Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

My BMW - ny app

Startet av Bilblondie, torsdag 03. juni 2021, klokken 16:23

« forrige - neste »

Hideyowife

Nye APPen er skuff. Ikke bare er APPen blitt dårligere, de har også fjernet muligheten til å sjekke status på bilen via nettleser på PC/MAC. 1 skritt frem og 2 tilbake
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

moonbuggy

Enig, mye mas med ny app som bare består av kosmetikk og lite annet, skuffende. Savner PC muligheten.

LMOR

Synes også det var dårlig å fjerne web portalen. Ofte var det den som var eneste mulighet til å styre bilen.
Nå (i går og i dag) får jeg ikke sendt kommandoer til bilen. Andre som har problemer?
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Hideyowife

Sitat fra: LMOR på mandag 20. september 2021, klokken 12:57
Synes også det var dårlig å fjerne web portalen. Ofte var det den som var eneste mulighet til å styre bilen.
Nå (i går og i dag) får jeg ikke sendt kommandoer til bilen. Andre som har problemer?

Samme problem her. Eneste som stort sett er korrekt er batteri status. Lås opp og igjen dører fungerer, men tar opptil 2 minutter før bilen reagerer. Vi har kjøpt ny Model 3 som vi fikk 3 september og da ser man virkelig hvor ræva BMW og andre tradisjonelle bilprodusenter er på nettopp dette. BMW sitt system har vært bedre enn VAG og Mercedes, men etter endringene i APPen iår er de nå like lavmål som de andre
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Klykken

Aldri vært særlig fornøyd med BMWs nettløsninger. Tregt og man aner ikke om det du har trykket på faktisk har skjedd i bilen. De pynter på grisen, og gjør appen og opplevelsen bare verre og verre.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Er ikke enig i at den er blitt verre, men skuffet over at den ikke er blitt bedre.
Nå venter jeg på en iX med mange nye remote funksjoner og blir veldig skuffet om jeg ikke får sjekket kameraer og kontrollert klima osv i den.

Etter litt kluss i helgen, som delvis var min egen skyld, delvis Tibber, så har den fungert greit etter det.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Hideyowife

Sitat fra: LMOR på torsdag 23. september 2021, klokken 10:15
Er ikke enig i at den er blitt verre, men skuffet over at den ikke er blitt bedre.
Nå venter jeg på en iX med mange nye remote funksjoner og blir veldig skuffet om jeg ikke får sjekket kameraer og kontrollert klima osv i den.

Etter litt kluss i helgen, som delvis var min egen skyld, delvis Tibber, så har den fungert greit etter det.

Tibber og smartlading av BMW har bare vært krøll og rør lenge. Fikk melding fra Tibber for litt siden at alt nå var i orden, men fortsatt krøll. Så bruker ikke det lenger heller. Om det er BMW sin skyld eller Tibber vet jeg ikke.
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

LMOR

Smartlading har fungert fint hos meg. Det som skaper krøll er kombinasjonen smartlading og forvarming ved avreisetid.
Det jeg først har forstått nå, er at når jeg i Tipper appen skriver at jeg vil være ferdig ladet 07:00, og i BMW appen setter avreisetiden til 07:45, så bruker jeg opp 2 stk forvarming samme dag. Hvis jeg da likevel ikke kjører på jobb, har BMW laget en beskyttelse som kobler ut forvarming helt. Så da kan jeg ikke forvarme på neste tur. Må ut i bilen å kjøre en tur først.
Lur funksjon hvis bilen skal stå på flyplassen en måned, men det gjelder ikke så mange..
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

RJK

Sitat fra: LMOR på torsdag 23. september 2021, klokken 14:39
Smartlading har fungert fint hos meg. Det som skaper krøll er kombinasjonen smartlading og forvarming ved avreisetid.
Det jeg først har forstått nå, er at når jeg i Tipper appen skriver at jeg vil være ferdig ladet 07:00, og i BMW appen setter avreisetiden til 07:45, så bruker jeg opp 2 stk forvarming samme dag. Hvis jeg da likevel ikke kjører på jobb, har BMW laget en beskyttelse som kobler ut forvarming helt. Så da kan jeg ikke forvarme på neste tur. Må ut i bilen å kjøre en tur først.
Lur funksjon hvis bilen skal stå på flyplassen en måned, men det gjelder ikke så mange..
Aldri skjønt det der med at man setter opp slikt begge steder. Det er jo i mine øyne å be om trøbbel. Enten må du la Tibber styre det, eller bilen. Noen biler liker heller ikke når man har stilt inn på bilen via infotainment, men så gjør endringer fra app.

Så forsøk gjerne å sette det opp kun ett sted, og da helst via app til bilen, om du vil ha mulighet til å overstyre satte valg. Alternativt, styr alt fra Tibbers app om det er mulig der.

PS! Har ikke Tibber selv da jeg leier leilighet med inkludert fyring og varmvann, og lader i fellesanlegg. Og der mangler mulighetene som snakkes om her. Så mitt råd er basert på erfaring fra IT generelt, ikke fra Tibber eller bilappene spesifikt.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

LMOR

#54
Jeg tror du misforstår. Jeg hadde satt opp Tibber til å spare strøm, og bilen til å varme opp.
Konsekvensen av hvordan Tibber gjør dette virker det ikke som de visste selv. Men nå håper jeg de beskriver det bedre.

Jeg har brukt BMW appene siden 2014 og Tibber siden koblingen til BMW var klar, og har brukt dette hver dag over lang tid. Dette har ikke vært er problem før den siste appen kom, derfor står dette i denne tråden.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

RJK

#55
Takk for svar. Men jeg ser det er flere som gjør det jeg nevner, ifølge egne beskrivelser.

Om Tibber får styre strømbruk på lader, samtidig som bilen settes opp på tidsplan, så er det helt klart kime til konflikt mellom disse. Når tibber ikke vil gi strøm fordi den er dyr, samtidig som bilen vil ha strøm for å bli ferdig med lading (eller forvarming)...

;)

EDIT: Fått med meg at man kan koble bilkonto/app til Tibber for at disse skal samarbeide. Men det er vel her det nå feiler.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Ferry

Tibber smartlading i kombinasjon med forvarming fungerer dårlig. Jeg tror det er fordi Tibber bare modifiserer tidspunktene for lading, uten å røre avhukning for klimatisering. I hvert fall oppdaget jeg at bilen kjørte forvarming midt på natta. Det koster ekstra strøm, slitasje og ikke minst bråk.

LMOR

Det er ikke egentlig Tibber som er problemet, det er knytningen BMW har gjort mellom avreisetid og lavprislading. Når jeg kommer hjem en dag, og avreisetid ikke er satt, så burde bilen kunne lade neste natt. Men BMW appen krever at avreisetid settes for at bilen skal lade i lavprisvinduet.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

LMOR

Oppdatering. Fungerer fint når en lar Tibber styre lading og avreisetid. En fordel med det er de kun gjør det når den står til lading hjemme. Så når den står på flyplassen f.eks, trenger en ikke være redd for å glemme å endre avreisetid og får oppvarmingen «låst».
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA