Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

My BMW - ny app

Startet av Bilblondie, torsdag 03. juni 2021, klokken 16:23

« forrige - neste »

Bilblondie

Hei, dere

Da jeg fikk min nye i3 i vår, så satte forhandleren opp bruk av appen "My BMW", som jeg forstår skal erstatte BMW Connected. Syns appen er veldig fin, oversiktlig og generelt mer brukervennlig enn BMW Connected, så jeg er fornøyd. Det eneste jeg ikke skjønner er at det virker som om de har fjernet funksjonen der man kan se sin forrige tur (lengde, energiforbruk, score på kjørestil, etc.) Syns dette var en veldig fin funksjon, og skjønner ikke hvorfor den er fjernet - noen som vet? Eller er den det fortsatt, bare jeg som ikke klarer å finne den lenger?

Takk :) :)

lillemarius

Jeg har samme spm. Veldig rart dersom denne funksjonen er borte.

Orbit

Dette har vært meldt allerede da app var på beta-stadiet, men de har ikke gjordt noe med det så langt.

Sitat fra: fonberg på mandag 07. desember 2020, klokken 10:57
Jeg finner ikke historikk for siste kjøretur i den nye appen (snittforbruk, regen osv.). Stemmer det at dette er tatt bort?
Sitat fra: Orbit på mandag 07. desember 2020, klokken 11:08
Ja, har også meldt inn at dette er et stort savn (er beta-tester).
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Bilblondie

Aha, skjønner. Da håper jeg at funksjonen kommer tilbake etter et par oppdateringer.

Takk :)

crappeliten

Er det ikke mulig å sette lading til f.eks 70%? Eg har lademulighet på jobben, så er ikke nødvendig å lade fullt hjemme.

Det eg gjør nå er å regne ut når den skal starte for å nå ca prosenten eg ønsker.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

moonbuggy

#6
Merkelig arrogant av BMW å ikke gjøre enkle SW forandringer i i3. Siden 2013 har det meste vært uforandret.
Det sier kanskje noe om genialiteten til teamet bak bilen, men med 120A utgaven, burde man gitt mulighet til å bestemme ladegrad selv.
Av cellespenningen ser man at cellene lades til 100%, 4.19 - 4.20V. 4.12V ville vært langt bedre, noe man kunne fikset med en maks ladeprosent. Man burde også hatt høyere temp enn 10 grader før varmeelementet kuttet og at dette elementet også virket uansett når tilkoblet, ikke være avhengig av at batteriet når 100% lading.  100% lading trenger jeg bare en sjelden gang. Effektivt batteri trenger jeg, spesielt om vinteren...


1317142119

Personlig mener jeg dette er en av de absolutt beste egenskapene med i3. Hvorfor i all verden skal jeg som forbruker gidde å bry meg om 80% og alt det styret? Plugg inn ved ankomst, plugg fra ved avreise. Bilen styrer resten. Helt genialt og noe resten av bransjen burde lære av.

Rosstopher

Hvis jeg bare trenger en viss mengde strøm før jeg skal på jobb eller shopping hvor jeg får ladet gratis, hvorfor i all verden skal jeg som forbruker gidde å bry meg om batterikapasitet, tilgjengelig effekt og alt det der og deretter måtte regne ut hva jeg skal sette timeren på? Plugg inn ved ankomst, sett ladegrense til f.eks. 50 %, plugg fra ved avreise. Bilen styrer resten. Helt genialt og noe BMW burde lære av.  ;)
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

JorgenM

Trenger ikke være komplisert med Tesla heller, som er værstingen på dette. Min TMS sto på 100% i garasjen stort sett hele tiden i 3 år, uten noe reduksjon på batteriet. Kjøpt brukt så kunne ikke vite om dette problemet på Tesla, og hvorfor skal man som forbruker trenge å vite slikt?

Enig i at BMWs løsning er bedre  :+1:
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Rosstopher

BMW sin løsning gjør at man får en bil med unødvendig høy vekt, høy pris og lav rekkevidde. Dersom det er altfor mye jobb å dra slideren oppover til 100 % de få gangene man trenger det så er det fullt mulig å bare la den stå på 85(?) prosent permanent, så får man utnyttet like lite av batteriet som på i3.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

moonbuggy

#11
Sitat fra: JorgenM på torsdag 17. juni 2021, klokken 19:57
Trenger ikke være komplisert med Tesla heller, som er værstingen på dette. Min TMS sto på 100% i garasjen stort sett hele tiden i 3 år, uten noe reduksjon på batteriet. Kjøpt brukt så kunne ikke vite om dette problemet på Tesla, og hvorfor skal man som forbruker trenge å vite slikt?

Enig i at BMWs løsning er bedre  :+1:
Nei, absolutt ikke. Det er faktisk arrogant å hevde at TMS mulighet å sette lademax er mindreverdig i3s tvang, bare fordi du ikke bruker det selv. Særlig når den store majoriteten av eiere bruker muligheten daglig, og svært mange også ønsker muligheten i i3...
Du har da ingen problemer med å lade TMS til 100%, så hvorfor skal ikke jeg og andre, kunne velge 80% om vi ønsker?

hELgenen

Batteriet i i3,120Ah,er ikke stort og hadde man fjernet bufferet,altså fjernet noen celler, slik at man burde sette lademaks til 80% i hverdagen for stelle pent med batteriet så er det så lite å tjene mhp vekt og distanse at det er neglisjerbart. Nå kan man lade til 100% uten at batteriet tar noen skade eller levetiden reduseres. Kjøper man brukt så kan man også anta at batteriet er bra. På Tesla sine elbiler kan man ikke anta at batteriet er godt vedlikeholdt da Tesla ikke drar rundt på noen få kg ekstra og følgelig legger føringer over på eier til å passe på batteriet. Personlig liker jeg enkelheten til BMW i3 og savner definitivt ikke å sette maks lading slik man ofte ser andre steder,f eks Tesla,VW modeller osv.

RJK

Hvorfor må det være et enten eller? Hvorfor ikke la bruker selv få velge å sette en fast prosent om det letter på eierens frykt for batterihelsen, eller gir "kontrollfrikene" oversikten de ønsker?

Fine med en god app, er muligheten til å tilfredsstille begge typen brukere.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Øyvind.h

Bmw har jo løst dette allerede på nye modeller. De tilbyr justering av prosent i IX3 og sikkert i I4 og IX også.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA