bremser og bytte av bremseveske + nytt 12v batteri som de mente var defekt...   merka ikke noe til det men ok...

Skal bli spennede med nye ny bil for å se hva den er god for... eneste jeg faktisk ikke liker så langt er den uvo appen...  den suger jo strøm værre enn noe annet fra telefon og har ikke så mye glede av den heller for når bilen er i garasjen er den utenfor dekning under bakken
Litt OT på egen tråd men det er greit  :-)
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

hanche

Hvordan i all verden bruker du UVO-appen slik at den bruker så mye strøm? Hos meg kommer den ikke en gang opp på listen over apper som har brukt nevneverdig strøm.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Usikker

hehe.... vet ikke... den er nå bare der og plinger stadig om at dører ikke er låst når bilen er i dekning.
Mulig appen maser mer når bilen er utenfor dekning dvs. om den driver å sender forespørsler til bilen
Får sette meg ned å se om det er noen innstillinger som kan fikses på...  Ser egentlig ikke helt vitsen med appen... savna det ikke på den forrige Kia'n men det er vel bare sånn det skal være... Alt online = full overvåkning  :police:
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

hanche

Det eneste jeg har litt nytte av med appen, synes jeg, er å kunne holde et øye med ladestatus. Særlig hvis den står på en AC-lader et stykke unna der jeg er. Jeg kan jo regne meg frem til omtrentlig status, men jeg er for lat til det. Hvis den bare ikke insisterte på PIN-kode hver bidige gang jeg vil sende en forespørsel.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

Usikker

skjønner, akkurat det får jeg ikke kontrollert siden bilen er utenfor deking men vi får se i morgen tidlig.
Bilen er nede i 40% nå så da blir det lading i natt, starter opp kl. 22 og den skal stoppe kl. 05 og lade opp til 90%
Regner med at den klarer det på de timene
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

Usikker

--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA